{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Farlig hund! {{forumTopicSubject}}

Årh, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive som overskrift, håber i kan bære over med mig smiley

Sagen er den at vi bor i et rigtig dejligt område med marker og skove. Vi har en lille/mellem hund. Blanding af mops/cavalier - en basse på 15 kg. Han er god som dagen er lang, og altid glad. Han elsker at lege med andre hunde!! Både tæver og hanner.
På vores gåture møder vi mange andre hundemennesker.
I løbet af sommeren har vi haft mange ubehagelige oplevelser med den her sens hund. Vil gætte på en blanding af grand danois/amerikansk bulldog, virkelig en KÆMPE hund!! Den er VILDT aggressiv, rejser børster og viser tænder når den ser små hunde, på mange meters afstand. Ejeren er skide ligeglad, ligner rockertypen, og ja - jeg er SKIDE bange for dem!! Hunden burde jo være i snor og bære mundkurv, men gør ingen af delene. Den kan heldigvis kendes på lang afstand, og pga sin kæmpe størrelse, er den ikke den hurtigste hund. Jeg mødte dem HVER dag i en periode på 2 måneder, hver gang jeg så dem løb jeg med min hund, for er så bange på hvad den kan gøre. Et enkelt angreb og den kan knuse min baby. Jeg har prøvet at gå andre veje osv, men vil ikke gå ude ved trafikken med Louis, da han så ikke kan rende løs.
Vi har haft et enkelt sammenstød rigtig med dem, hvor jeg virkelig var ved at tude fordi jeg var så bange. Var sikker på det var slut, men ren instinktivt tog jeg min tunge hund på ryggen og løb min vej!
Jeg har spurgt alle i vores kvarter om de ved hvem han er, og hunden. Ingen kender ham, men har alle mødt dem og har det på samme måde som mig.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre?? Politiet kan jo ikke gøre noget når jeg hverken ved hvor han bor eller hvad han hedder. Hunden har før angrebet små hunde!!
Jeg mødte dem igen imorges, og jeg bliver virkelig virkelig bange. MIn puls stiger til tops bare jeg ser den 500 meter væk!
Kan man gøre noget? Havde nok mest bare brug for at komme ud med det, og komme af med min angst. århha'....

Undskyld, det blev ret langt. Spørg gerne ind smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farlig hund!
  • #1   28. sep 2010 øv hvor træls. Kender du ejerne af de hunde den har angrebet før? Fordi man kunne jo håbe på at kunne overtale dem til at melde det (hvis det ikke er for lang tid siden)

  • #2   28. sep 2010 Tut : Jeg har snakket med dem, men manden ville ikke opgive sit navn til dem. Han sagde bare det ragede ham en skid at hans hund havde gjort som den havde gjort. Og han er ikke typen hvor man stiller sig på tværs for hvad han siger smiley desværre!! De stod pludselig selv med en dyrlæge regning på knap 10.000 kr. Og selvom de ringede til politiet, kunne de jo selvfølgelig ikke gøre noget. Da de ikke kunne opgive navn.

    Men nej, det er bestemt ikke sjovt smiley


  • #3   29. sep 2010 Anne : Mange tak for dine råd. Det havde jeg aldrig selv tænkt på, men det er bare så svært at gøre når den her kæmpe brød af en hund står foran og viser tænder og rejser børster og manden er PISSE ligeglad. Jeg er sikker på der er amerikansk bulldog i, faktisk næsten 100%, for hovedet ligner den på en prik, den er bare dobbelt så stor. På lang afstand kunne det næsten ligne en lille hest.

    Jeg har kun Louis fri nede på en mark bagved os, hvor der har gået køer. Det er her han fræser rundt og hvor han leger med andre venlige hunde. Han kommer 100% når jeg kalder ham ind. På stierne rundt i området og i skoven har han snor på smiley
    Jeg har ikke noget imod at folk lufter deres hunde uden snor, HVIS de er 110% sikker på at deres hund ikke gør noget.

    Tænker også at politiet burde kunne finde ham på en eller anden måde, når der foreligger anmeldelser på denne hund. Nægter at tro på der findes flere af den her slags hund i vores by. Så der burde ikke herske nogen tvivl om det er den. Men ja, de gør ikke en skid.
    Og egentlig er det jo også hammer synd for hunden, for den er jo total forskruet oveni smiley Det er jo ikke normalt for en hund at reagere på denne måde overfor andre. Både hunde og mennesker.


  • #4   29. sep 2010 Mette - kommer sådan til at tænke på, om du ikke et par dage gå turen rundt for at møde ham og så prøve at snakke med ham, om hvordan du har det, det lyder til at påvirke dig og dine gåture meget. Mange gange er der altid et værre rygte omkring en person som ligner en "rocker", uden der måske behøver at være noget i det. folk snakker meget og puster ofte ting helt ud af propertioner.Frygt har det med at danne et værre billede af en person/situation end tilfældet ofte er.det kan jo være han er en ret flink fyr og hans hund kan jo også være et være putte hoved over for mennesker. du ville måske få en god oplevelse ud af det?
    Ved selv som ejer af en såkaldt Kamphund (og er karse klippet om sommeren :-)), at folk ofte kigger skævt til mig og ofte er nervøse når man kommer gående, og har i den forbindelse selv startet en dialog med mennesker som jeg har kunne fornemme en vis utryghed fra og kun med positive resultater. Så inden du kontakter brand og redning og politiet, så prøv at tage en snak med ham.

    Rasmus.


  • #5   29. sep 2010 BeBoBaLuBa : Nu er det heller ikke for at være fordømmende overfor folk med muskelhunde som muligvis ligner rockere eller noget i den stil, for jeg kender selv flere med muskelhunde, som også kan se "farlige" ud. Men sidst den her hund overfaldt en anden lille hund, var ejeren pisse ligeglad og sagde det ragede ham en skid. Jeg kender hende, hvis hund blev overfaldt, og har hørt det direkte for hende, og så hendes hund efterfølgende.
    Jeg tænker, når han kan være pisse ligeglad med at en uskyldig hund er tæt på at blive dræbt af hans egen, så tror jeg ærlig talt også at han er pisse ligeglad med hvad jeg føler. desværre.

    Anne : Er meget glad for det du skriver, så ved jeg at det jeg har gjort er meget forkert. Og næste gang vil jeg helt klart gøre det anderledes.


Kommentér på:
Farlig hund!

Annonce