{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Grrr møgchokolade {{forumTopicSubject}}

Jeg har lavet konfekt med min veninde i aften. Lige nu er jeg ved at omkomme af træthed og arrigskab.

Smukke smukke stykker konfekt, da chokoladen var "våd".
Nu hvor den er helt tør, ligner det at den er 5 år gammel og har pest.

Hvad gør jeg forkert?

Den skulle være tempereret korrekt:
1 l vand i kog, af varmen, 1 skål med 2/3 chokolade i.
Smeltes, tages af vandbadet og rest 1/3 smelter i den varme chokolade.

Men alligevel ligner det noget man kun vil give til de blinde..

Jeg går i seng nu, men håber seriøst at der er nogle der har delt guldkorn til i morgen, så jeg kan lave noget nyt.

Hvordan gør i, og hvilket mærke chokolade bruger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grrr møgchokolade
  • #1   10. dec 2010 jeg tænker det er en fejl 40... dit vandbad... er det sådan at der kan komme damp op i chokoladen, for så har du din fejl lige der.

• #2   10. dec 2010 nope, selv med skod-chokolade virker det at gøre det rigtigt smiley

• #3   10. dec 2010 Nogle gange er det bedre at bruge en glasskål end en plastikskål til at sætte ned i vandbadet.
    Jeg lavede to omgang honningkager med chokoladeovertræk på samme aften, hvor den ene omgang havde "pest" og den anden ikke. Og der var den eneste forskel at jeg havde lavet den ene portion med en glasskål og den anden med plastikskål...

• #4   10. dec 2010 Eller evt ved at køle det ned hurtigt bagefter. Altså lige en tur i køleskabet...

• #5   10. dec 2010 tja jeg køber chokolade knapper de billige i netto og smelter den direktei en tykbundet gryde nemmere kan det ike gøres smiley self ved svag varme og med konstant omrøring

• #6   10. dec 2010 Vi laver altiv vandbad og kommer laden i en glasskål..

Når vi har det stående på bordet mens vi arbejder, bruger vi de der til at holde sovs varme med et stearinlys.
    Kommer lidt vand i sovseskålen og en glasskål med lade, og så tænder for lyset..

Har aldrig oplevet noget skidt?

Hvilken lade brugte du?

• #7   11. dec 2010 Til dit "ødelagte" konfekt kan du måske lave tricket med at smelte lidt sukker til karamel og glasere, så laver du synsbedrag og behøver måske ikke smide ud..

Held og lykke med næste omgang smiley

• #8   11. dec 2010 Prøv at stille konfektstykkerne på en bageplade med bagepapir og ind i ovnen på 50-55 grader indtil chokoladen begynder at skinne. Tag pladen ud og afkøl ved alm. stuetemperatur. Det burde kunne gøre tricket smiley

Jeg tror også som de andre, at der er kommet kondens fra vandbadet i chokoladen.

• #9   11. dec 2010 Køb en chokoladesmelter - koster 99kr i de fleste isenkræmmere.. You CANT do it wrong! smiley

• #10   11. dec 2010 Det første jeg skrev, var et bud på, hvordan du muligvis kan redde de stykker, der ER lavet, så de ikke går til spilde.
    Ellers følg de andre råd fremover.

• #12   11. dec 2010 Tak for alle råd.

Jeg har en chokoladesmelter smiley og tro mig, den kan også varme chokoladen for hårdt hehe. Og den er så lille, så orker ikke at bruge den.

Jeg havde en stor glasskål henover gryden, så der burde ikke kunne være kommet damp op..
    Men måske alligevel uden jeg har opdaget det. Ved bare ikke hvordan..

Jeg prøver lige tricket med ovnen... det kunne være smart nok.
    Ellers havde jeg egentlig tænkt mig at pille pynten af, og så komme en gang chokolade mere på...

Det er også muligt at de har haft det for varmt måske.. Vi har jo 24 grader i hele huset hehe pga. brændeovnen..
    Jeg prøver også det med køleskabet. Noget må sku virker, ellers nægter jeg bare at lave konfekt nogensinde igen!!

Men mange mange tak for alle jeres råd og ideer smiley

Kommentér på:
Grrr møgchokolade

Annonce