{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Når kommunen driller :( {{forumTopicSubject}}

Min kone er ung kvinde på 21 år.
Hun lider af nogle meget svære diagnoser, 4 stk personlighedsforstyrrelser og er maniodepressiv, for tiden af svær grad.
Hun har derfor været sygemeldt det meste af sit arbejdsliv.
Vi har hos Jobcentret været igennem flere arbejdsprøvninger, flere forsøg på at hjælpe min kone til at komme hjemmefra blot et par timer uden støtte. Uden held. Til sidt havde vi så fået lovning på at hun nu langt om længe ville blive indstillet til førtidspension.
Vi fik lavet alle de lægelige papirer, det være sig speciallægeerklæring, psykologvurderinger, lægeskøn og så videre - alle med samme besked: Lidelsen er varig og stationær uden noget håb om bedring. Det eneste man lægeligt set kan gøre for hende, er at bedre hendes livskvalitet og på denne måde undgå indlæggelse.
Nu har rådgivningsenheden så sendt indstillingen til førtidspension retur, med den begrundelse, at de mener at man med revalideringsmæssige foranstaltninger kan hjælpe hende tilbage til arbejdsmarkedet.
Det har så resulteret i at hun ikke længere er berretiget til sygedagpenge, da man har lukket sagen om førtidspension.
Vi har fået advokat på sagen, der har bedt kommunen om at iværksætte disse revalideringsmæssige foranstaltninger.
Nu har vi så igen fået brev fra Jobcentret. De afviser at igangsætte revalideringsmæssige foranstaltninger, da de kan læse i min kones papirer, at stilles der krav herom, vil man uden tvivl forværre hendes tilstand.
Så man kan vel opsummere sagen således:
Min kone er for syg til at blive revalideret/viciteret til fleksjob, men ikke syg nok (åbenbart) til at blive tilkendt førtidspension.
Hvordan kan kommunen slippe af sted med dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når kommunen driller :(
Kommentér på:
Når kommunen driller :(

Annonce