{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.331 visninger | Oprettet:

Ejendomsmægler elev? {{forumTopicSubject}}

Et 'way off topic'-emne, men herinde er I sgu så kloge og jeg har brug for hjælp:

Min datter har søgt efter elevplads som ejendomsmægler igennem længere tid. Nu er hun blevet tilbudt en stilling som 'sagsbehandler-trainee' hos en ejendomsmæglerkæde.
Ejeren af kæden har fortalt hende at det ikke kommer an på titlen (altså at det hedder sagsbehandler trianee i stedet for ejendomsmægler trainee), da den aftenskole (finansel rådgivning) hun skal gå på i forbindelse med uddannelsenfører til at hun bliver ejendomsmægler.

Jeg er måske slet ikke up to date (i 'gamle dage kaldte man sgu uddannelsen ved rette navn ;o), og jeg mener at der findes sagsbehandlere på både kommuner, fagforeninger osv, og er bange for at den uddannelse hun ender med at få er en gennerel sagsbehandleruddannelse - blot med praktiksted hos en ejendomsmægler.

Mit spørgsmål er nok: Bliver hun ejendomsmægler eller bliver hun sagsbehandler ved at sige ja tak til denne stilling?

Tak for hjælpen på forhånd :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejendomsmægler elev?
  • #1   3. sep 2010 Hun bliver vel sagsbehandler, andet ville være mystisk - Da de jo arbejder med hver deres hovedmål! :o)
    Vil hun være ejendomsmægler skal hun gå efter en praktikplads som ejendomsmægler-traniee, ikke sagsbehandler-traniee.
    For det kan godt være at deres aftenskole omhandler det samme, men i dagligdagen vil de jo beskæftige sig med forskellige ting og arbejdsområder.

• #2   3. sep 2010 Det er en lille ejendomsmægler, så jeg er ikke i tvivl om at hun vil komme til at lære præcis det samme som hvis hun fik titlen ejendomsmægler-trainee (hun har allerede været ansat der som medhjælper i 2 måneder og er i fuld gang med både før-salg og efter-salg).

Spørgsmålet er bare hvad der kommer til at stå på hendes uddannelspapirer/svendebrev?

• #3   3. sep 2010 Der kommer vel til at stå sagsbehandler, og ikke ejendomsmægler.
    For mig at se er det 2 forskellige uddannelser, så kan ikke forstå hvis hun skal sælge huse som sagsbehandler?
    Hvorfor ansætter de hende ikke bare som ejendomsmægler-traniee så? Hmm.. Noget må der jo være til forskel i deres arbejdsopgaver, siden de ikke kan/vil tilbyde hende en ejendomsmægler-traniee?

• #4   3. sep 2010 Ja det er jeg også bange for at det gør, men som sagt lød det på ham som om at det ikke var noget man skulle hænge sig i og at det var skoleopholdet der bestemte 'udfaldet'. Meget mystisk synes jeg!.

Jeg ved ikke hvorfor han ikke bare ansætter hende som ejendomsmægler-trainee, men måske der er en lov om at man kun må have én per uddannede ejendomsmægler? Der er en ejendomsmægler-trainee ansat i forvejen?
    Ellers ved jeg ikke hvad grunden kan være?

Synes sgu det virker lidt underligt det hele. Men på den anden side er hun super glad for at være der og både ejer og kolleger er smadder søde og virker reele.

• #5   3. sep 2010 Ja altså, jeg synes også det lyder rimeligt underligt! Selvfølgelig er der forksel på de uddannelser..

• #6   3. sep 2010 Jeg vil tro at han har ret, da hun formentlig kommer til at læse akademiuddannelsen, og derfor bliver ejendomsmægler....

Titlen på arbejdspladsen er ikke altid afgørende for ens uddannelse - jeg er fx ansat som revisortrainee i stedet for revisorelev, men har stort set samme forløb som eleverne....
    Derudover er jeg tidligere uddannet finansmedarbejder - udfra dette kan ingen af jer næppe læse jer frem til at jeg har været i en bank, og ikke i et forsikringsselskab fx :O) Uddannelsen for de 4 finansielle institutter hedder det samme, foregår sammen, dog med forskellige valgfag smiley

• #7   3. sep 2010 de fleste læser til finansøkonom i 2 år (dagskole) og kommer derefter ud hos en ejendomsmægler.

Men den kan åbenbart også tages på andre måder:

(link fjernet)

• #8   3. sep 2010 Ja det er rigtigt Helle :o)
    Jeg har en veninde der tager den via ejendomsmægler-traniee ligesom TS's datter vil (uden finansøkonom udd.), så det kan godt lade sig gøre.
    Har dog ladet mig fortælle at de fleste ejendomsmæglere foretrækker folk der har taget finansøkonom uddannelsen.

• #9   3. sep 2010 Helle - finansøkonom'en er en forholdsvis ny uddannelse, så at sige at det normale er at læse denne er vidst en sandhed med modifikationer... ;O) Derudover vil jeg ikke sige det er en specielt god uddannelse, så det vil jeg ik anbefale TS's datter - hverken Nordea (og også andre banker..) eller revisionsbranchen ser en fremtid i finansøkonomerne...

Akademiuddannelsen som læses ved siden af arbejdet nogle få dage om måneden i dagstimerne, er den uddannelse, de ejendomsmæglere jeg kender har taget...

• #10   3. sep 2010 Michelle..
    Der tager du så fejl... det afhænger af, hvor i landet, man har taget den.

• #11   3. sep 2010 Glemte lige, at den nok er mest rettet mod dem, som vil være ejendomsmæglere..

• #12   3. sep 2010 Py ha.... jeg kan snart hverken finde hoved eller hale i det :o(

Jeg lader hende læse jeres respons når hun kommer hjem på søndag, så håber jeg hun forstår det lidt bedre end jeg ..... gamle fjols ;o)

Tak for hjælpen alle sammen :o)

Kommentér på:
Ejendomsmægler elev?

Annonce