Så er importtilladelsen godkendt Så er importtilladelsen godkendt
Det tog kun 13 minutter fra jeg modtog chip og pasnummer fra min opdrætter i England og sendte dem videre til hende der behandlede min sag hos Fødevarestyrelsen nord, til jeg modtog godkendelse af min dispensation til at importere min under 3 måneder gamle hvalp fra England til Danmark..
Det er bare effektivt og virkeligt lækkert..
Nu er de fleste ting ved at være klar, foder blev modtaget igår, bidelegetøj, guf, reflekssnor og reflekscharmeklud, og endda hundetegn (selvom der kun står mit navn adresse og nr. på) er købt.. Har også skaffet mig et DAP halsbånd for at gøre det hele til en så behagelig oplevelse som muligt for hende.
Bur er klart, tæpper er klar. Ja der mangler ikke mange ting nu, kun halsbånd og så de to vigtigste - navn og at hente hende.. Uhh.. hvor glæder jeg mig bare..
Tænk sig først at have jul og så 4 dage efter holder man lige lidt mere jul *griner*
Håber jeres dag er lige så god som min
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
jeg troede faktisk at hvalp fra englang skulle være rabies vaccineret men det skal xden så ikk? eller hvordan?
Jeg har hentet i tyskland og fået tilladelse men ikk england så var lidt nysgerrig:-))
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
det er altid rart når tingene bare går rigtigt hurtigt fra man sender sin forespørgelse afsted til den bliver godkedt....
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
England har ikke rabies - så normalt skal man ikke ansøge om tilladelse til import fra england, men da hvalpene (der kommer nogle flere med når opdrætter kører en del af vejen) bliver kørt gennem Frankrig og Tyskland så skal der søges om tilladelse da de to lande ikke er rabiesfri på samme måde.
Men ja - de kan jo så være super hurtig.. havde nok regnet med en dag eller to haha og en masse papirfnidder.. men det er jo bare dejligt
Tak Mosekonen - nok i første omgang med tilladelsen, hun bliver først hentet i tyskland d. 28. december så der går lige 18 dage endnu (og det tæller jeg så ned til på fb haha)
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Aj de dage går da hurtigt du har sikkert en masse julegaver du skal have købt så tiden kan gå stærkt
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.241
mar 2009
Mosekonen - jeg er jo lidt kommet til at købe mig fattig i hundehvalp haha.. så det bliver ikke så mange julegaver i år.. men der bliver da til de nærmeste
Har dog købt 50% af gaverne allerede - til gengæld har jeg jo så 2 eksamener inden puha..
(og ja hvad skulle vi gøre uden fb.. tænk sig så skulle vi rent faktisk snakke med folk for at vide hvad der skete i deres liv *griner*)
mar 2009
findes også billeder hvis man googler tamaskan dog
aug 2007
Sådan en ligner jo grangiveligt en ulv, men har kunnet læse mig til, at dens temperament er helt anderledes. Bliver spændende hvordan den udvikler sig. Vi vil se en masse billeder og beskrivelser ;-))
Bliver det den første af den race i DK så?
mar 2009
Men ja, den ligner en ulv men opfører sig som en hund.. ville ikke have en hund med ulveopførsel - det kan mit liv simpelthen ikke rumme.
Der kommer 2 andre ind også ialt er det så 2 tæver og en han - som så vil være de første 3, men eftersom vi kører sammen derned for at hente (kunne vi jo lige så godt) så bliver der ingen der er den første i DK haha
aug 2007
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
Ja de siger jo man skal regne med en ekspiditon tid på 3 uger,,måske de ikk har jule travlt:-))
mar 2009
Men ja man skal helst sende ind 30 dage før hunden skal ind i landet
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 32
mar 2009
Det er en glad og venlig hund, der er glad for børn og andre dyr inkl. hunde, og som er lidt mere trænbare end malamutten og husky'en..
Jeg vil helst ikke svare på hvad jeg har givet for den, men jeg kan sige at det er ikke en særligt kendt race og ikke en moderace, men der findes så heller ikke så mange af dem, så den er ikke helt billig.
Ja den er meget smuk
Så er importtilladelsen godkendt