{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
358 visninger | Oprettet:

Politiet er simpelthen for ineffektive {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg sidder jo så på job på et feriecenter i Sæby. Jeg sidder alene på posten sådan en lørdag, så jeg har jo ikke mulighed for at forlade receptionen i længere tid af gangen.

Der kommer så en flok børn og fortæller at de har altså fundet en løs hund ude ved hoppepuden. Jeg går ud og hilser på hunden, for at kontrollere at den er sød og venlig. Og det er den - det er en dejlig sort lab., bare en stor hvalp. Den har et skilt i halsbåndet, men ingen svarer på nummeret - og på krak er der ingen adresse til tlf. nummeret.

Jeg ringer så til politiet, for og høre hvad jeg skal gøre. Om de evt kan afhente hunden. Men nej nej - det ville jo blive en vældig dyr affære, og han trak virkelig på det. Og sagde (uden egentlig og sige det), at de ikke ville bruge mandskab og ressourcer på at hente den... Og foreslog mig så at slippe den løs igen ved hoppepuden, i håb om at den ville løbe hjem igen....

Og hvad andet kan jeg i princippet gøre? Jeg kan jo ikke have hunden med ind i receptionen, og jeg kan jo slet ikke tage den med hjem til vores to banditter....!!!!

Jeg er vildt bitter på politiet lige nu - det kan godt være det bare er mig - men jeg synes simpelthen det er for dårligt! Det sidste jeg sagde til politiet var, at hvis den ikke var løbet hjem når jeg har fri kl fem - så havde de bare af at komme og hente den - og så kunne det kun gå for langsomt!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiet er simpelthen for ineffektive
  • #1   29. apr 2006 Bliv ved med at ringe på nummeret og håbe på at de reagerer...

• #2   29. apr 2006 Det er så strengt - jeg synes du skal ringe til DKK på mandag - de tager gerne en snak med den pågældende politi station for de har PLIGT til at komme med det samme og hente den!

• #3   29. apr 2006 Julie: Jeg har ringet og ringet og efterladt en besked på deres mobil svarer.

Nicola: Ja det mener jeg jo også - men hans problem lå jo hovedsageligt i hvor dyrt det ville være!!! Jeg spurgte ham så, hvem der skulle tage ansvaret hvis hunden blev kørt over eller andet? Jeg ville da ikke stå og kigge en ulykkelig ejer i øjene og sige "jamen jeg måtte jo slippe den løs"!!! Ja, sagde han, det er jo så ejerens ansvar... Selvfølgelig er det det - men det er min dårlige samvittighed der skal fyldes bagefter ikk??? Han er jo ligeglad!

• #4   29. apr 2006 Jeg synes helt klart at du skal ringe igen - så bare skru bissen på - bed om hans navn og bed om at tale med hans chef...

Ellers bare spil lidt smart og sig du har en god ven som er journalist på Ekstra bladet - så kan det være han får fingeren ud.

Men ellers bliv ved med at ringe på det nummer - men det frygtelige er jo at hvis fokk har mistet deres hund, så er de sikkert ude og lede og ik hjemme ved telefonen....

• #5   29. apr 2006 ring til panserne igen og insister på at de kommer og henter hunden!! En løs hund er faktisk ulovligt, så det bliver de jo nødt til...

• #6   29. apr 2006 Nicola>> 2 sjæle én tanke... *gg*

• #7   29. apr 2006 og HEJ Anne, hygger du dig ellers på jobbet?? *fnis*

• #8   29. apr 2006 Jeg synes simpelthen det er så råddent af dem - jeg ved DKK har skruet bissen på overfor dem flere gange - de havde en artikel i Hunden om det på et tidspunkt - med hvad man skulle gøre hvis man fandt en løs hund...

Og de skrev også at de var død trætte af at politiet var så sløve på det område...

• #9   29. apr 2006 Nicola>> iflg. politiet er en hund jo KUN en hund og ikke noget værd, med mindre de kan udskrive en bøde til ejeren

• #10   29. apr 2006 Jeg har arbejdet på et internat og vi var tit ude og hente hunde. Hvis folk havde set en løs hund og ringede til politiet - blev vi kontaktet af politiet og derefter hentede vi så hunden.
    Så jeg ville ringe til politiet igen og spørge om de ikke har forbindelse/samarbejde med et internat.
    Min datter fandt en kat udenfor hendes lejlighed, den havde holdt til der i en uges tid, en langhåret kat som var meget tynd og forhutlet. Hun ringede til politiet og først ville de ikke gøre noget, men hun blev ved så længe at falk hentede katten :o) Så bare bliv ved.

Som sagt har jeg arbejdet på et internat og det var sørgeligt, at mange af de hunde vi hentede aldrig blev hentet af deres ejere :o( ca 90 % var ikke chippet og havde heller ikke hundetegn på. Nogle få var tatoverede( men ingen hundetegn ), ingen kunne læse tatoveringerne og dermed kunne man ikke finde frem til ejeren - de sidste få % blev hentet af lykkelige ejere, som uden at mukke betalte regningen, de var bare glade for at få deres hund tilbage.
    Hvad pokker tænker folk på ???? ikke at gide gøre sig den ulejlighed at hente deres hund.......er det fordi, de kan gå ud og købe en ny for mindre penge end det regningen lød på ??
    Vi fik/hentede en ældre Labrador tæve, hun havde livmoderbetændelse og blev straks sat i behandling. Det endte desv med at hun blev aflivet, da ejeren aldrig dukkede op :o(

Kommentér på:
Politiet er simpelthen for ineffektive

Annonce