{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.453 visninger | Oprettet:

Nogen der har forstand på perserkatte? {{forumTopicSubject}}

Hej..... Jeg har idag fået en hjemløs perserkat igennem en veninde.. han har rendt rundt omkring i lang tid i området, hvor min veninde bor... Hm, hun har sat opslag op osv vedr. denne kat... Da det ik er så tit man ser en perserkat strejfe rundt - men der kom igen henvendelser. Idag kontakede hun falck, som så kom ud til hende for at hente katten... Men jeg skred ind, og ville godt give katten en godt hjem... Falck kontaktede dyrenes beskyttelse, da de har et samarbejde om hjemløse katte... og det var iorden, at jeg overtog katten - da den hverkan er chip eller øre mærket... hvis den var kommet med falck manden, var den blevet kørt til aflivning, og det kunne jeg virkelig ikke bære!..... Nå, men har lige et par spørgsmål ang. sådan en perserkat.... -

Han er en meget kærlig og kælen kat... Super sød... Men... Han er ekstremt tynd!!!! og har mange knuder i pelsen, som jeg så småt er ved at ha ordnet... og FYLDT med lopper....

1. Han er meget brun/sort ved næsen og imellem øjene - Hvad gør man ved det??? Vasker man med vand, smørre med noget, eller hvad gør man.. for det skal vel have en form for pleje??

2. Hvor tit må man vaske en perser??

3. Skal den klippes??? og hvor tit?..

og ellers, vil jeg gerne høre erfaringer og oplysninger om sådan en kat... For vil beholde ham, og gør gerne det der skal gøre ned hensyn til pelspleje osv....

Håber nogen kan svare smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har forstand på perserkatte?
  • #1   31. okt 2010 den skal som sådan ikke klippes,,men redes så den ikke filter
    men er den så filter ville jeg klippe den hvor der er behov det ser sjovt ud men de filter gør ondt

    En perser skal ikke trimmes,,men bare redes så bliver pelsen fin
    giv ham ormkur,,det kan være derfor han er så tynd,,og fordi han i lang tid ikke har fået mad

    Jeg havde 5 stk da jeg flyttede hjemmefra de blev gamle den ældest 17år,,hun var som en lille hund,,de er meget selvskabelige


  • #2   31. okt 2010 Okay....

    Ja, har os lidt været igang med en saks.. for synes sgu det er synd med de filtre...

    ormekur skal han nok få.. bare svært at gøre noget på en søndag.. skal os ha fat i lommekur.. og et dyrlæge tjek.

    MEd hvad gør jeg ved det brune ved næsen?...

    og ja, super selvskabelig.. Er vant til alm huskatte... og kan allerede mærke han er meeeget anderledes end sådan en...



  • #4   31. okt 2010 Du kan sagtens vaske den og hvis den er meget filtret ville jeg helt klart klippe den!! Den bliver ikke køn af det men det vokser ud og bliver fin igen smiley

    Det mellem øjnene kan du også sagtens vaske og rense....... giv den en loppekur og en ormekur og noget dejligt mad, inden længe har du verdens bedste kat!!

    Vi har selv haft persere i mange år..... på et tidspunkt var vi oppe på at have 8 stk. virkelig en dejlig kat som kan bliver ligeså tam og lærenem som en lille hund som Jeanette N skriver smiley Held og lykke med ham smiley


  • #5   31. okt 2010 Mange tak smiley - Han er såååå sød smiley ..

    Men okay... Tror dog v kan undgå en klipning da jeg næsten har fået han redt igennem, og har klippet nogen filtre af.. smiley


  • #8   31. okt 2010 Du skal bruge en maskine hvis du vil klippe helt ned,,det svært bare med saks da de filter helt nede ved huden....

  • #9   31. okt 2010 Maiken T.... Billede skal der nok komme, men har ik lige ngoet stik, sådan jeg kan lægge dem på pc'en smiley ...

    Har tjekket ham igennem, og synes altså der er noget underligt hans ene forpote.. Må hellere ringe og få en tid ved dyrlægen imorgen... han nyser engang imellem også.. Hm, ved i om man kan få et giro kort med fra dyrlægen, eller skal man betale kontant alle steder???


  • #10   31. okt 2010 Jeg har haft flere persere + killinger og kun den ene var så fladnæset at øjnene løb, men den blev jævnligt vasket med lunkent vand (evt. saltvand) på en engangsvaskeklud (dem man bruger til babyer). Knuder i pelsen blev ordnet ved at jeg med en ikke for spids saks klippede inde fra huden og udad, så totterne blev spaltet. Derefter kunne de forholdsvis let pilles fra hinanden og forsigtigt redes ud. Ellers må man klippe helt ind til huden.
    Et bad er fint ind imellem, men jeg synes du skal vente til den er faldet til, da det ellers kan være en skræmmende oplevelse for katten, hvis den ikke er vant til det. Så er det bedre bare at bruge en svamp eller engangsvaskeklud, hvis der sidder noget skidt.
    Babypudder (talkum) i pelsen kan være en god ting for at undgå yderligere filter, når man er igang med pelspleje, ellers er en børstning et par gange om ugen tilstrækkeligt, og evt en kam bag ørerne og forbenene, tilstrækkelig. Der findes også specialshampo til langhårskatte.
    Vær også opmærksom på at checke ørerne for øremider.

    Perserkatte er utroligt rolige og hengivne katte, men kan være reserveret overfor fremmede. Men utroligt søde og sjove misser med hver sin egen personlighed.
    Held og lykke med den:-)


Kommentér på:
Nogen der har forstand på perserkatte?

Annonce