{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

kunsten at overleve som barn.......... {{forumTopicSubject}}

Har lige på Nutv.dk set det første afsnit af en ny serie der hedder Kunsten at overleve som barn.
Det handler om 4 børn der alle lever i nogle af de fattigste familier og ikke har en let barndom..

Synes det er meget rørene og tankevækkene..

Nu er vi ikke selv en af de familier der har vildt mange penge at gøre godt med men vi har hus, biler begge jobs der er gode og vi mangler ikke noget- kun alt det vi drømmer om smiley

som barn levede jeg selv i mange år med at vi ikke havde ret mange penge, der var kun lørdags slik og det var en lille færdig blandet slik pose til 10 kr og vi gik meget i hjemmesyet og arvet tøj og handlede faktisk kun i aldi og få gange i netto eller super best men jeg husker ikke selv at jeg synes jeg levede i en fattig familie, min mor købte ting på tilbud så vi fik noget legetøj osv alligevel.. men vores værelser var ikke fyldte.. det var først i mine teenage år hun begyndte at have penge til at vi levede af mere og fik tøj i Tippy osv. og så tjente jeg selv som barnepige penge til tøj og slik og fornøjelser fra jeg var 12-13 år faktisk..

Men når jeg så sidder og ser sådan et program så rør det mig dybt fordi at pigen uden nogen veninder, minder lidt om at jeg også oplevede det bare at jeg var den der blev mobbet og tæsket ikke den der gjorde de andre noget..
Så det er rigtig trist at sidde og se en pige føle sig så ensom og tænke på hvordan hendes liv mon bliver de næste mange år ud i fremtiden.. Det ikke let...

og drengen der ikke går i skole..
Systemet svigter jo..
Ved godt der ikke er skole pligt men undervisningspligt så han sagtens kan undervises hjemme, men burde kommunen ikke gribe ind og tilbyde bedre støtte omkring hans særlige behov?
Det jo synd han ingen venner ser rigtigt fordi han ikke går i skole..

Får sgu så ondt af de børn og tænker på hvor glad jeg er for at jeg kan give min søn et rigt liv på mange flere måder.. at jeg ikke skal søge jule hjælp, at jeg ikke skal udsætte julegaver osv.. at jeg ikke skal tænke så meget over om vi køber en stor is i byen osv..
for det hele løber alligevel rundt..

Men familien med 8 sammenbragte børn- der lider børnene under at de er så mange børn i et lille hjem med understøttelse som eneste indtjening..
Det trist..

Jeg synes det er synd vi ikke kikker mere indad på alle de danskere der faktisk også lever et "fattigt" liv men kun tænker på alle de fattige lande udenfor danmark fordi vi tror at vi i danmark altid har penge nok..

Jeg ville ønske man havde et sted i Danmark- udover mødre hjælpen der hjalp de familier..

Et sted hvor man kunne aflevere tøj, legetøj møbler og alt muligt som man vidste ville blive givet til de trængte danske familier som ville hjælpe en masse børn. Jeg ved godt det kun dækker de matrielle behov men de føelses mæssige behov ser det ud til at forældrene formår at dække flot og har børn de tager sig godt af alligevel- det skønt..

Tænk på al den mad vi andre smider ud og så er der familier herhjemme i danmark hvor børnene ikke må tage to portioner mad for så er der ikke mad til dagen efter..
Pyha.. det skær sgu i mit hjerte at se..

Selvom man godt inderstinde ved der findes de familier, så rammer det virkelig at se indenfor i deres hverdag hvordan det virkelig er..

Er der andre der har set det??

Hvordan har i det med det??

Lige pludselig er vores store problemer jo bare småting i forhold til de familiers daglige problemer og kampe pyha..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kunsten at overleve som barn..........
  • #1   19. sep 2010 jeg har set alle afsnittene,og ja, det er ski synd for de stakkels børn, men jeg kan ikke huske hvad pigen hedder,men der er en pige med en mor som jeg virkelig har lyst til at ruske,mener det er pigen der ingen venner har, den mor håber jeg tænker sig bedre om og lærer noget af at se afsnittene.

• #2   19. sep 2010 mops ...

Jeg er da nød til at søge julehjælp, men mener bestemt ikke mine børn lider nød ....

Vi kan ikke tage i djurs sommerland og legoland, men vi hygger os da alligevel...

Jeg ville også ønske at jeg kunne gi mine børn mere, at jeg kunne købe det rigtige tøj til dem når de bliver større og interessere sig for det, at de ikk skal blive drillet som jeg gjorde i skolen pga forkert tøj og sod lugt fra den utætte brændeovn smiley

jeg fik en arbejds skade i 2001 og har siden gået på kontanthjælp, som selvom man er ene forsørger, så er det ikk meget man får ...

Min største drøm er en uddannelse som farmakonom, men kommunen vil ikke hjælpe, så der er jeg strandet, med en skulder der ikk kan holde til "alm" job ....

Sommetider bliver man bitter, men hvad hjælper det ??
    Jeg må prise mig lykkelig for dem der kan/vil hjælpe, så vi "andre" kan søge julehjælp - og få den .....

Lige til sidst - det er rigtige sørgelige skæbner de har fundet til programmet - jeg sammeligner mig ikke med dem, mine børn har pænt tøj og går til fritids interesser - så priotere vi og dropper sommerlandene og lader morfar om det ....

Og så lige lidt brok .......

Hvordan kan næsten samtlige voksne ha råd til at ryge og bærbare computere - når børnene så mangler ??? DET forstår jeg ikke ....

• #3   19. sep 2010 betina,du skal ikke samlignes med dem i den serie.børn tager ikke skade af at mangle ting,bare de har en kærlig og omsorgsfuld forældre.
    jeg syntes ikke alle mødrene var et problem,slet ikke,men den mor jeg henviser til ,hun var bestemt ikke min kop the.

• #4   19. sep 2010 Betina:
    Jeg mener nu heller ikke at man lider nød fordi man får julehjælp.. slet slet ikke.. men i det program der mener jeg det er trist når tingene er SÅ slemme at man ikke har råd til at børnene tager 2 portioner mad osv..

Min søn får da lov at spise alt det han vil, der er altid - nogle gange endda for meget- pålæg, brød, frugt og grønt i skåle osv..

Den madpakke man så blive smurt med et par flade rugbrødsmadder og intet andet.. det gør da ondt at se...
    - min søns er fyld med boller, brød, frugt og grønt også nødder sunde snaks, mælkesnitter engang imellem, riskiks osv..
    en madpakke andre børn misunder- selv pædagogerne da jeg også laver flotte madder med salat og pynt ofte..
    lavede jeg 4 flade madder ville han aldrig spise.. det ikke indbydende nok.. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være ikke at have råd til at lave en god sund og varrieret madpakke- men når jeg ser det program forstår jeg da alligevel godt lidt tanken bad de madordninger kommunerne prøvede at indføre som kiksede..

Jeg blev mobbet i mange af mine skole år, bla fordi jeg gik i hjememsyet tøj, min mor ikke havde råd til det dyre tøj de andre i klassen gik i osv.. så selvom den mor i tv sagde at knægten ikke manglede noget og det ikke var nødvendigt med mærketøj osv.. så tror jeg ikke hun ved hvad det virkelig betyder for børn nu om dage.. der er tøj ikke bare tøj..
    Nej han behøver ikke dyrt tøj- det varmer lige meget hvad det hedder smiley
    MEN i det sociale der vil han mærke det.. og det gør ondt og giver mèn i fremtiden ikke at have det godt i skolen.. og en forkert ting så er man hurtigt den de andre ikke vil lege med og som bliver holdt udenfor, ikke tør sige noget i timerne, pjækker, ikke laver lektier, ikke lærer noget i sidste ende og får dårlige karaktere og får svært ved at få en uddannelse..
    Det ene med det andet--- alt for ofte smiley

- Fordi nogle unger er forkælet og desværre opdraget forkert hjemmefra..

Jeg synes også vi hjælper de andre lande alt for meget når man tænker på vores eget land er ved at synke dybere og dybere og hvem redder det når vi ligger på bunden??

Kommentér på:
kunsten at overleve som barn..........

Annonce