1.559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Fyret under sygdom Fyret under sygdom

Altså har været sygemeldt heltid i to uger , og deltid i to en halv uge .. Er funktionær , men så vidt jeg ved ikke omfattet af 120 dages reglen .. Der er ingen varighed på min læge erklæring , da vi ikke ved hvornår jeg bliver rask , går og venter på en scanning , men altså de ved jo godt det kan tage sin tid sådan noget ryg halløj .. Og jeg ved de har planer om at fyre mig , de afholder allerede jobsamtaler selvom vi er fuldtallig i afdelingen :-S

Nå men , er det lovligt at blive fyret med den begrundelse at man er deltids sygemeldt ? Eller skal de prøve at finde andre ting at fyre mig på ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fyret under sygdom
  • #2   17. nov 2010 Jeg tror ikke du kan fyres under sygdom, du skriver at du venter på en scanning, er du blevet indkaldt

• #3   17. nov 2010 Du kan ikke fyres pga sygdom hvis du ikke går ind under 120 dages reglen.
    MEN du kan godt fyres af andre årsager når du er syg. Altså de kan fyre dig pga samarbejdsvanskeligheder eller ændrede arbejdsopgaver som du ikke kan varetage....
    Snak med din fagforening.

• #6   17. nov 2010 Der er ikke noget der hedder 120 dages reglen, det er mange år siden det begreb blev afskaffet. Og jo, de kan godt fyre dig. Der er kommet en stramning på det område, som er til arbejdsgiverens fordel.

Sorry, men tiderne er forandret siden krisen. Det rammer især de som er syge. Flexjob'erne har også trange tider.

• #7   17. nov 2010 Jeg har kontaktet fagforeningen , men de tager selvfølgelig først sagen op når/hvis jeg bliver fyret . Mine arbejdsopgaver er uændret og kan ikke rigtig ændres , jeg er sælger , så jeg gør jo bare det jeg kan så længe jeg er her - hvilket er 5 timer om dagen . Og det er ikke en arbejdsskade , det er sket under begge mine graviditeter ..
    Jeg er ikke blevet indkaldt til scanning endnu , er ikke engang blevet henvist , venter på at komme til reumatolog , som så skal henvise mig til en scanning.

Jeg ved de vil prøve at køre på samarbejdsvanskligheder , så derfor går jeg rundt her og er meget samarbejdsvillig smiley . De har prøvet at få mig ned , ved at sige alt mulig lort som mine kollegaer sku have sagt om mig . Og selv om jeg psykisk og fysisk ikke har det godt på arbejde - så ser de det ikke .. Så det kan de ikke bruge imod mig ..

Annemette og alle hundene :

Hold kæft hvor er det strengt .. Må de virkelig gerne det ? Du er jo ansat på 37 timer , så kan de da ikke pludselig lave det om ..

• #8   17. nov 2010 du skal få din læge til at henvise dig, så tager det ikke nær så lang tid

• #10   17. nov 2010 SHAME ON, jeg tænker om den arbejdsplads er det rette sted for dig at arbejde. Det er da et utroligt dårligt arbejdsklima og personaleforhold at arbejde under. De fortjener ikke din arbejdskraft, sygdom eller ej.

• #11   17. nov 2010 Den regel er heller ikke gældende i det private mere. Det er en skønssag hvornår en medarbejder kan blive opsagt pga for mange sygedage.

• #12   17. nov 2010 jeg blev henvist til MR scanning af min læge. kom efter en uge op og snakkede med en neurolog og ca 14 dage efter var der bestilt tid til MR scanning af ryg, len, og nakke

• #14   17. nov 2010 Lige præcis, "Nu, familie...". Men hvor ville det være godt med nogle retningslinier. Det må være frustrende for de der bliver langtidssyge, jeg selv inkl. for nogle år siden.

• #15   17. nov 2010 Hvis 120 dages reglen er skrevet i din kontrakt så kan de fyre dig, det blev jeg pga. jeg var sygemeldt fra 20 Maj og blev opsagt med udgangen af December ( 31. December )

Kommentér på:
Fyret under sygdom

Annonce