{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Pindsvin - unge... {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet ind fra en nattur med Keesha. På vejen hjem gik vi forbi et stort pindsvin (håndboldstørrelse), som bare sad og puttede sig, som sådan nogen jo gør, selvom Keesha ikke reagerede på det overhovedet. Den fik lige et lille stk. hundemad foran næsen.
Ca 50-70 m længere henne af stien så jeg så en lille pindsvineunge (på str. med et stort æble) som lå med hovedet på siden. D.v.s. man kunne se hele hovedet med trynen drejet til siden og kroppen som en kugle. Nøj hvor så det sødt ud!
Men så er det jeg tænker:
Tror I den finder sin mor igen?
Kan der være noget galt med den, siden den ikke ruller sig sammen? (den trak vejret fint og krympede sig lidt da jeg rørte den med en finger)
Er det normalt at der er så små unger nu, hvor der jo er ved at blive koldere, og kan de klare sig uden mor nu?

Jeg lod dem være, for vil selvfølgelig ikke gøre noget, hvis de er ok.

Prøver lige at se om billederne er blevet ok, så man kan se den lille pindgris.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne lys fra elkørestol. 410 kr.
  • Murer 4.000 kr.
  • Hoveddør hænger 1.500 kr.
  • Klipning af ca. 105 meter hæk 5.447 kr.
  • Rengøring med vinduespudsning mv 750 kr.
  • Rengøring på hus 129 m2 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pindsvin - unge...
  • #1   29. sep 2010 puha prøv at søge lidt hjælp på pindsvinets venner der fandt jeg meget oplysning,

• #2   29. sep 2010 Sarah - Ja det vil jeg prøve. Bare for at vide om man skal lade dem være eller sætte den lille hen til den store. Men jeg ved jo heller ikke om det er dens mor. Vi har mange pindsvin i området.

Her er den lille pindgrisling:

(link fjernet)

(link fjernet)

• #3   29. sep 2010 Jeg har lige læst mig til at ungerne bliver født i beg. af august og allerede nu er de selv ude og søge føde om natten, selvom de måske kun er 5-6 uger. Pyyh, et liv for sådan en lille baby. Men den skal nok klare sig (håber jeg), og så er jeg mere rolig ;o)

• #4   29. sep 2010 Nå´ hvor er den sød:-)

• #5   29. sep 2010 Jeg tror nu sagtens at den kan klare sig. De er ikke sammen med moderen mere mener jeg. Og det er meget normalt at ungerne er længe om at gå i hi. De skal simpelthen bruge længre tid på at blive fede nok. Sidste år havde vi to små bitte unger der kom ved trappen hver eneste aften og spiste kattens mad. Så du kan evt. hjælpe den ved at smide noget foder ud til den. Kattemad eller hundemad (tror jeg også kan bruges) og så spiser den jo også frugt. Og husk endelig en lille skål med vand.

Kommentér på:
Pindsvin - unge...

Annonce