{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

GD i 'miniature'-størrelse? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde der er absolut vild med min Julius.... er sgu til tider lidt bange for at hun vil stjæle ham ;o) bortset fra at hun synes at han er for stor.

Hun ønsker sig brændende en hund - og det har hun længe gjort, men pga. forskellige og korte udstationeringer gennem hendes mands virksomhed, har hun valgt det fra.

Nu er de så hjemme for at blive og derfor kommer hund igen på tale.

Findes der mon en hund der både sindsmæssigt, motionsmæssigt og pelsplejemæssigt lægger sig op af GD, men som har en størrelse som en labrador?
Altså en miniature/mini GD'er ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GD i 'miniature'-størrelse?
  • #1   22. okt 2010 Mine minder en del om GDén - de er bare ikke pustet ordentligt op.
    Men jeg vil sandlig ikke anbefale nogen som helst at købe sådan en medmindre de har tænkt sig at aktiverer den efter "forskrifterne" - så ja - jeg syntes nok størrelsen er et mindre væsentligt problem


  • #2   22. okt 2010 Hun synes bland andet størrelsen er et problem fordi hun har 3 børn (17, 6 og 3 år). Jeg HAR forklaret hende at det ikke behøver være et problem - tværtimod!
    Men generelt synes hun bare at den er for stor: det gør ondt at blive trådt over tæerne, den savler for meget og bla bla bla.
    Hun er ligeledes 'bange' for at blive trukket afsted med (ved uheld - for naturligvis skal hunden opdrages ;o)


  • #3   22. okt 2010 Fætter Karin: (Sjovt, vi har en onkel Anne i familien ;o)

    Weimaraner (staves det sådan?), hvordan skal de aktiveres. Ved godt at de naturligvis både skal mentalt aktiveres og motioneres, men er der særlige foreskrifter, siden du skriver det som du gør?


  • #4   22. okt 2010 Maria L:

    Ja en chihuahua er nok en GD lukket inde i en lille krop, hvor en GD er en chihuahua der boltre sig en en stor og skræmmende krop.
    Så den eneste lighed er vist forskellen ;o)


  • #6   22. okt 2010 Grynet .

    Weimaraner skal ikke kun motioneres.
    Den skal aktiveres mentalt. - Hvis dens lille hjerne ikke bliver udfordret finder den "selv på" og den kan blive yderst kreativ da det er en ret intelligent hund.
    Den er skabt med instinkter man som ejer skal lære den at "tøjle" så det bliver et samarbejde hund og "mand" imellem.
    Det kan så være apportering, Schweiss (blodspor) markarbejde osv
    Men for mange gentagelser - så begynder den at kede sig


  • #7   22. okt 2010 Pia Marie L:

    Jeg kunne heller ikke selv finde frem til en lille race der minder om GD'en - derfor tråden ;o)
    Og ja, jeg er også helt vild med størrelsen - magen til lille pjok i en oversize krop ;o)

    Fætter Karin:

    Ok - tak skal du have. Tror íkke det er en race der ville passe ind i deres liv, men jeg viser hende denne tråd i morgen aften hvor vi skal være sammen.


  • #8   22. okt 2010 Du er velkommen smiley

Kommentér på:
GD i 'miniature'-størrelse?

Annonce