{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Forsikringssnyd, jeg er tosset! {{forumTopicSubject}}

Nøj jeg er godt nok oppe i det røde felt lige nu... For et halvt år siden ca. havde vi besøg af min kærestes forsikringsmand og de snakkede frem og tilbage om nogle forsikringer. Kort tid efter modtager jeg to policer fra det omtalte forsikringsselskab. Manden har UDEN min tilladelse og viden herom flyttet min indbo og ulykkes forsikring fra mit gamle selskab over til hans. Jeg bliver tosset, men vi finder ud af at det er ca 100-200 kr billigere om året og min kæreste for rabat på sine forsikringer så jeg finder mig i det. Her for et par uger siden var manden her så igen, og spørger så om vi har forsikring på hunden (dumt spørgsmål, det er jo lovpligtigt). Jeg siger at det har vi, både ansvar og sygeforsikring og at vi under ingen omstændigheder vil flytte til hans selskab fordi det er meget meget dyrere. Han giver mig ret MEN... I går modtager jeg alligevel en police på en hundeforsikring i hans selskab. Han aner ikke engang hvad hunden hedder. Den hedder Balto og er født 27. nov 2009. Han har bare skrevet min kærestes fornavn og 1. nov 2009, for han aner intet om hunden... Så kan man sgu da ikke lave en forsikring!!! Så ringer jeg til mit gamle selskab og finder ud af at hundeforsikringen er blevet slettet. Det vil sige at jeg lige pt står uden nogen som helst forsikring på min hund!!!! Jeg har skrevet til det "nye" selskab og bedt dem udtrykkeligt om at annullere forsikringen MED DET SAMME!!! Men nu ved jeg ikke om jeg overhovedet kan få en sygeforsikring igen fordi min hund har været så syg som han har...

Behøver jeg at sige jeg er SÅ TOSSET!!!!!! Jeg ryster simpelthen af raseri over hele kroppen....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikringssnyd, jeg er tosset!
  • #1   24. nov 2010 Det er vel mere din kæreste du er sur på, det er ham der har flyttet det jo. Eller hvad? smiley

• #2   24. nov 2010 Har du både en mand og en kæreste? eller skal det forstås som eksmand?

For hvis han er eks bør han da på ingen måde kunne røre dine forsikringer??

• #3   24. nov 2010 Hvordan fanden kan det lade sig gøre uden din underskrift?

• #4   24. nov 2010 Jeg tror mand er = forsikringsmand!

Jeg ville godt nok også være tosset. Hvordan har de kunnet flytte dine forsikringer uden fuldmagt med underskrift fra dig?? Jeg ville klage til forsikringsmandens chef. Og det med det samme

• #5   24. nov 2010 Kan ham forsikringsmanden flytte noget uden i har skrevet under på det?? For tænker bare at hvis der skal en underskrift til, så må han jo have forfalsket den eller også har din bedre halvdel skrevet under. Jeg ville ringe til gammelt selskab og høre hvordan du skal forholde dig, og evt. melde ham fjolset der driver gæk med jer... Synes godt nok det lyder lidt sindsygt at han flytter noget uden jeres accept...

• #6   24. nov 2010 nååååååååååååååh.... godmorgen Nina smiley

• #7   24. nov 2010 Irene:
    Nej min kæreste vidste det heller ikke....

Nina:
    Mand = forsikringsmand smiley

Charlotte og Julie:
    Det forstår jeg heller ikke, men det er anden gang nu han har gjort det og mit gamle selskab sagde at selvom det er dårlig etikke må han faktisk godt... Forstår jeg ikke, men jeg har også skrevet en meget hidsig mail til selskabet og bedt mit gamle selskab om at flytte hundeforsikringen tilbage samt give mig tilbud på de andre forsikringer så jeg kan komme væk fra det fusker selskab....

• #8   24. nov 2010 Der var også et selskab der sendte mig en ulykkesforsikringspolice + regning umiddelbart efter jeg fyldte 18, (så jeg ikke længere var under min mors). Da jeg ringede ind for at høre hvem der havde tegnet den uden min godkendelse blev kvinden i telefonen også paf - det var deres direktør, eller noget i den dur, der havde underskrevet alle papirerne...

• #9   24. nov 2010 Bed om dokumentation med din underskrift på... hvis ikke den er der så bed om at få alt annulleret og flyttet tilbage og ellers slæb dem i retten... det havde jeg gjort. De må IKKE tegne en forsikring eller opsige nogen UDEN din underskrift.
    Ligeledes bed dit gamle forsikringsselskab om en kopi af den opsigelse der er blevet sendt til dem.

• #10   24. nov 2010 Solveig:
    Min kæreste har ikke skrevet under på noget, jeg har ikke skrevet under på noget....

Om han har forfalsket ved jeg ikke, men det er sidste gang han ahr gjort det.. Sker det igen bliver han meldt...

(nå er lige væk nogle timer, men skulle simpelthen bare ud med min frustration!!)

• #11   24. nov 2010 Mette:
    Ok jeg vil bede om dokumentation for det hele her senere når jeg snakker med mit gamle selskab igen.. De ringer senere med nogle tilbud...

Og ja den mand burde bare slæbes i retten altså.. Sådan noget svineri..

• #12   24. nov 2010 Aaaarh, okay!
    Jamen så ville jeg ikke tøve et eneste sekund med at melde ham! Det er IKKE okay på nogen måde!

• #13   24. nov 2010 Jeg ville nok tage den med forbrugerstyrelsen og høre, hvor jeg stod.

• #14   24. nov 2010 Jeg hører lige hvad mit gamle selskab giver mig af muligheder senere og så flytter jeg det hele over igen og siger at der ikke er nogen der må flytte mine forsikringer fremover uden min fysiske tilladelse...
    Og hvis der er problemer med at flytte noget tilbage (især hunden) så må det i retten og så må det nye selskab jo give noget erstatning...

• #15   24. nov 2010 Ih hvor var jeg godt nok også blevet stik tosset !!

• #16   24. nov 2010 Kan man få at vide hvilke forsikringselskab det er?

• #17   24. nov 2010 det lyder da til at være en sag for tv-programmet Basta smiley

• #18   24. nov 2010 Ja jeg ville også sende den ind til Basta..
    Det er da ulovligt? Man må da ikke opsige noget på andres vegne, uden der foreligger underskrift på det. Jeg fatter i det hele taget ikke at dit gamle selskab har accepteret det? Medmindre knaldhatten har forfalsket din underskift..
    Jeg ville melde ham på stedet! Det må da være fyringsgrundlag..

Jeg vil også gerne vide hvad selskab det er. Just in case :o)

• #19   24. nov 2010 Jaah kunne være rart at vide hvilket selskab det er så man kan være vågen.

Hvis ikke der skulle bruges samtykke og underskrift til at oprette en forsikring eller opsige det ville der godt nok blive kaos i det danske land og man kunne pludselig få nogle MEGEt dyre forsikringer som selsskaberne kunne tjene super godt på.

Synes godt nok det er en alvorlig ting at at du burde gå til direktøren for begge firmaer og konfrontere dem med det og så blæs det op i Basta som folk skriver... medierne kan være et fantastisk pres til at få dem til at give sig og blive udhængt... hvilket jeg personligt synes er 100 % i orden at gøre i dette tilfælde!

• #21   24. nov 2010 Hold da op en fusker, kan dælme godt forstå du blev sur. Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvilket selskab der er tale om.

• #22   24. nov 2010 Jeg har prøvet det samme. Så de gør hvad de kan for at få kunder.
    Jeg flyttede med det samme forsikringerne igen. Jeg vil ikke have et forsikringsselskab som snyder.
    Skriv også til forbrugerstyrelsen. Uden din underskrift er det falskneri.

• #23   24. nov 2010 Jeg sender lige en pb til jer der har bedt om at få at vide hvilket selskab det er... Jeg vil ikke hænge nogen ud her....

Pia:
    jeg har ikke haft mulighed for at sige til mit gamle selskab at de ikke måtte flytte dem da den idiot allerede har flyttet og fået opsagt dem FØR han sender den nye police ud... Derfor står jeg nu også uden nogen hundeforsikring af nogen art, da det gamle selskab jo har opsagt den og jeg har bedt det nye om at annullere den (Den er heller ikke trådt i kraft endnu)...

Jeg har også overvejet at få det med i Basta, for det her synes jeg ikke man skal byde folk... Det er jo som en siger falskneri af en art og det kan bare ikke være rigtigt...

Hvis der bliver problemer med at få flyttet forsikringerne tilbage og det bliver en omkostning for mig så vil jeg også gå de mere formelle veje og få det nye forsikringsselskab til at betale, for det kan ikke være rigtigt at jeg skal betale for deres brølere...

Og hvad nu hvis jeg ikke kan få min sygeforsikring på hunden igen fordi han er 1 år og har været rimelig meget syg??? Så mister jeg jo en masse penge dér hver gang jeg er til dyrlæge med ham...

• #24   24. nov 2010 Sikke en dum situation at stå i, øv!
    Jeg vil også gerne vide hvilket selvskab det er, da flere ofte ringer med tilbud til os. En enkelt sendte også policer på noget vi aldrig havde talt om.
    Håber du får styr på det hele og får dækket evt omkostninger. En tur i medierne er en udemærket idé, det kunne jo lyde som noget det firma ofte finder på...

• #25   24. nov 2010 Jeg ved ikke om det er noget de ofte gør, men lige den person som vi har haft ude har nu gjort det to gange... Jeg vil ikke nævne nogen navne, men sender gerne en pb med navnet på det omtalte selskab...

Jeg kan heller ikke forestille mig at det overhovedet er lovligt at opsige en forsikring på en anden persons vegne uden fuldmagt eller samtykke herom... synes det lyder meget mærkeligt og som en sagde så ville det jo skabe totalt kaos i forsikringsverden hvis alle gjorde sådan...

• #26   24. nov 2010 vil gerne vide selskabet også smiley

• #27   24. nov 2010 Jeg vil da gerne lige have en pb.

• #28   24. nov 2010 Jeg vil også gerne vide hvilket selskab det drejer sig om - da jeg skal have fundet en forsikring til hvalp... hvis det er muligt at få en pb smiley

Var jeg dig ville jeg kontakte en advokat så hurtigt det er muligt og så ellers skrive til Basta eller i det mindste true med at gøre det..

Det er UHØRT! at man kan ændre på folks forsikring uden deres skriftlige samtykke! Så kan man jo bare gøre det ved tilfældige mennesker!!!

• #29   24. nov 2010 gerne PB tak smiley

• #31   24. nov 2010 Charlotte:
    Som jeg nævnte før, så hænger jeg ikke nogen ud her.... Jeg sender dig en pb med navnet...

• #32   24. nov 2010 Vil gerne vide hvilket selskab det er..
    Og så skal i da flytte samtlige forsikringer fra det skod selskab!!!

• #33   24. nov 2010 Jeg vil også meget gerne have en pb

• #34   24. nov 2010 Gerne en pb tak..

• #35   24. nov 2010 Hej Maria

Jeg vil også gerne have en pb og derudover vil jeg opfordre dig på det kraftigste til at melde det her uanset om det har omkostninger for dig eller ej.
    Det er bedrageri og svindel og det er bare ikke ok. Så længe du ikke melder noget, så fortsætter han jo bare. Afsted med dig smiley og ja se at få flyttet skidtet og bed om en kopi af alt hvad selskabet har med jeres underskift på. (i og med at de ikke har noget, burde der jo ikke komme noget, men tænk hvis der gjorde, så har du skriftlige beviser på at det er svindel)

• #36   24. nov 2010 Gerne en pb

• #37   24. nov 2010 mette:
    Jamen du har fuldstændig ret... Jeg tror også jeg som det mindste vil få fat i hovedkontoret og klage over ham.. Og hvis de virker ligeglade så går jeg nok videre med det... Og skal også lige have fat i beviserne hos det gamle selskab for at han har opsagt mine forsikringer (altså en mulig forfalsket underskrift eller noget)... Heldigvis sagde det gamle selskab her da jeg snakkede med dem anden gang at jeg sagtens kunne få min hundeforsikring tilbage på samme vilkår som før... Så det er jo ret heldigt...

• #39   24. nov 2010 Suzy:
    Heldigvis kender vi den mand, det er en af min kærestes gamle fodboldkammerater så det bliver intet problem at identificerer ham over for evt overordnede/hovedkontoret...
    Min kæreste har været lidt forsigtig med at brokke sig over ham netop fordi han kender ham, men jeg gider ikke hans pis mere, så jeg har så sandelig tænkt mig at gøre selskabet opmærksom på at de har en fusker i deres firma... Og vil de ikke høre på mig må jeg jo som andre siger gå videre med det.. For jeg vil ikke risikere at skulle udsættes for det igen...

Forestil jer min situation lige nu: hundeforsikringen på den nye træder først i kraft 1. dec. Den er opsagt hos det gamle selskab indtil jeg får en begæring jeg kan skrive under på så jeg kan få forsikringen igen. I den tidsperiode har jeg ingen ansvarsforsikring på min hund. Hvis han nu løber ud på vejen og en bil må undvige og i stedet kører ind i et hus... Hvem skal betale for skader på hus, evt personskader, erstatning m.m.? Det skal vi. Ud af egen lomme!!! Vi går jo konkurs altså... Ja jeg ved det, det er worst case scenario, men det kan jo altså ske.... Derfor kan jeg slet ikke forestille mig det er lovligt det han har gang i altså...

• #40   25. nov 2010 Jeg vil også meget gerne have en pb smiley

• #41   25. nov 2010 Sikke da en svindler.

Jeg vil også meget gerne høre hvilet selskab der acceptere sådan noget.

Var det mig, ville jeg også kontakte selskabet og høre om det er normal praksis, for er det det, så er det da for alvor galt.

• #44   25. nov 2010 Kira:
    Nej man kan hurtigt blive taget ved næsen når sådan en idiot bare flytter rundt på forsikringerne uden tilladelse...

• #45   25. nov 2010 Jeg vil gerne bede om pb smiley

• #46   26. nov 2010 Aaaaarrrgghhhhh altså... Så får jeg en mail fra forsikringsmanden igår om at han nu har annulleret hundeforsikringen han havde tegnet... Og om han lige skal snakke med mit gamle selskab ang. den forsikring jeg havde hos dem som han da helt sikkert mente stadig var gældende... Jeg skrev tilbage at jeg havde snakket med dem så det skulle han ikke, at forsikringen IKKE var gældende længere og at jeg nu stod uden forsikring på hunden, hvilket var et temmelig dumt træk fra hans side, og at jeg desuden var træt af hans pis med at flytte mine forsikringer så nu flyttede jeg dem alle tilbage til det gamle selskab. Så får jeg i dag en mail tilbage om at han da bestemt ikke mener han har gjort noget som helst forkert og det har været en misforståelse og om vi skal mødes og drøfte forsikringerne igen.. NEJ FANDME NEJ, vi skal da ikke drøfte noget som helst....
    Han kommer desuden med det argument at han jo har lavet forsikringer til min kærestes firma... ja det er jeg sgu da ligeglad med, det er en sag mellem ham, min kærestes og hans makker i firmaet.... Det giver ham da ikke ret til bare at tage mine forsikringer... Ihhhh jeg er så gal på den mand altså.... Og det er bare skide svært når jeg ved at han laver forretninger med min kæreste og hans makker og at de kender hinanden privat også... Jeg vil bare have den mand langt væk fra os, men det er jo bare umuligt når min kæreste stadig har med at ham at gøre....

• #47   26. nov 2010 Han lyder som et rigtigt fjols.. jeg ville være rasende!

• #48   26. nov 2010 Er jeg også, men har fået det hele afklaret nu og tror ikke jeg kommer til at høre mere fra ham...

Kommentér på:
Forsikringssnyd, jeg er tosset!

Annonce