{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

Lukning af skoler suk.. {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg så en af de forældre til et barn der bliver ramt at kommunernes vanvittige ide om at nedlægge de små gode sammenholdte skoler..
Det berør mig utrolig meget fordi det kommer til at
ødelægge alt sammen hold og aktivitet i de små byer omkring en..
skolen- små skoler- er ofte samlingspunktet for de små landsbyer og gør ofte meget mere ud af undervisningen og skolen end de store skoler gør..
desværre har borgmesteren i vores kommune nu sagt igår på tv at de lukker skolen ved os..

Vi forældre og andre borgere i området har arrangeret stor møde på skolen idag omkring det..
det er bare så trist og uretfærdigt..

Jeg er en af de forældre der har haft med i tankerne om det muligt at oprette en fri/grundskole da jeg ikke synes kommunen skal ødelægge det for os..
Men om det kan lykkeds ved jeg desværre ikke..

Er der andre herinde der er berørt af skole lukninger og hvad har i gjort på jeres skoler for det??

Nogle der har været i kampen om at lave skolen om og evt har fået det gjort??

Synes bare det rigtig uheldigt, specielt for alle dem i børnehave klasserne der kun lige er startet og har knyttet sig til skolen som så igen skal starte helt forfra med nye lærer, skoler og kammerater, det er ikke let..

Håber at høre fra andre med erfaringer omkring skole lukninger..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukning af skoler suk..
  • #2   8. sep 2010 Nu bor vi jo i samme område og der er også tale om at lukke den lille skole i flakkebjerg,,mine hører til i skælskør på en kæmpe skole så den lukkes ikke.
    Heldigvis er begge mine børn optaget på Lille egede friskole og det er nok det bedste vi har gjort i vores liv
    Denne lille skole fungere så godt og deres lærer og pædagoer er fantastiske,,alle er med i "familieprojektet" og man føler og ser hvor de holder af hver enkelt barn
    Det skønt at sætte sine unger af sådan et sted,har altid været meget pylret og for første gang i mit liv har jeg ikke haft en knude i maven når eg kører fra dem.
    Sådan tror jeg også det er på mange små skoler og det er synd at alt skal biive så stort og ubekendt

• #3   8. sep 2010 Jeg gik på en meget lille skole fra 0- midten af 4. klasse, hvor mine forældre blev skilt. Vi var 7 elever i min klasse. 4-8 gik på en større skole med 18-23 elever i klassen. Først da vi kom i 7. begyndte jeg at lære noget nyt i matematik, og de andre var ved at være på det læseniveau jeg startede på i 4.

Jeg siger behold de små skoler!!

• #4   8. sep 2010 Jeg gik på en lille skole fra 0-7 klasse, og sammenholdet var bare så kanon godt, og der var tid til det individuelle barn.

Man fik meget bedre mulighed for at svare, fordi der ikke var 29 andre elever man skulle konkurrere mod, og der var hjælp at få, når man skulle bruge det - uden det var nødvendigt at sidde og glo ud i luften det meste af en time, fordi der var 20 andre i køen før en.

Den skole jeg gik på, er også i dag lukningstruet, og jeg synes simpelthen det er sådan en skam

• #5   8. sep 2010 Min datter har haft rigtig svært ved at følge med på niveau med de andre.Der blev promte bestilt tester som hun gik til i ca 5mdr,og man søgte ekstar hjælp til hende i klassen.

testerne viste at hun er helt normalt begavet og bestod faktisk nogle af de tester over middel.Men kommunen afviste så den ekstra hjælp pga af det,,og vupti så betaler skolen for det fordi hun HAR et problem med indlæring nok mest pga hun ikke har drivet og har svært ved at koncentree sig
    det var nok aldrig sket på en stor skole

• #6   8. sep 2010 Jo størrer en skole er, jo mere mobning vil der opstå.

- Jeg er et af de "børn" der er blevet mobbet hele vejen gennem mine skoleår, lige var 0 klasse og til jeg gik ud i 9 klasse, har flyttet skole 4 gange, og først da jeg kom på en LILLE skole, blev mobningen meget mindsket.

Men politikere er ligeglade. De tænker ikke over alle de børn der blive mobbet og må leve som phygisk syge resten af deres liv.

• #7   8. sep 2010 Susanne: Det står jo forældre frit for, at flytte deres barn... Også selv om det er specialundervisning, hvis det er ham, det drejer sig om. Så har man bare selv ansvaret...;0)

• #8   9. sep 2010 Præsis Halling.. Det er også det jeg tænker på har selv haft de problemer i skolen med mobning og tæsk hver eneste dag i mange år. heksejagt af mig i hele byen osv. bare fordi det skulle jo gå udover nogen..

Det sker ikke på de små skoler.. der snakker alle forældre og børn sammen og børnene driller da hinanden men de mobber ikke hinanden for de ved jo også at alle snakker sammen og er venner..

Alle forældre osv i landet i små landsbyer burde simpelthen stå sammen og få det her stoppet..
    lade politikkerne vide at vi er mange tusinde mennesker der ikke mener de gør det rigtige..

• #9   9. sep 2010 på mine børn skole er modning total forbudt det mindste der er bliver der samtale med elev og forældre

• #10   10. sep 2010 jn/sn det er det også her.
    og lærerne er bare så gode til at få alle børn til at passe på hinanden og støtte hinanden..

Er meget ked af hvis en så god og social skole skal lukke bare pga pengene ikke passer i kommunen..

• #11   10. sep 2010 Mopsejer,,ja man burde passe lidt mere på vores børn som jo er dem der skal passe danmark i fremtiden

• #13   11. sep 2010 Det er trist at det er vores børn der taber i det her roulette spil pga penge og politikkernes valg.

Har slet ingen forståelse for at det er kommet så langt ud..

Vi har så kun 10 klasse på et samlet sted så der skal alle hen der vil tage den, det fint nok.. men det ikke fint nok hvis de skal skifte skole 3,4 eller 5 gange i deres skole tid.
    Har selv haft mange skoleskift i min barndom og det er bare hårdt, det er gået udover det sociale, det er gået udover fagligheden, fik dårlige karaktere, alle skoler lærer på forskellige metoder osv. det ikke let at være barn og rykke rundt hele tiden til nye klasser og nye metoder, nye bøger endda osv.. Vores børn burde MAX skifte skole 2 gange i deres skoletid bh-9klasse.. men det er politikkerne vist lige glade med, der bliver ikke tænkt på børnene i det her..

• #14   11. sep 2010 susanne det kan jo også blive for småt mon ikk?

• #15   11. sep 2010 nej det er jo alfa omega
    men jeg tænker også lidt at børnen skal jo også lære at begå sig og ikke bare blive pakket ind så vågner de jo først op i det virkelig liv
    Dertil ikke sagt at mobning er lovligt

Jeg er såå glad for mine børns skole...

• #16   11. sep 2010 Det kunne være sjovt, at høre det fra den anden side også...

Hilsen specialskole-læreren...;0)

• #17   11. sep 2010 Jeg gentager gerne, at der er 2 sider af en sag...

Hvis det forholder sig som du beskriver, så forstår jeg da godt, at du er frustreret. Havde det været mig, havde jeg flyttet kommune. Det skrev jeg også til dig for snart 2 år siden...

Kommentér på:
Lukning af skoler suk..

Annonce