{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Har mistet min bror - hjælp til hund {{forumTopicSubject}}

Min bror døde d 15 november 2010 og min mor og jeg kæmper med at få vores hverdag til at fungerer.

Min brors hund Amigo, en blanding af en Dobermann og Labrador, er helt rundt på gulvet. Amigo er begyndt at gø meget, går rundt og piver, vader hvileløs rundt næsten hele døgnet, han stikker af fra os hele tiden, ødelægger ting og er begyndt at hidse sig op når folk går forbi vores have.

Jeg er ikke i tvivl om at han savner min bror helt ubeskriveligt men jeg aner snart ikke mine levende råd for hvordan vi kan hjælpe Amigo til at falde til ro.

Amigo er det eneste vi har tilbage fra min bror og han skal blive ved os. - Men er der nogen herinde som har nogle ideer og råd til hvad pokker vi kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har mistet min bror - hjælp til hund
  • #1   11. dec 2010 i har jo to problemstillinger at kæmpe med her. det at hunden har skiftet hjem og det at i er i sorg - desværre mærker hunde jo meget tydeligt hvis de mennesker de er omkring er i sorg. og jeg tror den reagerer lige så meget på det nye miljø som han gør på jeres trished..

    jeg ville kontakte en adfærdsbehandler der vil kunne give jer nogle redskaber...


  • #2   11. dec 2010 måske får den ikke den motion den har behov for,kender selv til det at miste,og ved at man godt kan være helt uden overskud,men prøv at aktiverer ham meget og gå nogle lange ture med ham,i får det også selv bedre med tiden af at gå meget.

    det gør mig oprigtig ondt for jer ,at i har mistet jeres bror-søn.kondulerer


  • #3   11. dec 2010 Helt enig med Hundemutter. Få fat på en dygtig adfærdsbehandler, der som skrevet, kan give dig og din familie nogle gode redskaber.

    Gør mig virkelig ondt at høre du har mistet din bror. Håber i alle finder hverdagen igen. Mange tanker herfra..


  • #4   11. dec 2010 Det gør mig ondt, at du har mistet din bror smiley

    Det er jo svært at vide ude fra, hvor stort problemet er for hunden, men en adfærdsbehandler gør nok ingen skade. Ellers, hvis den ikke er helt umulig tænker jeg, at I kunne starte på et træningshold med den. På den måde, kunne i måske få knyttet et tættere bånd med den og den ville få noget mere at tage sig til.

    Jeg ved godt, det ikke er det samme, fordi jeg stadig er her og min hund heller ikke er flyttet, men min kæreste flyttede for nogle uger siden og jeg har i den grad mærket det på vores ældste hund. Hun er skiftevis blevet rastløs, nærmest apatisk, små-umulig, irritabel og ekstremt puttesyg. Udover, hun mangler Jens, er mit overskud og min tid jo heller ikke det samme som før.

    Jeg har gjort mig umage med 2 ting: Dels at sørge for også at virke glad og begejstret overfor hunden, dels at få indført nye rutiner og aktiviteter. Her er f.eks. kommet en del mere foderbold, madsøgen i haven, søgen efter ostestykker i huset o.lign., som hun synes er sjovt og skal koncentrere sig om.

    Jeg ved ikke, hvornår jeres stikker af og hvordan I bor, men det ville jeg helt sikkert lige sørge for, ikke kunne lade sig gøre, så hunden ikke risikerer at stikke af og komme til skade


  • #5   11. dec 2010 Tak for alle jeres svar.

    Altså, vores have er indhegnet rigtig godt og det er ikke herfra Amigo stikker af. Det er når vi skal ind og ud af fordøren og når der kommer gæster. Han er utrolig stærk og lynhurtig.

    Vi forsøger at gå ture med ham, men han trækker simpelthen så voldsomt at det næsten er en umulig opgave. - Og både min mor og jeg er hunderæd for at møde en anden hund på gåturen for så kan vi ikke holde ham. - Vi har også prøvet at kører til stranden et par gange og lukke ham fri og så stikker han også af.

    Men vil helt sikkert prøve en adfærdsbehandler og forsøge på at aktiverer ham på nogle nye måder.

    Tak for hjælpen. =)


  • #6   11. dec 2010 det er jo helt oplagt at det er motion han mangler,hvis i ikke tør gå med ham,han har så meget brug for at komme ud

  • #7   11. dec 2010 Hvis i virkelig har tænkt jer at beholde ham, lyder det nu også som om det bliver nødvendigt at gå til noget alm. lydighedstræning. Det er jo ikke så holdbart, hvis i dårligt nok kan gå tur med ham. Så bliver det en negativ spiral, at han bliver mere og mere "umulig" fordi han ikke kan få, hvad han har brug for.

Kommentér på:
Har mistet min bror - hjælp til hund

Annonce