{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

meget hvitløgsgranuilte , Farligt ? {{forumTopicSubject}}

ja , jeg var så dum at ikke at lukke køkkenddøren når hundene var alene , de har spist hvitløgsgranuilte til hund , tror de har spist rundt 500 gram til 1 kg ( lidt usikker hvor meget )

og jeg kan ikke lugte hvilken hund som har spist , men sikkert begge 2...

prøvet at ringe dyrlægevagten , men fikk ikke noget rigtig svar...

dette er ca 1time siden jeg opdaget det når jeg kom hjem , hundene virker helt normale , normal aføring på aftentur...

er det farlig ?
har læst om hvidløg at det er galt hvis de brækker sig , og det har de ikke gjort,,,

bør jeg være bekymret ?

de skal have 4 ts hver dag står det...

håber at nogen kan give mig et svar...

de ligger i min seng så holder øje med dem...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  meget hvitløgsgranuilte , Farligt ?
  • #1   13. aug 2010 han sagde at når jeg ikke hadde købt det hos dyrlæge så kunne ham ikke svare mig korrekt , prøvde at spørge ham om hvidløg , men jeg fikk ikke noget svar...

fandt noget på nett om hvis de hadde diare, brækket sig så måtte de til dyrlæge ...

så holder mig vågen for at holde øje med dem...

men de virker normale i opførsel osv ennu...
    kigget forkert på klokken og det er ca 2 timer siden jeg kom hjem til dem...

• #2   13. aug 2010 i det hvidløgs granuilte er det også , siak , melk og noget andet mineraler til hunder...

skal finde et andet nr til dyrlægevagt ...

• #3   13. aug 2010 takker for svar...

talte med en anden dyrlæge og hun sa jjeg burde ringe giftsentralen for sikkerhed skyld

jeg ringte giftsentralen og de fandt produktet og det var meget lite hvidløg i produktet , så jeg kunne slappe lidt mere af , men selfølgelig holde et øje med dem... så bliver vågen lidt mere...

gummene ser helt normal ud, heldigvis , men skal kigge på dem tit nu...

• #4   13. aug 2010 det er både , fisk , kødt, mineraler og mælkeprodukter i denne hvidløgs granuilt ( ser ud som pellets , små hestefoder )

jeg kan ikke lugte at det er hvidløg i produktet og hundene lugter heller ikke af det...

men de skal ihverfald ikke få noget mere af det i år...

• #5   13. aug 2010 det er jeg også , så måske jeg får sove et par time , skal op kl 07,00 og spise morgenmad med familie som er på besøg som skal rejse hjem,

og heldigvis arbeider jeg hjemme så kan følge med hundene

hundene sover nu , har vækket de igen og kigget på gummene som er flotte mørke...kan ikke se / mærke noget unaturlig med hundene

dumme mig som glæmte at lukke køkken døren...

• #6   13. aug 2010 glad mine hunder ikke vil røre chocolade , men har det skeldent i hus også da...

Plejer altid at lukke døren , men hadde været på hundetur med mine kusiner som er på besøg og da vi var færdige slapp jeg bare hundene inde og gikk over hos resten af familien ... har jo normalt altid døren lukket til køkkenet , men hadde løbt ind og hentet hundegodbidder til hundeturen...
    gummene er stadig flotte ( er vist en terrorist for mine hunde i nat jeg nu som kigger i munden på dem tit hihi )

• #7   13. aug 2010 Håber at det hele går godt :o)

Det kan ske for os alle og du gjorde det rigtige i at ringe rundt :o)

Håber du kan få list søvn når faren er ovre ...

• #8   13. aug 2010 Du slipper jo nok for lopper og flåter i et stykke tid nu :o)

• #9   13. aug 2010 ja jeg slipper nok for dem , derfor de fikk det også,,,

men ingen af dem har fået dårlig mave osv og gummene ser helt fine ud...
    glad jeg ringet rundt , var parat til at køre til et andet amt dyrlægevagt hvis noget gikk galt da ham jeg talte med i mit distrikt ikke hørtes ret god , når ham ikke ville hjælpe mig... ( må køre ca 30 min til den andre vagtdyrlæge , den tætteste på 10 min fra jeg bor )

men tror det går bra med dem...

• #10   13. aug 2010 Uha, kender godt det med hunde, der har svært ved at holde snuden for dem selv, hvis man har glemt at lukke køkkendøren.

Trøffel- min hund - spiste her i sommers 500 g. fyldt chokolade, mens hun var alene (med papir og det hele:-/). Heldigvis var vi ikke væk i så lang tid, og hun røg fluks til vagtdyrlægen (sådan noget sker altid udenfor åbningstid) - 1600 kr for en omgang bræk..

Jeg snakkede faktisk med dyrlægen om hvad der er giftigt for hunde - og hun nævnte også løg og hvidløg, men hun sagde at det først blev småfarligt, når hunden havde gnasket 5-10 kilo løg eller hvidløg i sig, og det havde hun alligevel aldrig mødt nogle hunde, der havde gjort...

• #11   13. aug 2010 Hundene har det bra , gummene ser helt normale ud , og kan ikke mærke at noget er forkert med dem smiley
    urinen har også normal farve og aføringen også...
    så det er jjo bra smiley

Kommentér på:
meget hvitløgsgranuilte , Farligt ?

Annonce