{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

For saten da! (kjole) {{forumTopicSubject}}

Karin hvor er du??

Nogen har måske læst mine tidl. tråde om min fine kjole til et bryllup i lørdags.

Nu har jeg fået lagt kjolen op (jeg trådte i den og lavede en giga flænge), og det er super fint.
Hjem i vaskemaskinen i et dynebetræk, og vaskes på uldvask og næsten ingen omdrejninger.
Så langt så godt - den overlevede og så fin ud.

MEN så kommer det.
Det yderste stof er krøbet (det er 5 cm længere end det inderste), så det er lige så langt som det inderste, og et sted er det satme kortere!!
Jeg er ikke engang sikker på den er blevet ren.

Hvad så næste gang den skal vaskes?
Kryber den så endnu mere?
Så skal den jo snart lægges op til røvkort!

Jeg køber ALDRIG mere en dyr lang kjole.
Vila, here i come, herefterdags.

Grrr.

Jeg håber I andre har en fastasktisk fredag.

Nu vil jeg æde 2 kg slik som trøst.

Snøft

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For saten da! (kjole)
  • #1   20. aug 2010 ej hvor er det bare pisse træls sådan noget. står der på mærket at den kan vaskes? for hvis du har vasket som der står kan du prøve at tage den ind i butikken. da jeg arbejde i tøjbutik i rosengårdscenteret tog vi som regl sådan noget tilbage

• #2   20. aug 2010 STOP med det slik straks ellers kan du jo slet ikke passe kjolen smiley

• #3   20. aug 2010 Ja men Marianne så har jeg sku da i den mindste en god grund til ikke at bruge den smiley

Michelle og Binne, den skal renses iflg. mærket. MEN da jeg var inde på renseriet ville de ikke tage ansvar for den, og den skulle ind i en maskine sammen med 30 kg andet tøj. Så er jeg sikker på at stenene ville ryge af og stoffet gå i stykker (det er så sart).
    Og jeg har fået af vide at det var bedst at vaske den i maskinen, og den var vel krøbet alligevel? Det er vel vandet der gør det, eller hvad?
    Den er vasket på 30 grader.
    Hvor arbejder du i centret Michelle? har i kjoler?? smiley

• #4   20. aug 2010 så ville jeg have valgt at vaske den i hånden. men prøv da at gå ind i butikken så. bare sig den blev renset og krøb af det.
    jeg arbejder der ikke mere. men jeg arbejde i b.young og der havde vi nogen gange kjoler i hvert fald.

• #5   20. aug 2010 Det kan du selvfølgelig have ret i smiley

• #6   20. aug 2010 Mon dog ikke de kan lugte at den er vasket. Jeg tror næppe der er noget at komme efter. Jeg må bare få lagt det inderste stof op, igen.

Min lillesøster er lige udlært i butik, og der lærte de om stoffer osv. Deres lærer sagde at det er bedre at vaske på fin-program i maskinen end i hånden. Jeg kan ikke huske begrundelsen. Nå men det er jo så også ligemeget, den er jo vasket.
    Det mest sindssyge er at jeg gerne vil have den i sort:D
    Hvis den ryger på udsalg til vinter eller foråret.

• #7   20. aug 2010 hehe. så find en anden måde at vask den på hvis du køber den i sort:)

• #8   20. aug 2010 Jeg har lige kigget til den. Jeg tror satme ikke pletterne er gået af. hvad gør jeg så?
    Den kjole har bare ikke givet andet end problemer og fattighed.

• #9   20. aug 2010 Nogle gange er pletterne bare ikke til at fjerne igen. Især ikke hvis de ikke bliver fjernet ASAP! Som i lige med det samme man har plettet. Iræs sved og blod er mega svært at få af, men nu kan jeg ikke huske hvad du havde plettet med....

• #10   20. aug 2010 Jeg har lavet vasketest for modelafdelingen for en større dansk tøjvirksomhed.
    En typisk vaske-i-hånden fejl er, at når der står håndvask eller håndvarmt i et stykke tøj, vasker vi danskere det i vand, som føles lunt/varmt, hvilket betyder at vi vasker ved betydelig højere grader end det anbefalede. Håndvarmt er = kropstemperatur.
    Og derfor anbefaler mange at man vasker i maskinen på et skåneprogram i stedet for at vaske i hånden, fordi du så rammer de rigtige grader.

• #11   20. aug 2010 Jette, det lyder rigtigt! Men den krøb sku alligevel.

Pernille, da det var nok sved og sikkert også alkohol. Måske.
    Og de har jo siddet i næsten en uge, for den skulle jo lægges på før den kunne vaskes, ellers ville den flænge hele vejen op.

Nogle råd til en slik-ædende trist pige med en plettet krympet kjole??

• #12   21. aug 2010 Hvis den alligevel er nærmest ubrugelig, er der jo intet at miste længere, så jeg ville prøve med biotex pletfjerner-spray. Jeg har endnu ikke haft en plet, det ikke har fjernet.

Jeg havde sågar nogle gamle bukser med en lodplet, som havde siddet der mindst et år og vups - pletfjerneren tog den

• #13   21. aug 2010 Det var så en blodplet

• #14   21. aug 2010 En lodplet smiley griner

Den er faktisk ikke så slem nu den er tør! Og det ligner at det inderste stof har trukket sig lidt op efter den er tør, så den kan bruges wee.
    Den er godt nok ikke 100% men 97% kan jeg gå med til smiley
    Men efter næste brug prøver jeg med pletfjerneren.

• #15   21. aug 2010 JEG ER LIGE HER.....

uff - det er jeg da ked af at læse, men det gik altså godt med den kjole vi lånte - og polyester BURDE altså ikke krympe:-( så hvis den har gjort det, så vil jeg mene det er en fejl fra fabrikantens side at skrive 100% poliester

godt du kan bruge den trods alt:-((

• #16   22. aug 2010 Jeg ville heller ikke mene det skulle krympe. Men hvad ved jeg smiley

Det skal bare være mørkt når jeg skal have den på, så ser den stadig fantastisk ud smiley

• #17   22. aug 2010 hvor ærgeligt:-( jeg ville prøve at snakke med forretningen, jeg har lige gogglet polyester - for en sikkerheds skyld - og der står også at det ikke krymper, så der må sq være noget andet i det stof også

• #18   22. aug 2010 Måske er den slet ikke krympet ? Opever flere af mie kjoler virker kortere end det inderste skørt indtil stoffet er blevet glattet ud med et strygejern

• #19   22. aug 2010 Den er bare helt glat nu, og det skulle være voldsomt at den kan snyde sig 5 cm kortere smiley Men man ved jo aldrig self.

Men det ses ikke når jeg har den på. Heldigvis.

Men, jeg siger det igen, køber aldrig en dyr kjole igen!! smiley

Kommentér på:
For saten da! (kjole)

Annonce