3.246 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Pizza bagesten Pizza bagesten

Nogen der har gode oplevelser med den? har brugt den en gang og det blev ikke så vellykket!
Skal den stå i oven og varme op inden??
Skal den rillede side vende op af på den?
skal man ha bagepapir nedenunder???
Håber der er nogen gode pizza bager der kan hjælpe mig med dette? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pizza bagesten
  • #1   14. okt 2010 Ups! Jeg så en test af en i Rabatten. Bradepande var lige så godt, forskellen er at en rigtig pizzaovn er 330-350 grader og det er husets ovn jo sjældent smiley
    Så bradepande i ovnen og tænde for varmen, så den bliver varmet op i ovnen.

• #2   14. okt 2010 Brug weberen hvis du har en..
    Vi bager ikk i ovnen mere.. smiley

• #3   14. okt 2010 Okay så gider jeg ikke døje med den mere smiley tak

• #4   14. okt 2010 Har desværre ikke en grill smiley må bare lige prøve mig frem, men hvis det er lige så godt med bageplade tror jeg bare jeg holder mig til det smiley Tak for svarene...

• #5   14. okt 2010 Jeg bruger en pizzasten, som jeg har købt for 50,- kr i Føtex for flere år siden. Jeg bruger den hver gang og er glad for den.
    Hemmeligheden er, at den skal stå i ovnen ved højeste temperatur i lang tid, så den er dampende ren, før man smider pizzaen derind. Jeg har en træspatel, som min mand har skåret i træ, som jeg bruger til det.
    Der er durummel på spatlen, så pizzaen ikke hænger i og nemt glider ind i ovnen på den varme sten.
    Pizzaen bliver bagt mere fra undersiden, så osten ikke er helt branket, før bunden har nok.
    Men jeg bager altså også mere end én pizza af gangen.

Jeg så også indslaget i rabatten, og må indrømme, at deres pizzaer ikke så ud som mine, der både bliver pænt lysebrune og bobler op i bunden og kanten. Måske havde deres sten ikke ligget i ovnen, i lang nok tid.

• #6   14. okt 2010 okay så du ligger den nederst i oven også bare fuld skrue på ovnen?

• #7   14. okt 2010 Mia - Ja netop, og når den når max temperatur, så lægger jeg ikke noget ind på den, før efter ca 20 minutter. så den er godt gennemvarm.

• #8   14. okt 2010 ok og med rillerne op ad...? Kan være jeg alligevel skal gøre et forsøg igen, for har hørt om andre hvor det går så godt....

• #9   14. okt 2010 Mia - nej, den glatte side skal være opad. Ellers kan du ikke få pizzaen til at "glide" ind på stenen, og heller ikke få den ud igen.

Tit forbager jeg faktisk alle bundene i ca 4 minutter på stenen, før jeg tager dem ud og putter fyldet på, og så kommer de ind igen i 4 minutter, bagefter. Så er de helt perfekte og nemmere at arbejde med.
    Det gør jeg mest, hvis jeg skal bage dem til børn og børnebørn, som vil have forskelligt fyld på og så er der kun 4 minutters ventetid, på hver pizza....det kan de lige klare smiley
    man skal lige øve sig i, at få dem ind og ud af ovnen med spatlen. men det hjælper, når der er godt med durummel på spatlen under pizzaen, så slipper den nemmere og glider bare ind i ovnen og lægger sig på stenen.

• #10   14. okt 2010 Jeg ligger altså ikke stenen ned i bunden af ovnen, men på en bageplade på nederste rille.

• #11   14. okt 2010 Vil bare lige anbefale pizzaen de lavede i rabatten med rucola, parma skinke og parmesan MUMS

• #12   14. okt 2010 Charlotte
    Den så også virkelig sund og lækker ud

• #13   15. okt 2010 Nogen der har en god opskrift på pizadejen??
    for det man køber færdig er kedeligt..

Har selv overvejet sådan en pizza sten fordi det hyggeligt at lave pizzaer selv..

Jeg elsker mine med en masse peberfrugter, stegt kyllinge filet, pamesan ost, of tomat pure blandet med olie på bunden...
    når den er færdig kommer der en masse salat , tomat og agurker ovenpå mums smiley

• #14   15. okt 2010 Jeg laver dejen på slump, men bruger ca:

3 dl vand
    500 gr mel (italiensk mel nr 00)
    1 sp sk salt
    og lidt tørgær eller 10 gr alm gær.

jeg tror der plejer, at være til ca 4-5 pizzaer, alt efter hvor tyk bunden skal være. Jeg kan godt li´ når den er rigtig tynd og sprød.
    Om aftenen deler jeg dejen op i boller, trykker dem flade og bruger en kagerulle og rigeligt durum mel, mens jeg ruller ud. Det kræver lige lidt øvelse eller håndelag,, at få dem pænt runde. Jeg har bagt så mange pizzaer, så nu er det ikke noget problem.

Jeg laver dejen om morgenen, for så er den fin klar om aftenen.

• #15   15. okt 2010 Ihh tusinde tak!!

Jeg laver også altid selv alt på slum tihii smiley

men dejligt med sådan en ca opskrift så man ved hvad man skal bruge:)

• #16   15. okt 2010 Velbekomme smiley

Det er faktisk næsten samme opskrift, som jeg bruger til snobrøds-dej. Der putter jeg bare sukker i, istedet for salt.

• #17   15. okt 2010 Og stadig durum mel ??

• #18   15. okt 2010 Tusind tak for rådene dejen er lavet og og i aften må jeg prøve og se om det lykkes smiley

• #19   15. okt 2010 Mopsemor - dejen laver jeg af italiensk mel nr 00 (fra Netto).

Durummelet bruger jeg kun under dejen, så den ikke klistrer i bord, spatel og bagesten. Durummel optager fugt fra dejen meget langsomt, og er derfor godt til, at undgå "klister-dej".

Faktisk putter jeg også noget durummel ovenpå den færdigt udrullede pizza, for så kan jeg folde den sammen, og lægge den over på spatlen, og folde den ud igen, uden at den klistrer sammen.

• #20   15. okt 2010 Det var skisme da smart smiley

Glæder jeg mig til at prøve smiley

• #21   15. okt 2010 Jeg har også 2 pizzastene. Der er altså forskel på at bruge dem og så en plade i ovnen! Bunden bliver meget mere sprød.
    Jeg gider ikke lave dem i grill, for de skide kul vi har fra weber kan ikke holde varmen høj nok.
    Men fuld knald på ovnen, og stenen eller pladen skal være helt varm, og så ind med pizzaen.

Mopsejer, jeg bruger 25 g. gær, 3 dl. vand, 1 spsk. olie, lidt salt, og så ellers blandig af durummel og alm. hvedemel. Den sidder i skabet hver gang :o)

• #22   15. okt 2010 Er i gang nu, puttede også lidt olie i dejen som du mariaane... Så er spændt på hvordan de bliver... smiley

• #23   16. okt 2010 Vil bare sige tak for de gode råd, nu fik jeg endelig de super gode bunde som skal være sprøde smiley Tak

Kommentér på:
Pizza bagesten

Annonce