7.934 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Termostat virker ikke Termostat virker ikke

Jep, jeg har brug for huslig hjælp igen. Vi har varme i gulvet på badeværelset og i entreen, med hver sin termostat. Nu kommer der ingen varme på gulvet i badeværelset, men kun i gangen. (og har i lagt mærke til hvor koldt det er om morgenen nu!!! gisp)
Hvad skal vi gøre? Eller dvs. kan vi selv forsøge noget, eller skal vi gå den slagne vej og kontakte en vvser?
Jeg har skruet helt op for termostaten og ladt den stå en hel dag, men intet sker.

Er der nogen der ved noget de vil dele?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Termostat virker ikke
  • #1   7. sep 2010 Det lyder som om du skal have skiftet termostaten i badeværelset, med mindre der er ca 30 grader derinde.

Hvis en termostat sættes på f.eks. 3, hvilket ofte svarer til en rumtemp. på 20-24 grader, vil der komme varme i gulvet ligeså snart temp. kommer under. Og hvis det ikke begynder at varme, når du skruer op (og rumtemp. er lavere) er der noget galt.

Hvis termostaterne står ens i gang og badevær men kun varmer i gangen, kan det også være fordi der hele tiden kommer kold luft i gangen, så den skal varme mere og oftere.

• #2   7. sep 2010 Tsk tsk vi bor i et hus fra 90erne, så der er da fjernvarme smiley smiley

Begge termostater sidder i et skab ved siden af vasken på badeværelset, så jeg skal hen og "nedbryde" pladen bagerst i skabet, for ellers kan jeg ikke få termostaten ud. Men det er jo ligemeget. Der er jo låge for.
    Men gulvet er stadig iskoldt så der er nok godt galt.

• #3   7. sep 2010 Men følerne til termostaterne sidder vel i det rum de hver især opvarmer?

• #4   7. sep 2010 Følerne?? Der er ikke andet end de 2 termostater i skabet.

Det virkede fint hele vinteren. Men nu er det "dødt"

• #5   7. sep 2010 Og ja det er i øvrigt danfoss termostat.

• #6   7. sep 2010 lidt afhængig af hvad det er for termostatermen det er nok retur ventiler der føler på vandets temp og ikke luften men skru umbacho skruen på hovedet ud og ta hovedet af og slå på den lille stift IKKE hive så kan sædet blive revet af start med og slå forsigtigt men den kan tåle nogle hårde slag så plejer stiften og komme ud igen så skal man bare trykke ben indad en 10-20 gange til den kører jævnt og sætte hoved på igen

• #7   7. sep 2010 havde ikke lige set de sidste smiley men det er retur ventiler du skal have hoved af og slå på stiften

• #8   7. sep 2010 Ej nu skulle jeg ellers lige bevise over for mig selv at jeg er handywoman. Eller noget ... smiley
    Hvor svært kan det være at tage "hovedet" af og slå på den der dims..
    En vvser skal jo også hen og ødelægge skabet for at komme ind til dem.

• #9   7. sep 2010 Og mange tak i øvrigt smiley

• #10   7. sep 2010 Jamen så nøjes vi med at trykke smiley

• #11   7. sep 2010 Jamen det er ikke hele hovedet der stikker frem (og nu lyder det snart ret skummelt! smiley )
    Man kan kun lige nå at dreje på dem. og jeg går ud fra man skal skrue det af inde bagved? hvis du forstår?

• #12   7. sep 2010 man slår da aldrig skævt på noget som helst ;-)men så kan de sagtens tåle nogle tæv har slået på flere end jeg gider tænke på også med en smede hammer og aldrig set en blive utæt man kan jo også skrue hele stiften ud med tryk på anlægget

ps er energimontør og blikkenslager smiley

• #13   7. sep 2010 XL det her virker i hvert fald for dumt bygget op! Jeg har kigget i hele skabet nu, og kan ikke finde nogen vej bag ind til.. Jeg ved ikke om de regnede med skidtet aldrig ville sætte sig fast..
    Så jeg skal hen og enten brække bagbeklædningen ned (jeg gætter på den er 1½ cm tyk eller noget) eller se om jeg kan skære et større hul rundt om med en stiksav. Årh crap da.

• #14   7. sep 2010 hvis du er heldig er det et lille side skab de sidder i (uden vask)
    og det er let og pille skabet ned men de ligner de ventiler der sidder på dine radiatorer

• #15   7. sep 2010 men de ligner de ventiler der sidder på dine radiatorer skruen sidder bagerst på ventilen så kan du se hvor langt der er der ind til

• #16   7. sep 2010 De sidder i et dobbelt skab hvor vasken er i højre side.
    De sidder i venstre skab, nederst under hylden, og stikker ud gennem 2 huller der er skåret igennem bagbeklædningen til skabet.

Er det nemt at tage ned?? der er jo bordplade ovenpå?

• #17   7. sep 2010 lyder ikke sådan men det lyder til de kommer ud i gennem bagpladen ....de plejer og være tynde

• #18   7. sep 2010 On line hjælp til gør-det-selv vvs-arbejde Hi hi..det er super hvad man ka' på HG *GG*

Ja bagbekklædningen af skabet er sikkert blød plade (masonit) Det kan du skære i med en hobbykniv, hvis du ikke lige har en stiksav.

Må jeg lige låne tråden og spørge? Når sådan en termostat sætter sig fast, skyldes det så kalk i cirkulationsvandet eller hvad?

• #19   8. sep 2010 Jeg har trykket på bagpladen, den er ikke tynd, så kan ikke skære med en hobbykniv i hvert fald. Men har self. en stiksav.
    Pladen kan ikke tages helt af, medmindre vi hiver hele skabet ned, for den dækker hele skabet.

Det bliver snart et helt projekt..

Og så spørger jeg meget dumt; skal vi også fylde vand på noget? har vi sådan et anlæg?? (vi har haft huset i et år, og er førstegangsejer...)

• #20   8. sep 2010 du skal aldrig fylde vand på når du hal fjernvarme
    de sidder fast fordi de er lukket hele sommeren men et trick er og lukke for fjernvarmen til alle radiatorer ikke veksler eller varmtvands beholder det kan du oftest gøre ude ved din måler der efter åbner du alle radiator ventiler og gulvvarme ventiler der kommer ikke varme igennem og de sidder ikke fast

• #21   9. sep 2010 Altså regnede jeg heller ikke med, men ville lige spørge, just in case smiley

Jeg prøver det andet af, inden vi skærer bagbeklædningen af.

Kommentér på:
Termostat virker ikke

Annonce