7. nov 2005 Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
Jeg har svigtet.... Jeg har svigtet....
Føj for pokker en følelse jeg sidder med lige nu.. Blev i december fyre fra mit job, pga nedskæringer.. Samtidig gik kæresten fra mig og jeg ventede på en operation i mit knæ.. Alt i alt noget rigtig lort der drænede mig for energi..
Før jeg blev fyret (er/var pædagogmedhjælper) havde jeg stor kontakt til en dreng på 12 med ADHD.. Han kaldte mit sin reserve-mor, og han var hos mig ca et par gange om ugen..
Efter fyring osv. følte jeg ikke rigtig at jeg havde noget at tilbyde andre, så kontakten til Peter som han hedder, gled stille ud i sandet..
Jeg har hilst på ham nogle gange oppe i byen, men det er også det..
Nu har hans mor så lige skrevet, at hun var nødt til at fortælle mig en ting.. Peter havde lige skullet skrive en stil om sit liv.. Det eneste han havde skrevet om var mig. Hvor stor betydning jeg havde haft, at han savnede mig, men at han godt kunne forstå at jeg ikke kunne lide ham mere når han har ADHD!!!...
Jeg er KNUST!! Føler mig som verdens værste menneske...
Hvordan gør jeg nu.. Har skrevet til han og spurgt om han vil komme på besøg, og det vil han gerne.. Men skal jeg sige noget om stilen? Eller er det bedst at lade vær tror i?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
Derudover har du IKKE svigtet, men bare ikke haft overskuddet....;0)
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Du er intet værd, hvis du ikke kan holde dig selv ud, og det har vist været en svær situation du har befundet dig i!..
Jeg synes det er FLOT at du har kunnet engagere dig så meget i et fremmed barns liv, endda et barn med specielle behov, og være der for ham. Det er virkelig stort af dig
Jeg ville ikke nævne stilen, for jeg tror han vil føle at du og moderen er gået bag om ryggen på ham..
Men du kan jo spørge ind til hvordan det er gået i "pausen" og hvordan han har haft det? Og evt. lægge ud med at sige at du har manglet jers samvær en del.. Altså, forudsat at du har det..
Så han har mulighed for at åbne op, og fortælle det han har brug for, og du kan få forklaret at det ikke er pga. ham og hans sygdom at du har været lidt fraværende..
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
Har bare så ondt af ham.. Tænk at føle sådan
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 1.316
Jeg ved ikkie om det måske vil være svært for ham at forstå at du ikke "bare" gør det pga stilen og ikke af egen lyst
Håber på I får et godt forhold til hinanden igen :o)
nov 2005
Men tak for jeres ord.. Det har oprigtig hjulpet mig meget..
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
Og noget helt andet så synes jeg iøvrigt det er mega tarveligt af moren at bringe sådan en stil han har skrevet på banen... just my 2 cents
nov 2005
Så tror egentlig bare hun skrev det, for at fortælle mig at han savner mig.. Ved at hun ikke vil bebrejde mig hvis ikke jeg havde energien til ham endnu..
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 248
godt at vide at der er folk der forstår sig på adhd
Maria *Kiki & Elvira *
jeg har selv adhd og et godt råd... forklar ham hvorfor du ikke har snakket med ham i det stykke tid... hold det kort og ikke noget med at pakke det ind for som der blir sagt så er der rigtig mange med adhd der tænker ekstremt meget over tingene... og det kan sagtens begynde midt i en samtale og så taber man sq tråden :P... vi glider ind i vores egne tanker engang imellem så ting bør holdes kort og uden gavepapir og sløjfer så vi ikke skal koncentrere os om at høre efter for længe af gangen
nov 2005
nov 2005
dec 2009
sjovt folk altid tænker på hvor krævende det er at ha et barn med adhd men i virkeligheden er det 20 gange mere krævende at leve med sygdommen end at passe et barn med den...
forestil dig at du skal lære et mønster med f.eks at sætte post its over det hele for at huske dig selv på ting eller at skulle stille posen fra skraldespanden foran døren hvis du lige skal have trøje på før du går ud med den for ikke at glemme den... ikke at kunne koncentrere dig om den person du snakker med i mere end 2 minutter af gangen, læse den samme side i en bog 10 gange fordi du glemmer hvad der står lige over den linie du er igang med...
forældre til et barn med adhd ser stort set aldrig de virkelige problemer med sygdommen det er kun folk der har den der gør det, det er ikke engang sikkert forældrene nogensinde opdager det...
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.413
dec 2009
dec 2009
jamen kan da godt forestille mig at nogle af dem med adhd er besværlige er nok selv besværlig på den ene eller den anden måde... men i det offentlige bliver der bare lagt utrolig meget vægt på hvor svært det er for dem der er i kontakt med folk med adhd, istedet for faktisk at hjælpe folk med adhd... ja vi kan da komme i hjælpe grupper men det er ikke os alle der kan håndtere at være i pædagoiske grupper og det er altså sådan ca der hjælpen stopper når vi er fyldt 18...
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Og nej, nævn endelig ikke stilen!
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Held og lykke ellers!
Jeg har svigtet....