678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Canon EOS 1000D vs 500D Canon EOS 1000D vs 500D

Nogen som har erfaring med disse kamera´ere, har set billeder taget med 500D og de er jo vildt gode, men kan 1000D´eren tage lige så gode billeder ???

smid gerne link, hvis i kan vise billeder taget med en af ovenstående kamera´ere

Vil egentlig bare komme frem til om man skal købe det nye eller man kan "nøjes" med det billigere

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Canon EOS 1000D vs 500D
  • #1   20. sep 2010 skal købe det dyre.....skulle der stå

• #2   20. sep 2010 Jeg ville til ehver tid vælge 500d frem for 1000d, de kan slet ikke samlignes i kvalitet.
    1000d er en billig model som canon lavede for at kunne følge med de andre mærker på det område.

• #3   20. sep 2010 jeg bruger 1ooo D er godt tilfres med den , tror bare det er mig der skal lære noget mere om at indstille den ..

• #4   20. sep 2010 her er et jeg har taget med 1000D

(link fjernet)

• #5   20. sep 2010 jeg har også et 1000d og er rigtig glad for det.

• #6   20. sep 2010 Dejligt med jeres meninger.........syntes nemlig at der er en vis pris forskel

Elisabeth....super billed

• #7   20. sep 2010 Jeg har et EOS 500D og rigtig rigtig glad for det. Jeg stod også mellem et valg af 1000D og 500D og jeg har ikke fortrudt et sekund.

Jeg har dog endnu ikke lært det 100 % at kende endnu, men det skal nok komme. Her er et par skud:

(link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

Det første der dog lidt utydeligt ud, men det er min hånd der ikke er 100 % stille ;o)

• #8   20. sep 2010 det som afgjorde mit køb var helt klart prisen..

jeg har aldrig før haft et kamera og aner intet om fotografering - der ud over kan jeg ikke se forskel på 2 og 10 pixel... så 1000d var et super begynder kamera og får jeg så mere blod på tanden må jeg have et bedre

• #9   20. sep 2010 Det kommer helt an på hvad du skal bruge kameraet til. Jeg har selv et 450D (som må siges at være en god mellemting af 1000D og 500D), som jeg bruger dagligt til fotografering af mange ting som f.eks. dyr, fester, ting, natur mm - altså er det en hobby for mig. Hvis du vil have et kamera (og det skal være spejlrefleks), der kun skal bruges til fotografering af hunden, så er et 1000D rigeligt og de penge du 'sparer' ved at købe det frem for 500D, dem kan du bruge på et objektiv, da det kit-objektiv der som regel følger med, oftest er på 18-55mm, hvilket er fint hvis du ikke står for langt væk fra objektet du vil fotografere. Jeg har selv investeret i et 70-300mm og jeg er frygtelig glad for det.
    Jeg vil dog mene, at hvis ikke du har tænkt dig at lære dit kamera at kende og udnytte det, så er et kompaktkamera som dem Canon's IXUS-serie rigtig godt, og noget billigere end et spejlrefleks - og billederne kommer MEGET til at ligne nogle taget med et spejlrefleks der bare kører på 'automatisk'. Så der er også penge at spare..

Either way, så held og lykke med det. Jeg håber ikke jeg har gjort det alt for forvirret.

..og husk! Det er ikke kameraet der tager gode billeder, men det BAG kameraet smiley

• #10   20. sep 2010 Hundemutter.....gode billeder, så lige dit album "nyt kamera"

og ja det er prisen, der er stor forskel på de to kamera´er og vil ikke give mange penge, hvis det andet tager gode billeder og jeg kan nøjes med det.

Derfor dejligt at i linker til billeder taget med 1000D, så jeg kan se de billeder lever op til det jeg gerne bare vil have !!

Har et Sony Cybershot kamera, men vil gerne have spejlrefleks nemlig

• #11   20. sep 2010 Tak Julie for god forklaring !!

Hundemutter, hvad objektiv er dine billeder taget med ?? (det som Julie skriver om el. et andet)

• #13   20. sep 2010 Ingen tvivl om at 500D er et bedre kamera, men hvis man ikke ved hvordan det skal bruges, så kan man ligeså vel nøjes med et 1000D smiley

• #14   20. sep 2010 Jeg ville vælge 500D frem for 1000D smiley

• #15   20. sep 2010 jeg har en 18 - 55 og en 55 - 250

det album hvor mine drenge leger i haven - det første er også taget med mit canon.

det lever fint op til de forventninger og evner jeg har.. jeg skal have et hvor jeg bare skal lukke øjnene også trykke på knappen

vil dog gerne have en endnu større linse

• #16   20. sep 2010 Uh...er glad for al jeres opbakning og feedback

Hundemutter....de billeder i albummet "nyt kamera" hvilken objektiv er de taget med ??? ja undskyld alle de spørgsmål smiley

• #17   20. sep 2010 det er primært 55 - 250 der er brugt.. det er nok den jeg bruger mest da der også er stabilisator i... men min mand er ret glad for den lille -- men så meget har jeg slet ikke sat mig ind i det --

• #18   20. sep 2010 Logger af for nu, men tjekker op herinde i morgen, for skal i byen smiley

• #19   20. sep 2010 jeg har 1000D og er super glad for det, men jeg har slet ikke lært det at kende endnu, du kan se bertrams og asta´s profil for at se kvaliteten

Kommentér på:
Canon EOS 1000D vs 500D

Annonce