Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  akvarie fra bilka- hvordan?
  • #1   1. okt 2010 ja men pumpen skal sidde så den kan ilte vandet, og vrmelegemet, skal være i vandet, så det kan varme vandet, om de sidder foran, på siden eller bagpå betyder ikke så meget, det vigtigste er at du kommer vand i det, og lader det stå i en uge til 14 dage, før du kommer fisk i, og husk at komme noget i til at få bakterie kulturen til at florer og noget til planterne.

• #2   1. okt 2010 ok jeg troed jeg kunne putte fisk i samme dag, det da meget godt jeg ikke gjorde det.

den pumpe der er med, må den komme under vand??

der fulgte en pose med der skal i vandet, noget aloe vera halløj.

så ville jeg ligge sten i bunden og nogle planter og så købe sådan en støvsuger til at gøre rent med.

• #3   1. okt 2010 Det aller bedste er bare at putte sten i bunden. En trærod (altså dem man kan købe) Lidt planter. og så vand. Sæt pumpen og varmelegemet til. Temperatur. Ca. 23-25 grader. og lad det stå i 14 dage uden at komme nogle sm helst kemikalier eller andet tilsætning i..
    Køb lidt fisk til at starte med og se hvordan det går.

Hvilken slags fisk havde du tænkt på.?

• #4   1. okt 2010 en go side hvor folk er søde til at hjælpe. www.akvariesiden.dk

ja pumpen skal undervand til lige der hvor den pumper vandet ud det skal være i overfladen

HUSK skyld stenene for støv og skidt evt i et dørslag.

start med nemmehårdføre fisk som et par molly, platy, sværdrager og en lille malle.

• #5   1. okt 2010 havde tænkt på at købe de der neon fisk med den blå streg, dem kan jeg rigtig godt li :o)

den pumpe der følger med her, der viser de på den tyske tegning (fatter ik hvad der står for kan ik læse tysk) at det lange rør der komme ud fra pumpen der er der en masse små huller i, og det skal så være lige over vandkanten..

der er en slange med i pakken med ved ik om den skal ind i pumpen? det hele står på russisk, tysk, engelsk osv og kan ingen af de sprog, jo engelsk men ik lige i den her situation :o)

• #6   1. okt 2010 Hmm den slange er bedst at have siddende lige under vandoverfladen. Men man kan også lade være med at have den på. Den skal sidde på udmundingen af pumpen. Altså der hvor vandet kommer ud igen.

• #8   1. okt 2010 Pia K
    Kanon link, når man lige står og skal starte akvarie op - hvor heldigt.

• #9   1. okt 2010 Pia K
    Kanon link, når man lige står og skal starte akvarie op - hvor heldigt.

• #10   2. okt 2010 Kai: Jaa det har jeg også tit gjort. Men nogle gange kan man være uheldig. Det afhænger meget af ens drikkevand som man jo bruger..

• #11   2. okt 2010 Hvis ikke du allerede har fået hjælp så skal du:
    1: Kom kogt vand over stenene så bakterier dræbes, hæld vandet fra og komme dem i bunden af akvariet.
    2: kog vand nok til at fylde akvariet halvt op som minimun (HUSK at lade det afkøle)
    3: komme alm. vand i fra vandhanen til det er fyldt op så meget det nu skal.
    4: sætte pumpe, termometer til og vent et par dage til vandet har den rigtige temperatur.
    5: købe planter osv til akvariet (minus fisk). hvis du køber træstykker skal de også have en gang kogt vand lige som stenene.
    6: Vent et ialt ca en uge før du tager ud og køber fisk. Jeg var for hurtig min første gang og de døde alle sammen. Og husk at de skal ligge og flyde lidt i poserne så deres vand i posen kan nå at blive ca samme temperatur som i akvariet så de ikke får et chok og bliver syge/dør.

Men ellers held og lykke med det.
    Kan sige at hvis du køber guppier som har nogle flotte farver, så køb nogle lidt større fisk også som mollyer som kan spise nogle af ungerne for ellers har du akvariet overfyldt inden for kort tid. Kan dog ikke lige huske hvor mange fisk man må have i de forskellige akvarier. Men ellers køb en akvarie håndbog, de også meget fode hvis der skulle opstå problemer med sygdom osv, så er der billeder så man kan se hvad der skal gøres. smiley

• #12   2. okt 2010 Sådan her starter vi vores ny indkøbte akvarier op og vi har immervæk 4 stks.
    Et stort 350l med chiklider
    3 andre hvor det største er 150l og det mindste nok er 80l med platyer gubbyer rejer og 2 sorte tetra + neon og cobber tetra

Vi hælder sand eller sten i efter det er renset selvfølgelig.
    Tager lunken vand i, sætter pumpen i og selvfølgelig værmelægeme, men nu bruger vi ikk varmelægeme mere, vi har luft pumpe i og den ligger på radiatoren og det fungerer rigtig godt.

Så putter vi alm køkken salt i og lader det stå 2 timer også kommer vi planter i og lader det stå et par timer også kommer fiskene i.

Men når vi putter fiskene i lader vi dem være i deres pose og hælder en smule af akvarie vandet i og gentager det i 20min med pause, også bliver de til sidst hældt i og vi har aldrig haft problemer, men nu har jeg jo også lært det af min far og nogle garvede akvarister smiley
    Og de har haft akvarie i rigtig mange år og nogle har avlet i mindst 20 år:)

• #13   2. okt 2010 Bare en reminder herfra om, at neonfisk godt kan være svære i starten, indtil akvariet er kørende om et par måneder smiley Men kan jo se du ellers har fået gode råd smiley

• #14   2. okt 2010 Står der ikke et navn og type på pumpen? Så kan du evt. google dig frem til en brugsanvisning.

Det kan godt være, jeg ikke helt forstår det, du skriver, men det lyder måske mere som en luftpumpe og ikke én, der filtrerer/renser vandet? Kan du finde et filter i den? Eller måske lige tage et billede og lægge det ind, så er det nemmere at se, hvad du har fået fat i

• #15   2. okt 2010 Syntes også du skulle linke til et billede af pumpen/luft pumpen så kan det være nogen af os kan forklare dig hvordan det skal være smiley

• #16   10. okt 2010 Jeg var i plantorama og snakke med dem, dog ikke den søndag hvor der var opstart af akvarie, men jeg snakkede med dem om pumpen, ekspedienten sagde man kunne have den lige over vandet men så larmede det nok lidt eller lige under vandet så hørte man den ikke rigtigt.

navnet på pumpen står med kinesiske tegn så har ikke kunne finde ud hvad den hedder, men kan prøve at finde et billede.

Jeg har valgt at jeg vil først købe nogle regnbuefisk fordi de skulle være rimelig hårdføre så de var gode til nybegyndere :o)

Kommentér på:
akvarie fra bilka- hvordan?

Annonce