{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.604 visninger | Oprettet:

pludselig allergi - menneske {{forumTopicSubject}}

Hej,

kan det virkelig være rigtigt at man nærmest fra den ene dag til den anden holder op med at kunne tåle ting?

Jeg har spist sushi i dag fra samme sted som jeg plejer, det er ax 10 dage siden jeg sidst spiste fuldstændig det samme derfra.

Men der var bare et eller andet i dag der har gjort at jeg har fået nældefeber i hovedet og er slået ud på min ene hånd.

Da jeg var yngre kunne jeg tåle muslinger men det holdt også pludselig op.

Ah det er træls. Og aner ikke hvilket af det det er jeg ikke kan tåle. Tun, avocado, krabbe, laks, tang, hvidfisk, reje...

Tudeindlæg, min krop er 100 grader varm, det kløer og jeg føler mig helt hævet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pludselig allergi - menneske
  • #1   26. nov 2010 Hvis du har en allergisk reaktion, ville jeg da tage forbi vagtlægen. Det gjorde jeg de par gange jeg har haft det pga pencilin.

  • #2   26. nov 2010 Ååårh, hvis jeg nogensinde blev allergisk overfor Sushi, måtte jeg leve med de udslet!
    Kan slet ikke undvære sushi! Uumm... :oP
    God bedring, håber det er noget andet der skyles din reaktion!


  • #3   26. nov 2010 Jeg har prøvet at få nældefeber en gang. Det var også noget fisk jeg spiste, men det var altså en engangsforestilling. Jeg har aldrig haft problemer med det igen.

  • #4   26. nov 2010 Jeg er en af de meget allergiplagede og har konstant medicin i tasken hvis jeg skulle komme til at indtage noget der ikke er så heldigt. Hvis du har mulighed så tag en tablet eller to af antihistamin. Det findes i alverdens allergi produkter til behandling af allergi og høfeber mv. Til kløen kan jeg anbefale at du lægger koldt på. Hvis de er på kroppen kan du med fordel hoppe under bruseren og tage et køligt bad.

    Fra det ene øjeblik til det andet opstår en allergi. Hvis man først er blevet allergisk overfor noget så kommer man ikke til at kunne tåle det igen. Nu du har skrevet hvad du har spist er det nærliggende at tro det er en skaldyrsallergi du har tiltusket dig, så vær obs på det i fremtiden.

    god bedring


  • #5   26. nov 2010 Hvis du er lidt småsyg eller har en virus i kroppen, kan det også være med til at "fremprovokere" allergi, da kroppens immunforsvar har travlt med alt muligt andet smiley Jeg har lige været syg, og der begyndte mine øjne og næse at klø temmelig meget, selvom det er længe siden sidst... Og jeg kunne nærmest ikke spise noget der var det mindste surt eller sådan noget som tomater, da jeg fik blister på tungen. Jeg har dog problemer med allergi i forvejen

  • #6   26. nov 2010 JEP det kan man !
    Har prøvet det én eneste gang i mit liv, hvor både ansigt og svælg var så hævet at der blev ringet 112.
    Var indlagt i et par dage, men fandt aldrig ud af med sikkerhed, hvad nældefeberen skyldes.
    God bedring - håber ikke det udvikler sig meget alvorligt smiley


  • #7   26. nov 2010 Jeg har lige læst i metro Xpressen i morges at man har fundet ud af at allergi kan opstå ved at et spædbarn har tør og sart hund. Så det først er eksem, dernæst astma og til sidst kan det udvikle sig til allergi. Det kan komme over få år og det kan komme over fremme årtier hvis det bliver fremprovokeret.

  • #8   26. nov 2010 hunde = hud


  • #9   26. nov 2010 Jeg staver da vist som en brækket arm!

  • #10   27. nov 2010 Tak for alle svarene allesammen.
    Jeg har altid lidt meget af nældefeber, da jeg var lille kunne jeg hverken tåle jordbær, vingummier, ting med meget farvestof osv.
    Så var der en lang periode hvor jeg kunne tåle alt, men nu er den bare ikke så god igen, øv.

    Jeg ved det var sushien da jeg ikke har spist andet hele dagen - ja ved godt det ikke er sundt smiley
    Og jeg nægter at tro det er faxe kondien der gør det.

    Jeg synes min gane reagerede mærkeligt da jeg spiste avocado :S Så jeg tror det er det. Jeg elsker ellers avocado, træls også. Men det må ikke være fisk, det er slemt nok jeg ikke kan tåle muslinger. Men er bare mærkeligt når jeg har spist sushi 2 gange om ugen de sidste mange uger... ØV. smiley

    Jeg har spist panodiler mod feber, men mht. kløe osv. gider jeg ikke tage hele vejen til Hvidovre for at få piller mod det, det går væk om nogle timer, ved jeg smiley


Kommentér på:
pludselig allergi - menneske

Annonce