Ålsgårde Ålsgårde
Hej HG.
Jeg har fået tilbudt et rækkehus i Ålsgårde, men ved ikkel lige om det er et særlig fedt sted at bo. Er der ikke nogle herinde der lige kan sige noget om hvordan det er at bo i Ålsgårde. Gerne positivt og negativt.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Det er en dejlig lille by. Der er ca. 5.500 indbyggere, og det antal er temmelig stabilt.
Fordele:
'Alle kender alle', børnene er trygge (og det er vi forældre også, netop fordi 'alle kender alle').
Ulemper:
’Alle kender alle’, rygterne løber hurtigt og der sker ikke så meget, så vi ELSKER sladder. Er der udrykning, står alle i vinduerne og når de er kørt igen ’er der sladder på vejen’ ;0)!
Ålsgårde er lidt som en trekant: på den ene side ligger skoven, på den anden side ligger vandet og på den sidste side er der marker.
Der er ca. 6 km til Helsingør, hvorfra du nemt kommer videre til KBH (45 minutter)., Helsingborg (20 minutter) og flere andre steder.
Som *Tanja* siger, har vi ikke meget i Ålsgårde! Men vi mangler egentlig ikke noget (synes jeg) fordi vi ligger i et ’smørhul’ med alt inden for en radius af ca. 10 km. Vi har sågar en vingård!
Men hvad vi så til gengæld har, er fred og godt sammenhold :o). For hundene har vi en hundesvømmehal ((link fjernet) og god luftearealer (også så de kan løbe fri), for børnene er der fritidsklub ’Bølgen’ ((link fjernet) som også fungerer som kulturhus med foredrag, fester, koncerter, undervisning i ’alt mellem himmel og jord’.
Vi flyttede hertil da min ældste datter var 8 måneder, så begge mine børn er praktisk talt født og opvokset her. De er nu 17 og 19 år og jeg må indrømme at i alderen ca. 13-19 år er man som forældre nødt til at køre dem lidt mere frem og tilbage til nabobyerne, da busser og tog ikke kører efter ca. 23.30 og ikke i weekenden før kl. 7. Så ved byture, morgenarbejde osv er man nødt til at hjælpe dem lidt med transporten ;o)
Jeg er vild med at bo her og kommer forhåbentligt aldrig herfra :o)
Du er velkommen til at stille alle de spørgsmål du har – jeg skal nok svare dig så godt og hurtigt som muligt.
Mvh, Grynet
P.s. Hvor er du blevet tilbudt rækkehus?
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 163 Svar: 544
jan 2010
Hvor bor du henne nu?
mar 2008
jan 2010
Helsingør er jo ikke længere væk end en bustur/togtur på 10 minutter hvis du får 'hjem-ve' ;o)
mar 2008
jan 2010
Lige ved siden af Vingen er der alment boligbyggeri (kaldet 'den hvide by'). I den hvide by er der en del udskiftning af beboere, da det ofte bliver brugt som 'mellemstation' efter skilsmisser m.m., men det gør så absolut ikke noget, for det er stadig nogle søde og rare mennesker der bor der :0)
Selv bor jeg i modsatte ende af Ålsgårde, men jeg synes hele Ålsgårde er et godt sted, og var (efter min skilsmisse i '97) MEGET tæt på at flytte op i den hvide by - hvilket jeg ikke havde noget i mod. Kort tid inden jeg skulle flytte ind, var jeg dog så heldig at få bevillet et banklån, så jeg kunne bygge hus på en grund jeg havde arvet, hvorfor det endte med at jeg ikke flyttede derop alligevel.
Der bor mange børnefamilier i den del af Ålsgårde hvor Vingen ligger, da der er gode lukkede gårdhaver, fællesarealer og mange rækkehuse/lejligheder, som passer lidt bedre til 'starter-familier's pengepung.
Skal du bo alene eller har du mand og børn med?
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 14 Svar: 639
Ålsgårde