Ejendomsmægler elev? {{forumTopicSubject}}
Et 'way off topic'-emne, men herinde er I sgu så kloge og jeg har brug for hjælp:
Min datter har søgt efter elevplads som ejendomsmægler igennem længere tid. Nu er hun blevet tilbudt en stilling som 'sagsbehandler-trainee' hos en ejendomsmæglerkæde.
Ejeren af kæden har fortalt hende at det ikke kommer an på titlen (altså at det hedder sagsbehandler trianee i stedet for ejendomsmægler trainee), da den aftenskole (finansel rådgivning) hun skal gå på i forbindelse med uddannelsenfører til at hun bliver ejendomsmægler.
Jeg er måske slet ikke up to date (i 'gamle dage kaldte man sgu uddannelsen ved rette navn ;o), og jeg mener at der findes sagsbehandlere på både kommuner, fagforeninger osv, og er bange for at den uddannelse hun ender med at få er en gennerel sagsbehandleruddannelse - blot med praktiksted hos en ejendomsmægler.
Mit spørgsmål er nok: Bliver hun ejendomsmægler eller bliver hun sagsbehandler ved at sige ja tak til denne stilling?
Tak for hjælpen på forhånd :o)
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Vil hun være ejendomsmægler skal hun gå efter en praktikplads som ejendomsmægler-traniee, ikke sagsbehandler-traniee.
For det kan godt være at deres aftenskole omhandler det samme, men i dagligdagen vil de jo beskæftige sig med forskellige ting og arbejdsområder.
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
Spørgsmålet er bare hvad der kommer til at stå på hendes uddannelspapirer/svendebrev?
apr 2009
For mig at se er det 2 forskellige uddannelser, så kan ikke forstå hvis hun skal sælge huse som sagsbehandler?
Hvorfor ansætter de hende ikke bare som ejendomsmægler-traniee så? Hmm.. Noget må der jo være til forskel i deres arbejdsopgaver, siden de ikke kan/vil tilbyde hende en ejendomsmægler-traniee?
jan 2010
Jeg ved ikke hvorfor han ikke bare ansætter hende som ejendomsmægler-trainee, men måske der er en lov om at man kun må have én per uddannede ejendomsmægler? Der er en ejendomsmægler-trainee ansat i forvejen?
Ellers ved jeg ikke hvad grunden kan være?
Synes sgu det virker lidt underligt det hele. Men på den anden side er hun super glad for at være der og både ejer og kolleger er smadder søde og virker reele.
apr 2009
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Titlen på arbejdspladsen er ikke altid afgørende for ens uddannelse - jeg er fx ansat som revisortrainee i stedet for revisorelev, men har stort set samme forløb som eleverne....
Derudover er jeg tidligere uddannet finansmedarbejder - udfra dette kan ingen af jer næppe læse jer frem til at jeg har været i en bank, og ikke i et forsikringsselskab fx :O) Uddannelsen for de 4 finansielle institutter hedder det samme, foregår sammen, dog med forskellige valgfag
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Men den kan åbenbart også tages på andre måder:
(link fjernet)
apr 2009
Jeg har en veninde der tager den via ejendomsmægler-traniee ligesom TS's datter vil (uden finansøkonom udd.), så det kan godt lade sig gøre.
Har dog ladet mig fortælle at de fleste ejendomsmæglere foretrækker folk der har taget finansøkonom uddannelsen.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Akademiuddannelsen som læses ved siden af arbejdet nogle få dage om måneden i dagstimerne, er den uddannelse, de ejendomsmæglere jeg kender har taget...
okt 2007
Der tager du så fejl... det afhænger af, hvor i landet, man har taget den.
okt 2007
jan 2010
Jeg lader hende læse jeres respons når hun kommer hjem på søndag, så håber jeg hun forstår det lidt bedre end jeg ..... gamle fjols ;o)
Tak for hjælpen alle sammen :o)
Ejendomsmægler elev?