{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Vit./mineralmangel (ikke hund) {{forumTopicSubject}}

Jeg har i et stykke tid gået og haft hjertebanken og svimmelhed.
Har selvfølgelig været hos lægen og fået lavet ekg og tjekket blodtrykket. Det var alt sammen som det skulle være..

De sidste 3 uger har jeg spist ! vitaminpille(Enaxin), 1 D-vitamin og 2 kæmpenatlysolie daglig. I denne periode har der intet været.

Er der nogen herinde, hvilke mangler, som kan give ovenstående gener?

Jeg selv mistænker D-vitamin, da jeg døjer meget med soleksem, men aner ikke, om der er en sammenhæng.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vit./mineralmangel (ikke hund)
  • #1   29. nov 2010 Har du prøvet at tage jern??
    Tænker at det kunne lyde som det. Men jeg ved det ikke.

• #2   29. nov 2010 Har du fået taget blodprocenten?

• #3   29. nov 2010 Symptomerne begyndte af aftage lige så snart, jeg begyndte at tage vitamintilskud.
    Tager ikke jern, men har jo heller ingen symptomer mere smiley

• #4   29. nov 2010 Nej, fik taget ekg, målt blodtryk og blev tjekket for bakterier i blodet..
    Har dog også struma, så har fået tjekket stofskiftet, dog kun ved blodprøve. Den viste heller ikke noget.

• #5   29. nov 2010 Prøvede lige at søge på "symptomer, hjertebanken og svimmelhed, vitaminmangel" .
    Og hvad poper op?
    B12 vit. mangel. Det er der i Enaxin. 100% af ADT.
    Hmm.. måske det er det så..

• #6   29. nov 2010 "Hvordan føles blodmangel på grund af mangel på vitamin B12?

De første symptomer vil være træthed, hjertebanken, åndenød og svimmelhed. Er blodmanglen meget svær, kan der forekomme hjertekrampe, hovedpine og smerter i benene (claudicatio intermittens).

Åndenøden tilskrev jeg min astma. Og blodmangel havde jeg som barn, det gav sig bare udslag i mavekramper..

Måske, man skulle smutte forbi sin læge og taget en blodprøve?

• #7   29. nov 2010 Få en blodprøve hos lægen, den kan sige hvilke vitaminer og mineraler du mangler smiley

• #9   29. nov 2010 Jo tak :o)
    Kors, hvor er det træls, når ens abonnementer bare forsvinder..
    Synes, det sker ofte herinde smiley

• #11   29. nov 2010 Det er ikke så sandsynligt, at det er B12 eller D-vitaminerne du mærker, at du nu får.
    Der går faktisk temmelig lang tid inden man kan mærke en forskel med de to vitaminer - ihvertfald en måneds tid, hvis ikke mere.

Men det KAN jo rent faktisk være placebo? Det må man ikke negligere.

Under alle omstændigheder er det en god ting at få tjekket det ud - er det placebo, du mærker, så holder det næppe så lang tid.

• #12   29. nov 2010 Begyndte at tage dem, fordi jeg alligevel havde dem liggende, så havde ikke nogle forventninger i den retning..

Men, der har ikke været nogle symptomer, mens jeg har taget dem. (4 uger)

• #13   29. nov 2010 Hvis det var B12 eller D-vitaminmangel du havde respons på, så ville du først begynde at mærke virkningen ligeså stille nu.
    Så de to mener jeg godt du kan udelukke.

Det tager god tid at bygge depoterne op.

• #14   29. nov 2010 Men får det tjekket..
    Har tænkt, om det måske kunne være nogle stress symptomer..

• #15   29. nov 2010 Åhh, enaxin er jo slet ikke en almindelig vitaminpille, men et kosttilskud med blandt andet Guarana, rosenrod og andre stoffer, der virker opkvikkende på forskellige måder...

Måske du har fået DEN slags boost? Det virker jo netop ganske hurtigt.

• #16   29. nov 2010 Helle, det kunne det meget nemt være, desværre...

• #17   29. nov 2010 Ja.. har haft en meget stresset sommer..

Enaxin er virkelig et godt kosttilskud, synes jeg smiley

• #18   29. nov 2010 ja, for Sørensen - når du oplever sådan en bedring, så er det jo lige i øjet ;o)

• #19   29. nov 2010 Jah.. man skal bare ikke tage dem om aftenen..
    Har jeg prøvet og kunne ikke sove hele natten gg

Har været i behandling med prednisolon og imural i starten af året.. Tænker at det måske kan stresse kroppen...Men sådan nogle oplysninger er jo ikke tilgængelige for lægen, når det er en special læge, man har været hos.

Men får taget en blodprøve..

• #20   29. nov 2010 Hmm..
    Fik du højdosis prednisolon?

Og må jeg spørge til hvad du fik det for - som tarmpatient genkender jeg jo det mix af Imurel og Prednisolon ;o)

Tager du ikke længere Imurel?

Min oplevelse med prednisolon er i allerhøjeste grad at det kan sætte kroppen helt fuldstændig ud af spillet, og i den grad stresse både mentalt og fysisk.
    Jeg har selv - nu flere år efter jeg har fået det - stadig problemer med en masse skidt derfra...

Det er øv...Så jeg håber sørme, det bare lige er et energiboost du mangler, for det skidt er noget regulært lort at slås med ;o)

• #21   29. nov 2010 Jeg fik prednisolon fra starten af dec. 2009 til midt i feb. 2010 37,5 mg./dag
    Imural fik jeg kun 2 måneder, da jeg blev møgsyg af det.. Hjertebanken, brystsmerter, halsbrænd osv.

Jeg fik det for.. måske Rosacea..
    Det kom af et stik, jeg fik tæt på øret sommeren 2009..

Tror det var en blanding af sol, frostvejr og måske en allergisk reaktion, der startede det.. Hævede op, så øjnene lukkede og blev knaldrød/skællet i hovedet.. Der gik stafylokok infektion i det..

På trods af div. cremer er det ikke helt gået væk endnu.. Det kommer og går..

• #22   29. nov 2010 Fy for Søren da.. Det er noget skidt, når det ikke er veldiagnosticeret sådan noget.

Jeg tålte heller ikke Imurel - mine levertal strøg lige til himmels og jeg blev så syg så syg - men får nu noget andet, der svarer til men ikke laver problemer.

De symptomer du nævner fra Imurel, det var noget af det, jeg fik fra Prednisolonen... YDRRK.. IKKE sjovt.

• #23   29. nov 2010 Mine symptomer på Imurel blev rigtig slemme, da jeg stopede med prednisolonen.. Orkede ikke engang at være på computeren...
    Kunne kun ligge på sofaen og var fuldstændig ved siden af mig selv..

• #24   29. nov 2010 Ja, det er vildt skrappe sager, det kan ikke nægtes.

Jeg er superglad for, at jeg tålte det andet produkt - det har jeg ingen bivirkninger af overhovedet.
    En god ting, når det nu skal være ;o)

• #25   29. nov 2010 Prednisolon virker på mig ligesom amfetamin virker på andre, tror jeg..(har aldrig prøvet det). Men bliver hyperaktiv og lidt damp agtig. Vist ret uudholdelig at være i selskab med smiley

• #26   29. nov 2010 Det er vanvittigt. Nogen bliver aggressive, nogen blive depressive.
    Jeg selv mistede min hjerne - jeg kunne overhovedet ikke koncentrere mig om noget som helst. Jeg havde filter på tankevirksomheden... det var modbydeligt.

• #27   29. nov 2010 Ja, heldigvis findes der alternativer :o)

Der er ikke meget livskvalitet, hvis man skal have det så dårligt af den medicin, der gerne skulle gøre livet udholdeligt.

• #28   29. nov 2010 Det er sådan noget, der kan bruges til at redde liv, man man kan bare ikke leve med det... Eller.. nogen kan, men jeg kunne overhovedet ikke.. Og det værste var næsten, at det ikke virkede :o(

DET var træls - det havde en bunke konsekvenser, så det er sgu noget af det mest sure, jeg er blevet udsat for. Og jeg kæmpede i årevis for at undgå den behandling, men til sidst måtte jeg give efter...

GODT det er overstået, det skidt ;o)

• #29   29. nov 2010 Ja, er også glad for, at jeg ikke behøver at tage det mere..

Min datter har også været i behandlig med noget lignende.. En form for kemo i pilleform.. Hun blev indlagt med underlivbetændelse, nyrebækkenbetændelse og over 42 i feber...

Hun havde så høje infektionstal at lægen aldrig havde oplevet noget lignende..

• #30   29. nov 2010 Fy for Dælen da :o(

• #31   29. nov 2010 Hun fik det mod psoriasisgigt..
    De har så fundet ud af, at det er leddegigt hun har..

Det bliver åbenbart brugt til mange forskellige ting.

• #32   29. nov 2010 Det gør det.
    Det er jo med i repertoiret så snart det er en autoimmun lidelse, der er tale om...

Forfærdeligt for hende, at hun har leddegigt, i øvrigt - jeg håber de har den godt under kontrol.

• #33   29. nov 2010 Ikke endnu, er jeg bange for..
    Hun skal have fjernet sin skjoldbruskkirten her den 15-12..
    Tror, de venter med at få styr på leddegigten til det andet er overstået..
    Indtil videre har hun det i albuerne og måske i ryggen, men det har hun ikke fået svar på endnu..

Det er hårdt for hende. Hun er kun 22 år og vil så gerne arbejde..
    Hun har tidligere arbejdet med multihandicappede, hvilket hun var rigtig glad for, men det kan hun vist godt droppe nu. Hun har næsten ikke lavet andet end være syg i hele hendes barselsperiode.. Samtidig blev datteren født med sammenvokset kranie, så hun fik det skilt, da hun var 4 mdr. Hun er heldigvis kommet sig helt smiley

Derudover fik min ældste datter konstateret ADHD i svær grad, tourettes syndrom og OCD, da hun var 17 år. Dette førte hende ud i et stofmisbrug, som hun selv har kæmpet sig ud af. Hun er en dejlig stærk og positiv pige, som jeg er ret stolt over, at være mor til, selvom hun som barn/ung har kostet mig mange søvnløse nætter ;o)

Kommentér på:
Vit./mineralmangel (ikke hund)

Annonce