{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.780 visninger | Oprettet:

Bivirkninger v. antidepressive piller? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg er idag begyndt på nogle antidepressive piller der hedder Sertralin HEXAL 50 mg. Og føj jeg har det skidt.. smiley

Jeg kaster op, har hovedpine og får kuldegysninger/små rystelser hele tiden..

Nogen der ved hvor mange dage man skal regne med det fortsætter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bivirkninger v. antidepressive piller?
  • #1   14. okt 2010 Mener en jeg kender fik at vide, at hun skulle regne med bivirkninger i op til to uger efter

  • #2   14. okt 2010 Åh puha... smiley Det lyder sgu ikke rart...

  • #3   14. okt 2010 du skal også være opmærksom på din vægt man tager hurtigt på nemlig. desuden skal du passe på med at glemme at spise en da det kan give balance problemer. bivirkninger er meget forskelligt

    men har du taget en første pille idag=??? i såfald hvad tid?? og hvad tid besyndte de der symptomer??


  • #4   14. okt 2010 Jeg tager citalopram, det skulle du hellere prøve. Jeg kastede ikke op eller noget som helst, jeg var bare lidt skæv i starten. Men ja, det er ubehageligt.

  • #5   14. okt 2010 Catarina: Lægen siger at man ikke tager på af dem jeg har fået.. Han kiggede også på Citalopram, men valgte dem her..

    Jeg tog den første i morges ved 9 tiden ca, og så har jeg haft det dårligt siden kl. 13...


  • #6   14. okt 2010 Hejsa.. jeg tager dem selv og havde det også lidt skidt i starten, men det gik rimelig hurtigt over.. Og jeg synes de virker godt når man først er kommet igang

  • #7   14. okt 2010 Rotterne: Okay.. :s Jeg sagde ellers virkelig udtrykkeligt til ham at jeg ikke ville ha nogen man tager på af.. Jeg har tabt mig 15 kg siden jul, og dem vil jeg ikke ha på igen...

    Men tak for jeres søde støtte.. smiley


  • #10   14. okt 2010 Jeg hr prøvet mange forskellige ssri - antidepressive præperater, men ikke lige med det indholdsstof du nævner. Jeg kan så sige at det eneste der havde en nogenlunde effekt for mig var cipramil (eller tilsvarende kopimærke) men det kunne jeg ikke tåle. Havde konstant diarré i næsten 1 år smiley indtil jeg selv trappede ud af det. Håber det går bedre for dig!

  • #11   14. okt 2010 Jeg tog også 18kg på af setralin smiley

  • #12   14. okt 2010 Og Maria - der er ikke noget medicin du ikke tar på af ! Hvertfald ikke antidep.

  • #13   14. okt 2010 Lille My - Det er vist en påstand med modifikationer, for jeg har været på antidepressiv (dog kun SSRI-præperater, men høj dosis, og lidt andet medicin) i over 5 år uden at tage et gram på. Har dog ikke været på f.eks. Remeron eller tricykliske antidepressiva, som ofte har vægtøgning som en direkte indikeret bivirkning.

  • #14   14. okt 2010 Jeg skriver lige hurtigt her ( er i praktik på et psykiatrisk afsnit) og har med meget antidepressivt medicin at gøre. Det er ikke medikamenterne man tager på af, det er den øget appetit, og den konstante sultfølelse der gør at man indtager mere, og derigennem kommer til at tage på...
    Ligeledes kan man også føle sig konstant tørstig og have tørre slimhinder, men hvis man er bevidst (selvom det er svært at når man har det dårligt) om hvad man skal spise og drikke for ikke at tage på, så er det ikke nødvenidgvis et problem...
    tjek præparatet på medicin.dk , der findes alle præparater og der står ALT om præparaterne.
    Når lægen har valgt at ordinere sertalin til dig er det med udgangspunkt i din situation - din histori, din behandling... at blive henvist til en psykiater er altid godt, men lægen ordinere ikke medicinen til dig, hvis der er indikationer for at det ikke virker eller bivirkninger er større end virkning. Jeg ved ikke om det er første gang du er på antidepressivt medicin, men i så fald skal der nogle gange forsøg med forskellige præparater til før man finder det der passer aller bedst til dig og har den bedste virkining og mindste bivirkning!

    Jeg ønsker dig al held og lykke fremover....


  • #15   14. okt 2010 Se det lidt an.
    Jeg havde opkast og svedeture de første 2 døgn jeg startede op. Siden har jeg intet mærket til bivirkninger... Så giv tid og se om ikke det stiler af igen.


  • #16   14. okt 2010 Kender ikke det mærke du skriver om. Men der er jo bivirkninger ved alt medicin specielt psykof. Og desværre tager det jo også en rum tid for virkningen kommer. Og derfor kan det være svært at holde ud. Din læge prøver at give dig det bedste Men hvis du ikke kan klare det kontakt ham. Og snak med ham om det.
    Jeg har nok været igennem de først 10 forskellige mærker Men har nu efter ca 5 år på medicin fundet en kanon kombination som nu gør jeg hænger sammen med meget få udsvingninger og kan her i november juble over jeg skal stoppe på psy amb. og starte til medicinkontrol hos privat prak psykiater. Slipper aldrig af medicinen men kan fungerer.


  • #17   15. okt 2010 Nu er det et andet præparat jeg tager, men bivirkningerne kom allerede samme dag. De første 14 dage var de værst, og efter en måned var de stort set væk. Det er også efter en måneds tid at den positive effekt kommer.

    Jeg får stadig bivirkninger af og til, f.eks gaber jeg en del og nogle dage har jeg kvalme. Men det er langt fra hver dag, og er noget der kommer og går..

    S & D,
    Det er ikke alt man tager på af! Da jeg skulle starte på antidep. spurgte jeg ind til det, da jeg er ked af min vægt og ville have svært ved en evt. vægtøgning. Hun sagde at man ikke tager på at dette mærke, og at en del oplever som bivirkning at de taber sig grundet kvalme og manglende appetit.. Jeg har dog ikke tabt mig, en min vægt er konstant..


  • #18   15. okt 2010 fik noget andet før jeg startede på citolapram som jeg tog på af,men nu mister jeg mere appetitten så jeg skal mange dage tvinge mig selv til at spise. tror bare vi alle reagere forskelligt på antidepresiverne smiley

  • #19   15. okt 2010 Jeg har simpelthen været SÅ syg i aftes og i nat smiley Så slemt at jeg ikke tør tage min pille idag... Min læge har fri idag, så han er der først mandag igen... smiley

    Udover de gener jeg skrev i første indlæg, har jeg været så angst og langt nede, hele natten, at det virkelig skræmte mig.. smiley


  • #21   15. okt 2010 Jeg gætter på, at du ikke får Citalopram, da den er steget voldsomt i pris inden for de sidste par måneder. Jeg plejer at få Citalopram, men er også røget over på Sertralin, efter de steg så meget.
    Se tiden lidt an, jeg synes bivirkningerne aftager efter et par uger.


  • #22   15. okt 2010 åhhh nej... du må ikke stoppe på den medicin lægen har ordineret til dig, medmindre du har snakket med en vagtlæge om det!
    Bivirkningerne kommer ret hurtigt, og det er meget kendt at antidepr. medicin kan forværre ens depressive symptomer, og man skal derfor være meget obs det først stykke tid... kontakt vagtlægen - de kan guide dig den helt rigtige vej!


  • Jess S
    Jess S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #23   9. jun 2016 Antidepressive piller - http://onlinecheappills.com/antidepressiva-medicine-dk.html

  • #25   9. jun 2016 Skummelt at reklamere for at man kan bestille piller i udlandet, der af gode grunde er receptpligtige her hjemme - fordi det i den grad ikke er noget man skal rende rundt og æde som bolcher!
    Fyck - det er klamt!


  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #26   9. jun 2016 Er du ikke blevet sluset ind ved at starte med 25 mg dagligt en uge eller to før du er gået op på 50? Det blev jeg og jeg havde MEGET milde bivirkninger af dem
    Tager du dem med mad? Jeg oplevede i en periode at kaste op hvis jeg tog dem uden mad. Nu er der intet, tror min mave hat været lidt ekstra følsom der

    Det er ikke meningen du skal have det så skidt..


  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #27   9. jun 2016 Oh så først nu at tråden er fra 2010

    Så er mine råd nok liiiidt for sene til at være brugbare.

    Men ja, klamt at reklamere for pillerne. Der er en grund til at det er recept pligtigt...


  • #29   17. maj 2019 Fis nu af med al den ULOVLIG reklame i forum!

  • #32   17. maj 2019 Har jeg gjort

Kommentér på:
Bivirkninger v. antidepressive piller?

Annonce