2.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

nerve i tanden.? nerve i tanden.?

Har i mandags fået boret i min ene kindtand, da jeg havde tabt en plumb. De sagde at det var meget dybt og tæt på nerven.. I dag kan jeg stadig ikke bruge tanden. Hvis jeg f.eks bare skubber en tandstik op mod fyldningen og presser kan jeg mærke det gør ondt oppe i nerven... Er det fordi den bare skal trække sig tilbage eller er det ikke lavet ordentlig..??

og ja jeg kan godt bare gå til tandlægen igen, men har det rigtig skidt med tandlæger, så hvis der var nogle som vidste det eller har prøvet noget lignende ville det være rart at høre..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nerve i tanden.?
  • #1   10. dec 2010 Jeg ved ikke lige hlet hvordan det er. Men jeg har lige fået lavet en rodbehandling og jeg kan endnu ikke tygge ordentlig og jeg kan mærke at det gør lidt ondt i tanden.
    Jeg tror godt du kan regne med at din tand eller nerve er lidt om efter der er blevet boret i den.

Men hvis du er meget i tvivl så ring og spørg din tandlæge smiley

• #2   10. dec 2010 der var plast i den i forvejen, men den mistede jeg. Så fik boret mere ud, og fyldt nyt plast i. De sagde det var rigtig tæt på nerven, og noget af det værste jeg nogensinde har prøvet at få lavet.. Men kan nerven godt trække sig tilbage..?

• #3   10. dec 2010 Der kan sagtens gå nogle dage med voldsom ømhed i og omkring tanden, når der har været arbejdet så tæt på nerven. Har selv prøvet det. Kunne slet ikke bruge tanden i nogle dage, men det gik heldigvis langsomt over. Vær tålmodig, det skal nok blive bedre smiley

• #4   10. dec 2010 DKK Tavlesnob med DKCH basse: Hvis der var andre der havde prøvet det samme eller vidste om nerverve trækker sig sammen så var jeg fri for at have det skide dårligt over at gå ind af døren til tandlægen.. Jeg er da udemærket godt klar over at det kan blive værre, men har jo lige fået det lavet, så man går jo ud fra de har lavet det rigtigt. Og nu er jeg så heldig også at være skide bange for sprøjter. så NEJ de kan ikke give mig noget der er stærkt nok så jeg ikke kan mærke det..

Luksus: Ville tandlægerne så ikke have lavet en rodbehandling istedet for bare at fylde hullet op med plastic..?

• #5   10. dec 2010 hej jeg hader selv tandlæger men ville anbefale dig taen en tur der over jeg fik lavede et hul da jeg fik rykket en visdomstand ud og den var øm i flere dage nok en uge hi ringede til min tandlæge og fik en tid det viste sig han havde skadet nerven og den var ved og dø hvilket så kostede en rodbehandling men nu den helt i top dog syntes jeg det kan gøre lidt ondt af og til men tro mere det fordi der ingen nerver er i tanden mere

• #6   10. dec 2010 Nerven kan godt 'trække sig tilbage'. Men hvis du har decideret tandpine, skal tanden rodbehandles. Husk det er dig der er skyld i at der er kommet hul i tanden, IKKE tandlægen. Så når du nævner om tandlægen har lavet det ordentligt, bliver jeg lidt harm. Han har prøvet at skåne dig for en rodbehandling. Tandlægen kan ikke forudsige om det kommer til at gå godt eller ej. Men lad være med at stikke en tandstik ind og fremprovokere smerte, giv i stedet tanden lidt ro. Hilsen en tandlæge

• #7   10. dec 2010 Julie B

Det er da noget lidt underligt noget at blive harm, fordi folk stiller et simpelt spørgsmål, jeg ville da også overveje om tandlægen har gjort det ordentligt.

Ja, det er muligt det er folks egen skyld, de får huller, men nogle får det altså lettere end andre.

Min mand røg ind med en blodforgiftning i sommer pga en tandlæge, så han job har da ihvertfald ikke været veludført. Havde jeg været på job, var min mand død i dag, pga han så var taget hjem og gået til køjs.

Og så var han ikke vågnet igen.

Så man kan altså godt forstå at nogle mennesker ikke har den største tiltro til tandlæger.

• #8   10. dec 2010 Julie: Øøh nu var det jo en gammel plumb der faldt ud, som skulle laves, det kan jeg da for fanden ikke gøre for, og nej det kan tandlægen heller ikke, men det er da ham der er uddannet til det.. Men nej jeg har ikke tandpine eller mærker noget til den hvis jeg bare sidder med lukket/åben mund. Det er kun når jeg tykker med den tand, presser en finger elelr tandstik derop at jeg kan mærke noget, og så hvis jeg drikker noget meget koldt, så isner det i tanden..

og DKK Tavlesnob med DKCH basse: der er ingen vagt tandlæge der tager imod mig i morgen. Jeg tager ingen steder før mandag-tirsdag.

Kommentér på:
nerve i tanden.?

Annonce