Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ålsgårde
  • #1   13. aug 2010 Tjaa... nogen trives fint med at bo så "afsides", der er jo ikke just meget i Ålsgårde. Så hvis du har netværk i området, og huset er lige hvad du leder efter, så slå til. Går det helt galt kan man jo altid flytte igen smiley

• #2   13. aug 2010 Jeg bor i Ålsgårde - og har gjort det siden 1991!

Det er en dejlig lille by. Der er ca. 5.500 indbyggere, og det antal er temmelig stabilt.

Fordele:
    'Alle kender alle', børnene er trygge (og det er vi forældre også, netop fordi 'alle kender alle').

Ulemper:
    ’Alle kender alle’, rygterne løber hurtigt og der sker ikke så meget, så vi ELSKER sladder. Er der udrykning, står alle i vinduerne og når de er kørt igen ’er der sladder på vejen’ ;0)!

Ålsgårde er lidt som en trekant: på den ene side ligger skoven, på den anden side ligger vandet og på den sidste side er der marker.
    Der er ca. 6 km til Helsingør, hvorfra du nemt kommer videre til KBH (45 minutter)., Helsingborg (20 minutter) og flere andre steder.

Som *Tanja* siger, har vi ikke meget i Ålsgårde! Men vi mangler egentlig ikke noget (synes jeg) fordi vi ligger i et ’smørhul’ med alt inden for en radius af ca. 10 km. Vi har sågar en vingård!
    Men hvad vi så til gengæld har, er fred og godt sammenhold :o). For hundene har vi en hundesvømmehal ((link fjernet) og god luftearealer (også så de kan løbe fri), for børnene er der fritidsklub ’Bølgen’ ((link fjernet) som også fungerer som kulturhus med foredrag, fester, koncerter, undervisning i ’alt mellem himmel og jord’.

Vi flyttede hertil da min ældste datter var 8 måneder, så begge mine børn er praktisk talt født og opvokset her. De er nu 17 og 19 år og jeg må indrømme at i alderen ca. 13-19 år er man som forældre nødt til at køre dem lidt mere frem og tilbage til nabobyerne, da busser og tog ikke kører efter ca. 23.30 og ikke i weekenden før kl. 7. Så ved byture, morgenarbejde osv er man nødt til at hjælpe dem lidt med transporten ;o)

Jeg er vild med at bo her og kommer forhåbentligt aldrig herfra :o)

Du er velkommen til at stille alle de spørgsmål du har – jeg skal nok svare dig så godt og hurtigt som muligt.

Mvh, Grynet

P.s. Hvor er du blevet tilbudt rækkehus?

• #3   13. aug 2010 Grynet: det er vingen 14. Jeg vil tage de ting du sagde til efterretning, det er en stor beslutning synes jeg. Det er tiltaler mig er naturen.

• #4   13. aug 2010 Clara K:

Hvor bor du henne nu?

• #5   13. aug 2010 Jeg bor i helsingør lige bag montobello. Søvejen

• #6   13. aug 2010 Jamen så er du jo meget tæt på.
    Helsingør er jo ikke længere væk end en bustur/togtur på 10 minutter hvis du får 'hjem-ve' ;o)

• #7   13. aug 2010 hi hi ja det er jo rigtigt nok. Er det et godt sted" vingen"?

• #8   13. aug 2010 Jeg kender en der engang har boet med sine 2 børn i et enderækkehus i Vingen og hun var glad og tilfreds.

Lige ved siden af Vingen er der alment boligbyggeri (kaldet 'den hvide by'). I den hvide by er der en del udskiftning af beboere, da det ofte bliver brugt som 'mellemstation' efter skilsmisser m.m., men det gør så absolut ikke noget, for det er stadig nogle søde og rare mennesker der bor der :0)

Selv bor jeg i modsatte ende af Ålsgårde, men jeg synes hele Ålsgårde er et godt sted, og var (efter min skilsmisse i '97) MEGET tæt på at flytte op i den hvide by - hvilket jeg ikke havde noget i mod. Kort tid inden jeg skulle flytte ind, var jeg dog så heldig at få bevillet et banklån, så jeg kunne bygge hus på en grund jeg havde arvet, hvorfor det endte med at jeg ikke flyttede derop alligevel.

Der bor mange børnefamilier i den del af Ålsgårde hvor Vingen ligger, da der er gode lukkede gårdhaver, fællesarealer og mange rækkehuse/lejligheder, som passer lidt bedre til 'starter-familier's pengepung.

Skal du bo alene eller har du mand og børn med?

• #9   13. aug 2010 Min mor bor i det område dog i broloftet, jeg synes det er et ok område;0) Min svigerinde bor i Vingen og er rigtig glad for stedet, de har boet der i 12 år ca;0)

Kommentér på:
Ålsgårde

Annonce