697 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Handicaphjælper grupper? Handicaphjælper grupper?

Hej med jer..

Jeg har nu siddet og google noget gange og det er ikke lykkeds mig endnu at se om der overhoved eksistere nogle forums/grupper for dem der er handicaphjælpere, hvor man selvføgelig gerne kan være annonym også fx så man kan skrive med andre om problemstillinger, jobbet som hjælper i privat hjem osv..

Det synes jeg at jeg mangler efter at have været i det i snart et år nu..

Håber nogen kender til noget??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handicaphjælper grupper?
  • #1   13. sep 2010 Der er en gruppe herinde for SOSU'er hvis det er noget : )

www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2568

• #2   13. sep 2010 Lige præsis derfor det ikke skal være herinde..

Det jeg har behov for er andre i samme job som mig, der er erfarende handicaphjælpere.. som evt har været igennem det forløb som jeg er i med "min" bruger nu.. så man kan dele erfaringer.. også arbejdsmæssige ting om hvad man plejer osv. der er ikke mange "regler" og ting at læse om i det her fag, så mangler nogen at snakke med.. man ser jo heller ikke rigtigt kollegaer i det her fag det en hurtig overlap halvt ud af døren..

• #3   13. sep 2010 Som Svejgaard siger så skal du virkelig passe på din tavshedspligt....
    du må hellere gå til dine kollegaer.. evt mød ind før... kontakt dem privat...
    eller kontakt din tillidsmand eller sikkerhedsrep. og få snakket der.....

• #4   13. sep 2010 Nu er det ikke om brugeren jeg har brug for at snakke. men om jobbet som handicaphjælper, det at være det.. at være i det private hjem.. andres erfaringer med hjælpemidler osv..

De andre i teamet snakker jeg også lidt med, men kun få har erfaring fra tidligere.. ellers er de også bare SSHér/SSAér..

Så jeg kommer ikke på nogen måde til at bryde min tavshedspligt..
    den er jeg obs på og har altid været.. er i to vigtige jobs hvor jeg har tavshedspligt og ved hvad den indebære.. smiley

Tillidsmand og sikkerhedsrep. har man ikke i sådan et fag her smiley der har man bare en chef på et bureau og så sine kollegaer.. men flere af dem sover om dagen når de har været eller skal på nat også
    og jeg selv kan ikke møde tidligere ind da nattevagten skal blive ved brugeren hele tiden hvor man ikke kan snakke..

Kommentér på:
Handicaphjælper grupper?

Annonce