610 visninger
|
Oprettet:
13. aug 2008 Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Ledig - og hva' så? {{forumTopicSubject}}
Jeg er desværre ledig her fra 1. november 2010. Jeg er med på, at jeg skal melde mig ledig hos Jobcentret den dag - og det kan gøres elektronisk. men hvad med A-kassen? De skal jo også have en "stak" papirer. (Jeg ved også, hvilke papirer de skal have). Bliver jeg automatisk indkaldt, eller skal jeg bare sende hele dynen til dem? Eller hva' hulan gør jeg?
Kloge HG'ere - på forhånd tak for hjælpen -)
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.890
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Alle de blanketter, lønseddeler, osv du skal have med til a-kassen tager du en kopi af og sender dem til A.kassen eller aflevere dem personligt.
Derefter indkalder dit Jobcenter og A-kasse dig når det er tid til samtaler, hvor man ved hver samtale i a-kassen skal lave en rådighedsvurdering plus xxx det er forskelligt fra a-kasse til a-kasse.
Husk i din første ledighedsperiode har du mulighed for 6ugers selvvalgt kursus hvilket jeg personligt vil anbefale dig at gøre brug af.
Der skal du selv undersøger hvad du gerne vil på kursus på og søge om det hvis du er i tvivl kan din a-kasse hjælpe.
Herudover har du pligt til at søge jobs indenfor dit eget område og det du mener at du kan laver udover din egen branche og hver 7. dag senest ska' du huske at trykke på knappen hos Jobnet hvilket gøres elektronisk.
Det er hvad jeg lige kunne komme i tanke om på stående fod.
nov 2004
Samtalen i de flaste Jobcenter ska' man have 2 stillingsopslag med og indskrive dem på en blanket hvilket man har tænkt sig at søge plus 1. gang ska' CV'et det der er indtastede på Jobnet godkendes.
nov 2004
Ledig - og hva' så?