31. mar 2008 Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Vægttab vs. Lægen Vægttab vs. Lægen
Ja står her i et problem da jeg i de sidste par måneder har kæmpet med at tabe mig. Dvs at spise sund og træne en 3 - 4 gange om ugen ...
Men der sker ikke rigtigt noget på vægten eller på målene og så tænkte jeg selvfølgelig at jeg ville kontakte min læge...
Da jeg så kommer ned til ham og beder ham om hjælp står han og siger det eneste han kan gøre for mig er at sige jeg skal spise noget rugbrød og at spise noget oftere, samt jeg kan komme til vejning hvor 14 dag hvis jeg mente det ville hjælpe....
Denne omgang havde vi været igennem for et halvt år siden og der var heller ikke sket noget , så sprugte om han kunne henvise mig til noget hjælp, eller kunne uddybe hvad jeg burde spise eller evt. om jeg kunne få lavet en form for kostplan da jeg ikke aner noget om sådan noget .
Så siger han at han viste ikke noget om det og han kunne ikke henvise mig til nogen pga det "beskedne overvægt" jeg har...
Der blev jeg tavs for jeg vejer minimum 20 kg for meget , har et bmi på over 30 dvs. syglig overvægtig i følge dvs. bmi målere. jeg har fået strækmærker på ben og arme og så står han og siger at det ik noget han vil prøve at se om han kan skaffe mig hjælp til...
Ved ik om jeg er skuffet eller sur , for de snakker altid så meget om at unge mennesker er for store og at det skal tages i opløbet , og her står jeg og brændende ønsker hjælp sådan jeg kan komme ned i vægt da det går ud over min ryg og mine knæ, og så får man at vide at man ik kan få hjælp....
Nogen der har en ide til hvordan man skal gribe denne situation an ? må indrømme jeg er på nippet til at give op
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.114
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Det kan være en anden læge bedre kan forstå problemet, og hjælpe dig videre?...
Medmindre du altså er tilfreds med din læge på nær denne situation..
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Ved ik helt hvordan jeg skal gribe den an .
mar 2008
mar 2008
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
hvis du ikke er rigtig tilfreds med ham, synes jeg du skal overveje et skift..
Måske en yngre, eller en kvindelig læge? Jeg har ofte indtryk af at de tager den slags mere alvorligt..
Jeg forestiller mig at du kunne have gavn af en fast læge aftale f.eks hver 14. dag, hvor I snakker lidt om dit forløb, vejer dig, måler blodtryk og data?...
At du gerne vil have en form for støtte hos lægen?..
Og måske kunne det også være en fordel at få målt blodtryk, kolesterol og andre af de ting som en overægt (son du altså desværre har på trods af din læges udsagn) kan resultere i..
mar 2008
Hmm har du måske ret i , da jeg gik til kontrol ved ham her , vejede han mig kun og så målte min højde... det self noget men det hjalp bare intet...
Ved ikk om der er nogen af de ting der kan gøre jeg ikke kan tabe mig ? Altså om der er noget af det der kan blokere for vægtabet....
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 947
det var sku da en irriterende melding at få!
da heller gøre noget ved det nu end at vente.
Du kan jo prøve Madlog.dk
hvor du for beregnet dit kalorie indtag
det gælder jo om at forbrænde flere kalorie end man indtager,
så kan det være du kan se hvor det går galt.
der også en forum og forskellige grupper hvor man kan få moralsk opbakning og støtte
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 29
Det kan nemt være du har et eller andet som hindre dig i at tabe de ønskede kg. kroppen har det med at holde på de ting den mener er vigtig, der er meget forskelligt fra person til person
Jeg kan kun anbefale at du begynde at spise fiske olie, da det er med til at rense blodet for de mættet fedtsyre og fortynder blodet så det har nemmer ved at komme rundt i kroppen, der derved vil du også få meget mere ud af din træning, når du begynder at se på markede for fiske olie er det meget vigtig at du går efter et produkt hvor der kun er omega3 i og jo lyser olien er jo rener er den, der er også mange der anbefaler 4000mg pr. dag, dette er dog kun for at de kan sælge mere. kroppen kan nemlig kun optage 1000mg pr døgn. et tilskud af mitaminer kan også være en rigtig god ting. ellers er det bare at klø på, det kan være en lang sej vej, men bare tro på dig selv så skal du nok komme ned på den ønskede vægt ;o)
Hvis du har nogen spørgsmål eller gerne vil vide mere elle have nogen flere tip, også til træning er du meget velkommen til at skrive til mig.
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
Efter jeg kommer hjem, tager jeg fat igen i de bøger/blade man får, og så står atter igen på slankekur, da mit er meget dårligt og tåler ikke meget overvægt. vejer nok omk 5-10 for meget...
Ønsker dig al held og lykke
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
Jeg har nu tabt mig 10 kg. og fortsætter med godt humør og masser af gåpåmod!!!
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Senest en som har tabt 46 kg. siden december,,det er helt vildt ikke :o)
Op med humøret, du skal nok få smidt de kg. :o)
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 689
Man lærer ret hurtigt, hville madvarer der er "gode" (kalorielette og mættende), og kan derved selv bestemme og tilrettelægge sin kost. Og så er der masser af hjælp og vejledNing i de åbne fora.
Jeg har tabt næsten 20 kg derinde på et halvt års tid......
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
mar 2008
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
Den side har været rigtig god for mig, og der er det muligt at få tilknyttet en diætist og motionsvejleder
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 114
Nej, sæt dig ned og lær lidt om kalorier og de forskellige typer fedt og proteiner som finder, google.dk der er et hav af gode artikler og guides...
Bagefter så er det simpelt, forbrænd flere kalorier end du optager (spiser), brug f.eks, www.madital.dk til at registerer dit madindtag hver dag samt din motion osv. og sæt dig et realistisk mål med kalorie underskud så skal det nok komme helt af sig selv når din kost/motion og madital.dk bliver strømlinet!
God fornøjelse med det...
Vægttab vs. Lægen