569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Fødselsdags Menu - Hvad skal vi ha? Fødselsdags Menu - Hvad skal vi ha?

Jeg har fødselsdag på Torsdag og skal derfor have gæster til spisning. Jeg har dog det lille problem at jeg virkelig ikke aner hvad vi skal have så vil lige høre om i dejlige HG'ere har nogle gode forslag til en menu.

Vi bliver ca 9 personer, 5 voksne og 4 halvstore børn.
Da der er nogle kræsne personer må retterne helst ikke indholde:
Løg
And
Lam
"indvolde"
Eller varme grønsager

Hvad ville i servere hvis i skulle lave en 3 retters menu? :O))

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fødselsdags Menu - Hvad skal vi ha?
  • #1   4. sep 2010 Hov, fisk kan de heller ikke li :O)

• #2   4. sep 2010 Hmm - vi holdt fødselsdag i lørdags - ingen forret !

Men jeg lavede indbagt mørbrad ( mørbrad der er flækket og fyldt med pikant ost - frikadellefars udenom og så butterdej smiley Dertil gav der nye kartofler der lige var blevet skyllet - skåret over olie - groft salt og oregano på og så i ovnen ! hjemmelavet taziki - hvidløgs flute - salat ( baby blandet salat med vindruer - vandmerlon - pink lady æbler og lidt citron olie ) og så lavede vi en græsk dressing der smager suverent til kartoflerne smiley

Dessert var bare is med vafler og resten af vandmerlonen og vindruerne smiley

• #3   4. sep 2010 Forretten kunne måske være portionsanrettet og bestå af små fine salater, skagen skinke og lidt ristede kerner - dertil flütes og evt dressing.
    Til hovedret kan du så tage mørkt kød (oksekød eller vildt) med små nye kartofler vendt i en urtedressing, gulerødder og fx blomkål.
    Til dessert er is med friske frugter altid godt

Kommentér på:
Fødselsdags Menu - Hvad skal vi ha?

Annonce