{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brombær - opskrifter ??
  • #2   8. sep 2010 fryse dem og lave smoothies vinteren over, godt mod forkølelse....

• #3   8. sep 2010 Jeg har da endnu aldrig set en opskrift på brombærmarmelade med fedt i! ;o)

Men prøv at søg på nettet, og ellers smag den til, som du synes, den bør være - det er ret enkelt :o)

Man kan også lave brombærtærte! :oP

• #4   8. sep 2010 Marmelade uden sukker :o) Kan kun finde nogen (uden sukker) med farin, men det er vel også sukker..

• #5   8. sep 2010 Mos brombær i portvin, lad dem trække et par timer. Bland mosen i pandekagedej og bag pandekagerne. Server med mørk chokoladeis eller vanilleis og friske brombær!
    Tamara

• #6   8. sep 2010 du kan bruge sødemiddel i stedet for sukker:-)

• #7   8. sep 2010 saft:
    Brombær blandet med syrlige æbler (2/1) koges ca 20 min i vand (så det lige knap nok dækker)
    Saften sies gennem et stykke klæde, koges op med sukker eller tilsættes sødemiddel, smages evt. til med citron og hældes p skoldede glasker eller i beholdere til fryseren).

Marmelade er det samme, bortset fra at det ikke skal sies og der tilsættes geleringsmiddel og evt. vanillie, spiritus (rom, portvin, madeira o.s.v.), eller andre smagsvarianter.

Fyldes på skoldede glas der er skyllet med atamon, for længere opbevaring. Man kan også komme lidt atamon i saft/marmelade.

• #8   8. sep 2010 Marengsklatter:

Brombær lægges i sukker og citronsaft (eller gerne lidt citronsyre) et par timer, så saften begynder at flyde lidt.

Æggehvider piskes stive, malede hasselnødder, flormelis og brombærmasse vendes forsigtigt i. Kommes i muffinforme eller lign. og bages 45-60 min ved 120 grader.

• #9   8. sep 2010 uhm der er mange gode muligheder :o)

Busken er heldigvis slet ikke færdig med at give, så det kan blive til mange tilng :o)

• #10   8. sep 2010 Det kan jo laves kun med brombær

Brombær-hindbærsyltetøj
    Marmelade 4 dl

Ingredienser

250 g brombær

250 g hindbær

1 dl vand

½ tsk. Rød Melatin

½ dl vand

sødemiddel svarende til ca. 75 g sukker

Fremgangsmåde

Varm langsomt brombær, hindbær og vand op til kogepunktet.

Rør Rød Melatin ud i vand, og tilsæt det mens der røres.

Kog syltetøjet i yderligere 2 min.

Smag blandingen til med sødemiddel.

Hæld syltetøjet på rene glas, der lukkes straks.

1 spsk. (15 g) indeholder: 0,5 g tilsat sukker

• #11   9. sep 2010 Så er færste omgang marmelade hældt på glas, bliver spændende hvordan det bliver når det er afkølet..

Har også forsøgt mig med snaps og brombær vodka :o)

• #12   9. sep 2010 *Anni* - Så skal du da også ud og plukke slåen til snaps. Det er nok stadig lidt tidligt endnu, men ellers, hvis de ser modne ud i september, kan man plukke og lige komme dem i fryseren et døgns tid eller to. I en flaske/glas med sukker og gin (og/eller vodka) og trække 1-2 mdr, hvorefter det sies.

• #13   9. sep 2010 Miemiv - Hvad er slåen og hvad smager det af?

Regner nu ikke med selv at skulle drikke dette, men det kunne være sjovt at have med til fest :o) Det kan jo også være det kommer til at smage fantastisk

Der kommer snart mega monster mange blå druer også, hvad kan man så lave med dem? Ud over at spise dem selvfølgelig :o)

• #14   9. sep 2010 Slåen er små stenfrugter/bær som vokser vildt mange steder i skovbryn, markskel o.s.v. De ligner små blåstøvede blommer/druer og smager meget bittert som rå. Men får de frost forsvinder lidt af den bitre smag og de egner sig fortrinligt til at lave en god "dram" Med den rette mængde sukker er det en meget frugtagtig "bitter", som serveres i små glas.

http://da.wikipedia.org/wiki/Sl%C3%A5en

Druer:

Jeg har selv en vinstok som giver flere 100 klaser i år. Det er desværre små og stenfyldte druer, men meget søde og velsmagende.

Jeg har flere planer med dem:

1: Køre dem igennem saftcentrifugen og lave ren saft.

Hvis ikke det går til held vil jeg prøve med råsaft:

2: Ned i en balje med kogende vand og tilsat citronsyre og sukker. Kølig opbevaring og efter 1-2 døgn si saften.

3: Koge skidtet og lave saft eller gele af det, evt sammen med sure æbler.

Ellers spiser vi alle dem vi kan når de modner, og må så spytte stenene ud. De største kan halveres, befries for sten og bruges friske i f.eks. frugtsalat, walldorfsalat etc.

Har også tænkt mig bare at skylle nogen og putte i fryseren til senere brug (især hvis det dutter med saftpresseren)

• #15   9. sep 2010 Tak, det må jeg ud og lede efter :o)

Drikker ikke selv snaps, men synes det er sjovt at lave :o)

• #16   12. sep 2010 så har jeg også lavet saft og med det jeg siede fra lavede jeg brombær/æble marmelade.. Tror det bliver ganske godt :o)

Første gang marmelade er lidt tynd og syrlig, men smager dejligt friskt :o)

Ihh hvor jeg hygger mig :o)

Kommentér på:
Brombær - opskrifter ??

Annonce