4.154 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Forstuvet haleben Forstuvet haleben

Min datter er i går faldet lige ned på numsen og har formentlig forstuvet hendes haleben. Hun har i hvert fald ondt i det område når hun sidder og når man trykker.
Har så googlet det lidt og har også fundet noget. Man anbefaler bla. at man sidder på en ring eller badering. Men baderinge er nok ikke lige til at støve op på denne årstid og så tænker jeg på, kan man mon købe sådan en sidering på enten apoteket eller hos Matas. Og findes de i forskellige størrelser.
Hendes lille numse er nemlig ikke ret stor, så det skal jo ikke være en ring hvor hun falder helt igennem.

Nogen som ved noget og evt. kan hjælpe ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstuvet haleben
  • #1   10. nov 2010 Hvad med sådan en badering, som man giver hundene om halsen istedet for krave? De må da passe fint i størrelsen?

• #2   10. nov 2010 Ja, det kunne da godt være. Kan jeg købe sådan en i f.eks. MaxiZoo ??? Fordi sådan en er her lige i nærheden.

• #3   10. nov 2010 Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har bare fået den med fra dyrlægen - så den lokale dyrlæge var nok mit bud, hvis de altså også udfører kirugi smiley

• #4   10. nov 2010 Hold øje med hende, man kan godt få hjernerystelse hvis man slår sit haleben.

God bedring

• #5   10. nov 2010 jeg mener at man kan købe dem på apoteket eller matas .. prøv der.

god bedring med hende..... det er ikke rart

• #6   10. nov 2010 Okay - jeg må lede lidt omkring.

Mht. hjernerystelse, så vil jeg da holde øje med det. Men tror ikke at hun har det, har ikke klaget over noget som helst med hovedet. Og hendes fald var ikke så højt - tror jeg. Det er sket til gymnastik, så tror højst at faldet er sket fra stående stilling ???
    Må spørge lidt nærmere ind til det i aften.

• #7   10. nov 2010 Ih det gør så ondt :o(
    Jeg faldt selv på halebenet for 9 år siden og kan den dag i dag ikke sidde ret længe ad gangen uden det gør ondt og slet ikke på noget hårdt.
    Håber selvfølgelig ikke det bliver lige sådan for din datter :o)

• #8   10. nov 2010 man kan nemt brække noget, ved at sætte sig på numsen. Min kæreste satte sig på røven for 2 mdr siden og det var kun fra hug-stilling og det brækkede han en ryghvirvle ved.
    Men være obs på evt at få set på det, for kender flere der har der som Anita.

• #9   10. nov 2010 Jeg fik selv forstuvet mit haleben under fødslen af min datter. Det gjorde ondt i en evighed, men synes ikke jeg umiddelbart har problemer med det, udover måske et privat problem som ikke høre til i offentlig forum.

• #10   10. nov 2010 Av..stakkels lille pige, "har selv prøvet da jeg var højgravid og måtte føde med det ..SH*T jeg glemte næste fødselssmerterne"
    Man kan bruge en af de der man lægger om nakken, hvis det er svært at få fat i de andre modeller el.de er for store.
    Øv, jeg kan ikke huske hvor jeg så dem tilsalg henne lige nu.. men en fysioterapeut må kende dem.

• #11   10. nov 2010 LOOOL Anne ;o)))

• #12   10. nov 2010 Cookie, Beauty og Prixie`s ydmyge tjener (
    Må jeg spørge præcist hvad der er sjovt ? smiley

• #13   10. nov 2010 Ups.. Sorry, jeg læste bare din kommentar som værende for "fræk" til det åbne forum, jeg beklager hvis jeg har misforstået dig og stødt dig på nogen måde, det var bestemt ikke min hensigt.. *Ss*

• #14   10. nov 2010 hvad med sådan en ring man sidder på hvis man har hæmorider... mon ik sådan en ku passe i størrelsen?

• #15   10. nov 2010 Cookie, Beauty og Prixie`s ydmyge tjener (
    Du har ikke stødt mig på nogen måde. Jeg anede bare ikke hvad det var du grinede af og ville gerne dele grinet hvis der var noget sjovt.
    Men nej, jeg skrev ikke at det var noget frækt, men at det var for privat til åbent forum. Og ved overhovedet ikke om det har relation til mit tidligere forstuvet haleben.

• #16   10. nov 2010 Nej, men jeg kom til at tænke i frække baner må jeg jo tilstå, da du skrev "privat", jeg kan så godt se at det kan forståes på flere måder. Jeg skrev det bare efter min første tanke/indfald men kan da godt se at jeg burde ha tænkte et minut mere før jeg skrev og/el. trykkede send. .

• #17   10. nov 2010 Man kan også få de der oppustelige kraver man kan sidde med om halsen f.eks. på lange fly, bil, eller busture. Den må da også kunne afhjælpe lidt.
    God bedring med datteren smiley

• #18   10. nov 2010 Hov, så ikke lige at Cookie, b...... allerede havde nævnt det.

• #19   10. nov 2010 Cookie
    Det kan jo ske for selv den bedste :-))

Nakkepuden må blive et alternativ hvis jeg ikke kan finde andet.

• #20   10. nov 2010 Jeg brækkede for en del år siden halebenet, og en ring er ikke noget hit, for der sidder man på hullet men halebenet rammer ringen.

Så jeg havde en gammel sofahynde hvor der var lavet et hul i bagkanten. Siden blev den skiftet ud med en skråpude også med hul i bagkanten. På den måde sad jeg rimeligt uden at belaste halebenet efter at have ligget på maven et par uger ;(

God bedring med hende

• #21   10. nov 2010 Moster i svøb.
    Det var bl.a. også derfor jeg og Miemiv sikkert også, tænkte at den nakke/støtte-pude ville være god, da den jo ikke er helt rund men er lidt C formet, dvs. at den har den lille åbning hvor halebenet ikke rammer noget, men ellers går "puden" jo resten af vejen, rundt hvor den hehøves. *Ss*

Men det er rigtigt man må virkeligt improvisere for at kunne sidde lidt ned.
    Det gør mig bare så ondt at det er et barn der har det forstuvede haleben, børn har jo sværere ved at skulle begrænse deres aktiviteter pga.smerter.
    Med det mener jeg self. at hun ikke kan være med i gym-timerne i skolen og mange andre aktiviteter og lege gir også problemer.

Fordi jeg ved hvor ondt det gør, så gør det mig så ondt for hende, for kors i hytten, det ER sq* smertefuldt.. .

• #22   10. nov 2010 Nå ....... har spurgt lidt ind til det igen i dag. Og det lyder som om det kun er en let forstuvning. Hun har haft en pude med i skole, som det er gået fint at sidde på. Så hvis hun bare sidder på noget blødt, så går det fint.
    Hun har også kunne løbe og lege. Siger bare at det gør ondt når hun laver "ulvepust" (en skoleting tror jeg) - noget med at trække vejret hurtigt ind og puste hårdt ud.
    Så tror vi klare os indtil videre med hendes prinsesse-pude smiley

• #23   10. nov 2010 Århh, det er vel nok godt at hører, det glæder mig på jeres vegne.*Ss*

Kommentér på:
Forstuvet haleben

Annonce