{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra en klynker.....
  • #1   25. okt 2010 Max's - præcis derfor jeg tænkte den ville være relevant at få ind... ;o)

• #2   25. okt 2010 Charlotte, naturligvis er der folk, der ØNSKER sig FTP, der ikke er berettiget til den. (Jeg ønsker mig også en månedsløn på 75.000, selvom jeg ikke er berettiget til den ;o) )
    Men folk der FÅR den, der ikke er, det er mindre sandsynligt.

• #3   25. okt 2010 Max's jeg har i den grad ønsket mig FTP. I perioder, hvor jeg har været rigtig skidt og ikke har været i stand til at komme uden for en dør, samtidig med, at jeg ikke er blevet troet på af min kommune, der har jeg ønsket mig den.

Men nej, jeg kan ikke forestille mig, at nogen raske mennesker for alvor ønsker at leve af FTP... Og da slet ikke at være i en situation, så de var berettiget til den. Ikke hvis de ved, hvad DET kræver, vel at mærke.

• #4   25. okt 2010 Charlotte - JO. I den grad.
    Jeg ved så, at det netop ikke bare bevilges. Sådan har det været, sådan er det bestemt ikke nu.

Og jeg må indrømme, at jeg netop er ked af den stigmatisering som syge mennesker der er i systemet er ude for, på grund af tidligere tiders sløseri.

• #8   25. okt 2010 Charlotte, det er jo supersvært at vide, hvad der står i andre menneskers journaler - både dem på kommunen og dem i sundhedssystemet. Jeg tror ikke man skal begive sig ud i at gøre sig klog på, om andre er berettiget til det ene eller det andet, for ingen kender hele historien ud over de direkte implicerede.
    Det er NETOP det, vi som syge kæmper så voldsomt imod. Og det er egentlig ligegyldigt om man har en synlig eller ikke synlig, fysisk eller psykisk sygdom.

Jeg tror på, at man tidligere førte folk gennem systemet med netop DET som formål. At få en ende på historien. Det kan hænde, at det rent faktisk har givet mening samfundsøkonomisk, for det koster også at sagsbehandle og at sende folk i endeløse "tilbud". Men sagsbehandlerne lider også lige nu under, at de har de kæmpe store dokumentationskrav samtidig med, at de ser deres klienter gå helt til rotterne.
    De bliver splittede, de bliver pressede og rigtig mange brænder ud eller får stress.
    Det siger en del om systemet, synes jeg.

• #9   25. okt 2010 Man bliver ikke gladere af at læse den artikel. Har de sidste 3 ½ år bokset med kommunen om fleksjob. Har diagnosticeret scoliose, scheuermann, toragolumbale facet-problemer samt svage rotatore i ryggen. Udtalelser fra neurolog, reumatolog, egen læge. Behandling hos reumatolog, fysioterapeut, kranio sakral terapi, kiropraktor, akupunktur. Intet hjalp og kommunen siger "nej", klager og de siger "nej" igen....

Hvad fanden skal jeg fejle for at få fleksjob??
    Daglige smerter og 3 piller om dagen, men næh nej, jeg kan da sagtens klare 37 timer om ugen.... Jeg er jo ike over 30 (blev 29 i sommers)
    Er snart klar til endnu en depression og endnu et selvmordsforsøg. Kunne jo være det hjalp.

Undskylder klumper af galde, men jeg kom lige igang smiley

• #10   25. okt 2010 En af kommentarerne til artiklen;

Af Niels Damgaard, Jensen Esbjerg V 12:05 14. FEB

Tak HR. Som psykiater i det danske sundhedsvæsen oplever jeg: At vi bruger mange ressourcer på at lave kriseterapi, når klienten har været til møde med sagsbehandleren. At vi behandler for psykiske lidelser, der er opstået af eller betydeligt forværret ved kontakten til socialforvaltningen. At vore attester, der bygger på faglighed og indsigt tilsidesættes, så klienter ender som menneskelige vrag.

Amen! Og hvor har manden dog ret!!!

• #12   25. okt 2010 Rigtig god artikel - dejligt at der endelig kommer lidt fakta i en ellers ufaglig debat....

Måske der på de gamle regler var en lille mulighed for, at komme på FP uden egentlig at være berettiget til det - men som reglerne er idag vil jeg tro at det er næsten umuligt....

• #13   25. okt 2010 Maj-Britt *DKK snob *

Har læst rigtig meget inde på k10.dk
    Er på facebook og nu vil jeg prøve at finde gruppen for min by.
    tak smiley

• #15   25. okt 2010 Charlotte, spørgsmålet er, om det ikke er sygdom i sig selv. Har du også indblik i disse pigers socialsag?

• #16   25. okt 2010 I forlængelse af det Maj-britt fortæller, kan jeg oplyse at kommunerne også ofte ved hvilke læger de skal sende pt til for at få en udtalelse der er i deres favør... Dette ved jeg fra min far som arbejder i en kommune som jobkonsulent...

Derudover vil de ofte ikke anerkende speciallæge erklæringer, hvis denne erklæring er betalt af pt selv - for så har man jo nok købt sig til den rette udtalelse....
    Men det er okay at kommunen sender pt til udredning hos speciallæge med beskeden "udredning med henblik på at komme tilbage i arbejde" - man ønsker her en udtalelse i kommunens favør, så man kan tvinge vedkommende ud i arbejde...

• #17   25. okt 2010 Charlotte - ahh, det er ikke helt korrekt. I socialsagen står der de ting, som kommunen har fundet relevante at spørge efter. Dælme ikke alt, hvad sygehuset/sygehusene har på en. Gjorde der bare det, så ville alting være lidt lettere.
    Og omvendt, så står der intet om socialsagen i journalen på sygehuset. Det skulle da være, hvis ens sociale situation er nævnt i en bisætning ;o)

• #18   25. okt 2010 Rigtig fin artikel, godt der er nogen der støtter os der er ramt af systemet..

Kennetyh, du skal simpelthen anke din sag så den kommer i beskæftigelsankenævnet, det måtte jeg gør og fik efter en kamp på over 4 år mit flexjob igennem og kommunen sagde nej 3 gange, men de fik en røffel...

Jeg skal lige høre at der står i artikelen at når man er godkendt til flexjob skal man over på ledighedsydelse??? Er dette korrekt, for min kommune siger at jeg ikke har ret til det før jeg har været i arbejde i min 3måneder....

• #19   25. okt 2010 Nadja, hvis du kommer fra kontanthjælp og ikke sygedagpenge, så har du ikke ret til ledighedsydelse.

• #20   25. okt 2010 Okay jeg havde bare fået afvide det var 3 mdr og ja jeg gik fra kontanthjælp til flexjob, da min sag tog så lang tid at mine sygedagpenge udløb...

• #22   26. okt 2010 Maj-Britt, jeg kan love dig for, at som borger i netop DET jobcenter, er det skræmmende ikke at være udredt endnu.

Og også her, jeg finder de frustrerede sagsbehandlere, der vil borgerne det bedste, men bliver overtrumfet af netop pensionsudvalget med henvisning til lægekonsulenters overruling af speciallægers udsagn... Been there.... Er der stadig...

• #24   26. okt 2010 Godt jeg er på den anden side nu og så heldig at have fået et fleksjob jeg kan holde til. Jeg bliver sgu helt dårlig bare ved tanken om mit forløb, og hvad andre stakler skal trækkes igennem...

Kommentér på:
Fra en klynker.....

Annonce