{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.082 visninger | Oprettet:

smerter efter koloskopi og gastroskopi {{forumTopicSubject}}

Hej

I fredags fik jeg foretaget begge undersøgelser, og må sige at det var en smertefuld omgang..
Men jeg overlevede da smiley

Mit spørgsmål er nu, hvor lang tid skal jeg regne med at det vil gøre ondt.. Fredag og lørdag har jeg tilbragt i sengen pga smerter, især i venstre side..

Men i dag er det noget bedre, er da kommet op, og kan gå oprejst, så håber lidt at det holder hele dagen smiley

Men er det normalt at det skal gøre så ondt i så lang tid efter. På sygehuset snakkede de ikke om at det ville gøre ondt i flere dage, men det er vel også lidt forskelligt...

Bliver det værre i løbet af dagen har jeg da tænkt mig at ringe til vagtlægen, men ville da gerne høre om der er nogle som har erfaringer med disse undersøgelser og smerteforøbet efterfølgende.

Det skal da lige siges at alt så fint ud, dog tog lægen nogle prøver undervejs.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smerter efter koloskopi og gastroskopi
  • #2   5. sep 2010 Det skulle meget gerne fortage sig i løbet af nogle dage.

Tarmen og mavesækken bliver let irriteret efter sådan en omgang, men mon ikke det er væk i morgen? Ellers er det nok fornuftigt nok at ringe til din egen læge.

• #3   5. sep 2010 Jeg fik godt nok undersøgelserne én af gangen, men havde ondt i ca. 1 dag efter begge undersøgelser, men så havde jeg så en del ubehag i en 2-3 dage efter gastroskopien.

Håber du får det bedre hurtigt smiley

• #4   5. sep 2010 Okay, altid rart at jeg ikke er den eneste med smerter efterfølgende.

Flere jeg kender som har fået foretaget en koloskopi havde nemlig ikke disse smerter, så jeg blev jo lidt bekymret smiley

Men jeg vil stadig ringe til min egen læge i morgen uanset hvad. Skal jo vide hvad det videre forløb er nu når der ikke var noget at se...

• #5   5. sep 2010 Malene & Kenzo - Ja syntes sgu også at det var lige grov nok med begge undersøgelser lige efter hinanden..

Men så var det da overstået smiley

• #6   5. sep 2010 Jeg fik at vide af min læge på sygehuset at de kun ville lave én undersøgelse af gangen, da han mente man også skulle kunne følge med mentalt og have det ''godt'' med hele situationen.
    Men ja - nu er det overstået for dig smiley
    Men måske det kan være derfor at du synes du har lidt flere smerter end andre - altså fordi du har fået begge undersøgelser på samme dag.
    Fik du nogen form for ''bedøvelse''?

• #7   5. sep 2010 Malene - Ja tænker også at mine smerter har noget at gøre med at jeg fik begge undersøgelser foretaget på én gang..

Ja jeg fik noget beroligende og smertestillende ved koloskopien, fik det af flere omgange, da det gjorde meget ondt..

Og fik halsen fik en gang spray inden de gik i gang. Og det var faktisk den jeg havde frygtet mest, men den var overhovedet ikke slem, og jeg havde heller ingen problemer med at synke kameraet. Men den havde jeg virkelig også foreberedt mig selv på.

Men kan godt følge din læge, og havde jeg vidst bedre, ja så havde jeg heller ikke sagt ja til begge ting på én gang.

Syntes også bare at min læge var lidt for "voldsom". Følte mig hvertfalde bare som en eller anden død ting, der ingen følelser havde...

Og efterfølgende ville jeg gerne at jeg havde sagt at han skulle stoppe pga smerter, men jeg ville bare have det overstået..

• #8   5. sep 2010 Det værste er at føle sig som et nummer i rækken, som bare skal køres igennem på den dag. I sådan en situation har man brug for lige at blive lyttet til og nogle af tingene, at de kan køre i ens eget tempo.

Men uha - forstår slet ikke du kunne holde til at fortsætte selvom det gjorde så ondt.
    Jeg gennemførte hele gastroskopien men den anden vej op - puha nej. Det var vist kun 15 cm så mente selv lægen at det var for meget for mig og valgte derfor at stoppe. Men de kunne så allerede der se hvad der var galt og tage en masse prøver. Heldigvis.
    Men går så og venter på at skal igennem den igen - og den her gang får jeg nok ikke lov til at stoppe før de har tjecket det hele, da min sygdom er blevet værre.

Hvordan går det med smerterne nu?

• #9   5. sep 2010 Malene - Puha det lyder ikke rart, kan du ikke komme i fuld narkose hvis det er... Men vil da krydse fingre for at det går godt når tiden kommer.

Mine smerter er blevet meget bedre, har været oppe hele dagen i dag, dog har jeg ikke været i stand til at lave noget særligt. Men bare det at kunne gå lige så stille rundt, og sidde op er store ting smiley

Så nu tror jeg på at det nok skal blive bedre igen smiley

• #10   5. sep 2010 Hvor er det dejligt at du er kommet op - dagen er sku så lang når man bare ligger og venter på at få det bedre smiley

Nej, desværre ikke. Kun sådan noget medicin, som gør at lægerne påstår at man bliver ligeglad med det de gør under undersøgelsen og så at man glemmer det lynhurtigt bagefter. Men man må så ikke køre bil, arbejde eller andet 24 timer bagefter. Og man kan blive ekstremt agressiv af det. Så det er desværre kun vejen frem med bedøvende creme og tja det synes jeg ikke lige virkede sidste gang smiley

• #11   5. sep 2010 Ja er også glad for at have haft en næsten rigtig dag smiley

Øv for dig, men måske du er så er heldig denne gang at det måske virker, man kan jo kun håbe smiley

Jeg var hvertfalde godt pumpet da jeg fik den foretaget, måske derfor jeg ikke syntes den var så slem smiley

Kommentér på:
smerter efter koloskopi og gastroskopi

Annonce