2. aug 2007 Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Holdbarhed-konservering mad/brød? Holdbarhed-konservering mad/brød?
Jeg har lige gjort en ret foruroligende opdagelse:
Normalt når jeg bager brød, kan det holde sig få dage i en frysepose ved stuetemperatur, før det bliver muggent, stort set det samme med det meste bagerbrød, hvis det ikke bliver spist med det samme. Men nu opdagede jeg lige en gammel pose i skuffen med toastbrød, som var gået flere (mange) uger over "mindst holdbar til" dato, og det fejlede intet!
Der står selvfølgelig i varedeklarationen, at der er tilsat konserveringsmiddel, men for hulan da - der må være meget i, siden det ikke engang kan mugne? :-S
Har andre lavet lignende opdagelser, og bekymrer det jer? Går I udenom varer af samme grund?
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Jeg synes det er svært at gennemskue, hvad der klarer sig fordi det er proppet med skidt og hvad der bare tilfældigvis blev opbevaret helt rigtigt og ikke blev udsat for "snavs" udefra
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
- - -
Jamen jeg foretrækker generelt også at frugt og grønt ligner noget der har vokset irl og ikke noget der er lavet af modelervoks.
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
Iøvrigt - LIDLs toastbrød kan holde sig forevigt.. Vi havde et eksperiment - havde det stående på køkkenbordet i næsten 5mdr over sidste salgsdato - det mugnede ikke..
aug 2007
Kirstine: Jamen så havde du billig julepynt året efter *GG* Ej jeg kan forstå hvis det tører, men hvis vrerne stadig er bløde men ikke rådner eller mugner.... Det er ikke noget jeg har lyst til at spise. Så selvom min økonomi er stram vil jeg altså til at kigge mig bedre omkring, når jeg handler - og heldigvis bager jeg ofte selv brød.
aug 2007
Holdbarhed-konservering mad/brød?