{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det svært at få lov at adoptere?
  • #1   14. dec 2010 jeg kender nogle som ligenu er i ? og hente et barn.. og ja man bliver tjekket i hoved øg røv og skal også igennem en "retsag" dernede for at vise man er god nok .. men ved man at man er god så er det jo ikke noget problem smiley

• #2   14. dec 2010 Du må heller ikke veje hverken for meget eller for lidt.. Så der er alle mulige ting det afhænger af.

• #3   14. dec 2010 - Er ret sikker på at det er en hård proces at gå igennem! ... Man kan føle sig som perfekt forælder til et barn, men ja, det mindste udslag kan give dig et bagslag.

Du må heller ikke have et handicap hvis du vil adoptere - langt ude ifølge mig!

• #4   14. dec 2010 Ja, men det vist heller ikke altid kun nok at være "god", da de også tjekker alt det fysiske og psykiske, og høre tid om folk der har fået afslag pga for høj BMI, blodtryk, kolesterol eller måske har haft en deprission for 20 år siden smiley
    Jeg har derimod ikke hørt om nogen der har fået afslag pga økonomi.

• #5   14. dec 2010 arh "du må hverken veje for meget eller for lidt" :o) den ska lige tages med "et gran salt" :o)
    Hvis man er svært overvægtig kombineret med i øvrigt dårligt helbred - ja så kan det blive svært at blive godkendt - men ellers behøver man altså ikke være 1,76 høj og veje 70 kg for at blive godkendt :o) man vil ALDRIG få afslag på det foreliggende - altså dvs fx på helbredserklæringer osv - man vil ALTID blive indkaldt til samtale(r) OG evt henvist til speciallæge for nærmere afklaring af helbred, hvis der er noget man er i tvivl om....

Og JA - det er ikke direkte nemt at blive godkendt - men man skal jo tænke på at det barn man er så heldig at få lov at adoptere har jo oplevet nogle forfærdelige svigt - og derfor er det så vigtigt at de mennesker, der bliver godkendt ikke "går hen og falder døde om" i nærmeste fremtid - altså sat lidt på spidsen ikke :o)

Du kan læse om adoption og krav på Statsforvaltningens hjemmeside - og diverse afgørelser på Adoptionsnævnets hjemmeside - endvidere findes der 2 organisationer i DK som formidler børn - det er DanAdopt og AC Børnehjælp - dem kan du også ringe og snakke med...
    Adoptionskontoret i Statsforvaltningen Hovedstaden kan du også ringe og snakke med.... altså medmindre du fx bor Jylland - så er det nok en bedre idé at ringe til Statsforvaltningen i Jylland hehehe

KH Mijanne

• #6   14. dec 2010 Det er virkelig en hård proces har jeg hørt og nogen gange føler man at det er lissom i den eneste ene hvor de lige har været igennem en adoption og man ska næsten svare på lige så latterlige spørgsmål som der er med i filmen.. Samtidig er barnet i de to første år ik helt dit det er på prøve.. Men efter de to år er det helt afgjort dit..
    Det er noget der kræver en del i et parforhold at adoptere

• #7   14. dec 2010 altså jeg kender npogen der har adopteret og de rer manden altså overvægtig. Men alt andet var så også tip top

• #8   14. dec 2010 Og ja - folk kan få afslag hvis de har for højt BMI kombineret med forhøjt blodtryk - for sådanne mennesker er altså i højere grad disponeret for diverse følgesygdomme og/eller for tidlig død ift normalbefolkningen - igen det ville være et forfærdeligt tab for et adoptivbarn....

Og en depression for 20 år siden - det kommer så sandelig an på hvordan depressionen forløb.... en "ganske almindelig" depression - fx pga arbejdsrelateret stress - udløser bestemt ikke afslag - men har man været indlagt på psykiatrisk afdeling, fået piller i flere år osv osv - så er det da klart man ikke kan blive godkendt til at adoptere - tænk hvis selve det at hente et barn i fx Nepal - et barn som efterfølgende afviser dig - kan udløse en ny dyb depression! Hvad ville det gøre ved adoptivbarnet?

I øvrigt skal man tænke på at de mennesker der fortæller andre at de har fået afslag - altså som ikke bliver godkendt til at adoptere - de har nok ikke lyst til at fortælle andre mennesker den fulde sandhed - så er det nemmere/gør mindre ondt at sige at Statsforvaltningen/Adoptionsnævnet er latterlige og har alt for strenge krav osv osv - kan I følge mig... Det er jo ikke rart "at blive vejet og fundet for let".... og bagefter at skulle indrømme det overfor andre...

KH Mijanne

• #9   14. dec 2010 Tumling - nej nej nej - man har ikke barnet "på prøve i to år"....
    :o)

• #10   14. dec 2010 Vi har jo overvejet adoptoin, pga. det ikke kan lykkes os at få barn via ICSI-behandlinger. Men hver gang vi sætter os ned og læser kravene, og adoptionsfaserne, synes vi at det virker meget uoverskueligt. Så det har hver gang skubbet tanken lidt væk igen.

Måske en gang ude i fremtiden...

• #11   14. dec 2010 Jo det har man.. HAr snakket med nogen i sommers som står stand by nu for at få et barn.. Og de kan altså få taget barnet inden for to år

• #12   14. dec 2010 Tumling - det er fuldstændig ukorrekt - der er noget de - eller du - har misforstået... Jeg arbejder med adoption :o)
    Generelt kan man vel sige at alle "kan få taget deres barn" uanset om det er adopteret eller ens biologiske barn.... men her i DK skal man godt nok behandle sit barn ganske forfærdeligt før myndighederne skrider til så drastiske skridt....

Men når du er godkendt til at adoptere, får et barn i forslag og hjemtager barnet - så er barnet altså dit :o)

I nogle lande - fx Thailand - hjemtager du barnet, men der bliver først udarbejdet det der hedder endelig anerkendelse efter 1 års tid - når de første 3 opfølgningsrapporter er afsendt til afgiverlandet - altså her Thailand - men selve anerkendelse har intet at gøre med om barnet er dit - det er en anerkendelse af den dom der faldt i Thailand ifm selve adoptionen.... Dommen i Thailand har allerede på tidspunktet for hjemtagelsen bestemt at barnet nu er dit....

Reglerne er mange for forskellige fra land til land - men summasumarum :o) når du hjemtager et barn fra afgiverlandet - så er barnet altså "dit"..... der er bestemt ingen "karenstid" på et barn....
    Mvh
    Marianne

• #14   14. dec 2010 Okay så har jeg misforstået noget.. Er bare ret sikker på at det var det de sagde til mig..

• #15   14. dec 2010 Begge mine svigerinder har adopteret hverisær 2 børn og den ene som enlig.. Umiddeltbart er mit indtryk, ja at det var hårdt, men så var det altså heller ikke værre.. Tror bestemt ventetiden var det værste

Kommentér på:
Er det svært at få lov at adoptere?

Annonce