6.641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Kvinde-tråd - Graviditets-test? Kvinde-tråd - Graviditets-test?

Jer der har været gravide og fået børn..
- Hvornår begyndte jeres teste at vise meget tydelige positive streger?
Jeg tester fortsat, men har kun tynde streger på mine tests.. Clear blue har vist tydelig men tynd streg siden lørdag.
Valmed testene har indtil forleden været utydelige, men nu begynder jeg at kunne se streg på dem også.
Ægløsnings-testene er fortsat positive.
Men der er ingen af dem der giver så tydelig streg at jeg tænker "YES".
Nu vil jeg først teste søndag igen, og håbe der er kommet nok hcg i kroppen, så jeg snart kan få en skrigende streg frem! (Skal jo til læge mandag) smiley

Hvor lang tid gik der før I fik meget tydelige streger?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvinde-tråd - Graviditets-test?
  • #1   16. dec 2010 Altså en streg er jo en streg smiley Så måske der bare går laaang tid med dig før de bliver tydlige smiley

• #2   16. dec 2010 man kan vel ikke være lidt gravid??

Hvis stregen er der, så er der gevinst vel?

• #3   16. dec 2010 Kan den ikke også vise positiv hvis man tænker så meget på det at ens krop forstiller dig???

det synes jeg altså at jeg har hørt. ikke at det er tilfældet med dig, bare lige svar til en streg er vel en streg. men måske jeg tager fejl. smiley

• #4   16. dec 2010 Det hedder biokemisk gravid det jeg tænkte på:)

• #5   16. dec 2010 stregens tydelighed er helt ligegyldig ..

jeg har før testet positiv inden jeg skulle have haft mens

• #6   16. dec 2010 Det vil jeg jo også mene. Men lægen tog jo også 2 teste,, Den ene var negativ, den anden var svagt positiv.. (som mine egne).
    Så hun er helt sikker på det er en meget tidl graviditet, og bad mig komme igen mandag, hvor der gerne skulle være mere tydelige streger...
    Har ingen idé om hvor langt jeg er henne, ved bare det er sket inden d. 30 da jeg fik mens den dato... Forvirrende det er.. Gg

• #7   16. dec 2010 Ja, altså jeg troede jo slet ikke jeg var gravid da jeg begyndte at teste.. For min mens stoppede d. 5 hvor jeg begyndte at få mærkelige symptomer.. Og de blev ved. Så jeg testede i fredags, og blev overrasket over de tests..
    Lige nu er jeg bare irriteret over testene ikke viser bragende positiv. Gg

• #8   16. dec 2010 Christina K, dejligt at høre jeg ikke er alene om det! Ss
    Hvor langt var du henne på det tidspunkt?

• #9   16. dec 2010 Og tak folkens ;O) ss

• #10   16. dec 2010 Christina K, Okay.. ja det kunne jeg jo også sagtens være :O)
    Men jeg vil be om en blodprøve mandag ja, medmindre lægens tests er så positive at hun ikke er i tvivl. (Var hun stortset heller ikke i mandags, meeeen).. JEG vil være sikker. Gg

• #11   16. dec 2010 Ja nemlig.. Man tør jo ikke tro på det helt endnu.. Selvom kroppen og testene svagt fortæller at der er noget. Ss

• #12   16. dec 2010 Tillykke smiley

En streg er en streg...uanset hvor lidt/meget tydelig den er...Den er der jo kun, fordi kroppen har dannet (?), det der stof der påviser en graviditet.
    Lægens sticks/test er ligsom dem du køber...De er hverken dårligere eller bedre.

• #13   16. dec 2010 Tror altså heller ikke man lige meget hvor meget man tænker på det og ønsker det kan få testen til at vise positiv, det er lidt for meget hokus pokus smiley

• #14   16. dec 2010 Mange tak :O)
    Nej lægen var også ret sikker på det er tidlig graviditet.. Jeg undre mig bare over jeg ikke snart får nogle tydelige streger, men ja vi ved jo heller ikke hvor langt jeg er henne.. smiley

Gg, jeg forventede slet ikke positive tests, så nej det kan ikke være tankegangen der er skyld i det.. Og testene kan jo heller ikke vise positiv hvis ikke man har hcg i kroppen, som gravide har smiley
    Men myten om man kan teste positiv på ægløsnings-teste, som gravid, er sand smiley mine æl-teste har været positive siden lørdag. Og har hørt om mange andre som også kunne teste positiv på de teste, hele graviditeten.

• #15   16. dec 2010 Bare rolig, en test kan IKKE vise falsk positiv, KUN falsk negativ smiley Så TILLYKKE!!!

• #16   16. dec 2010 Louise, mange tak smiley
    Det tror jeg helt sikkert du har ret i.. Og dem der har testet positiv, og så senere negativ, er forklaringen logisk.. - Et æg er blevet befrugtet, men har ikke sat sig fast. Eller noget er gået galt.
    Så vi krydser fingre og håber alt er som det skal være, og fortsat går den rigtige vej smiley

• #17   16. dec 2010 det var os biokemisk gravid jeg tænkte på.. havde rodet til rundt i det smiley

men den er der da :O)

• #18   16. dec 2010 louise J, Ja.. Men øv hvor ville jeg gerne se en helt tydelig streg. I morgen har jeg næsten testet dagligt i en uge. Gg.
    Men, skulle den fortsat være meget tynd og lille, må lægen jo tage blodprøve :O)

• #19   16. dec 2010 Ja uvished er ihvertfald en træls ting.

Jeg ved bare med mig selv at jeg prøve at lade være med at sætte mig for meget op for ting før det er 100% sikkert.

Man bliver sku så skuffet hvis man tager fejl:)

• #20   16. dec 2010 Har aldrig oplevet en test blive positiv, uden der var gevinst. ;0) Hvornår havde du mens sidst?? Altså hvad dato startede det??

• #21   16. dec 2010 Og hvor lang er din cyklus normalt??

• #22   16. dec 2010 Jeg var 5+3 da jeg testede ved lægen (troede jeg var syg, vi var lige kommet hjem fra portugal og havde fået en masse mærkeligt at spise) og den var skrigende positiv.. smiley

• #23   16. dec 2010 louise J, ja det jo det... Man beskytter sig selv smiley Man tør ikke tro for meget på det..

Heidi, jeg fik mens d. 30 og det sluttede d. 5 hvor alle mine symptomer begyndte.. Så lægen mener jeg er en af de "heldige" der får mens i starten... Min cyklus er på 30 dage, og mens kommer altid til tiden.

Line, troede også jeg var syg... smiley

• #24   16. dec 2010 Pia N....
    Du bliver hverken mere eller mindre gravid af, at tage alle de test smiley

Mine har heller aldrig været skrigende positive smiley

• #25   16. dec 2010 Kan man få mens, selvom man er gravid? Det lyder lidt mystisk? Har din læge givet dig en forklaring på det? (Jeg er lidt videbegærlig ;o) ).

• #26   16. dec 2010 Jeg har 3 drenge, og alle 3 gange var stregen på testen meget svag ved mig:) anden gang var den så svag at lægen tvivlede på jeg var gravid.

• #27   16. dec 2010 Jeg var omkring 5+0 da jeg var ved lægen og blive testet, dvs havde været gravid i 3 uger og havde halvdelen af den tid haft kraftig morgenkvalme (man er ikke gravid de 2 første uder, når man tæller 40 uger :))

Det er ikke alle der kan teste positiv smiley

• #28   16. dec 2010 hej..jeg venter mig igen og tog føst en test fra apoteket og den viste tydelig positiv og der var jeg så 7 uger henne og med min store datter mener jeg også det var lige der omkring..krydser finger for jer:)

• #29   16. dec 2010 Ok efter hvad jeg kan regne ud. Er du så ca 7 uger henne. :0)

• #30   16. dec 2010 Louise O - Det er ikke korrekt, en test kan godt vise falsk positiv

• #31   16. dec 2010 Therese@ Man kan godt få mens ved graviditet normalt er det en del mindre blødning som vare kortere tid end normalt.

• #32   16. dec 2010 Få lavet en blodprøve, så er det slut med at spekulere, ss.

Ved ikke med andre steder, men hos min læge får man svaret efter max 10 min.

Ang hjemmeprøver, så har mine været positive selv ved svag streg. Det der er gældene er om stregen er kommet inden for de 3 min. som anvist. Ligger prøven i længere tid kan den vise falsk gravid.

• #33   16. dec 2010 Dejligt at høre det ikke kun er mig der ikke får skrigende positiv. Gg.
    NU venter jeg også med at teste igen til søndag smiley

* Njord *, Ja, hvis en graviditet ikke er blevet til noget. Men du får ikke hcg i kroppen medmindre der har været en graviditet i gang. Så nej, falsk positiv findes ikke 100%.

Og jep, nogle får mens i starten af graviditeten smiley
    Har endda hørt om en der fik det gennem hele sin graviditet. Kender ikke årsagen.

• #34   16. dec 2010 3 dage over tid var mine teste knaldrøde...

• #35   16. dec 2010 Heidi, ja de 7 uger er også hvad jeg selv er nået frem til.. Og derfor undre jeg mig jo endnu mere over den streg ikke skriger mig i øjnene. smiley men er rart at se andre har samme erfaring med deres positive tests..

• #36   16. dec 2010 Pia N * Sammy's moar<3 * - Nu er de test man kan tage ikke fejlfrie, derfor kan der godt være en fejl i testen der gør den viser falsk positiv..

På samme måde som den ved en fejl kan vise falsk negativ

• #37   16. dec 2010 Nu er der fejl på siden igen, så kan knapt sende beskeder herinde :S

• #38   16. dec 2010 * Njord *. Hvis der er fejl i en test, kan producenten satme få problemer..
    En test viser positiv når man har nok hcg i kroppen til at testen viser positiv, og det stof har man kun i kroppen hvis man er gravid.. - Så ja, har man ikke nok hcg i kroppen, kan falsk negativ godt ske.
    Og for at være sikker, vil man jo teste over flere gange og dage.. :O)

• #39   16. dec 2010 Pia N * Sammy's moar<3 * - Hvorfor skulle de få problemer? Der står ikke der er 100 procent garanti på pakken..

Jeg har selv et barn, så har været testeriet igennem, så det er altså ikke noget fis jeg sidder og finder på smiley

• #40   16. dec 2010 * Njord *, de teste der førhen har været fejl på, er blevet taget af hylderne. Hvis ikke man skal kunne regne med dem, er der ingen grund til at tage dem. De fleste teste er 99,7% sikre. Ligesom lægens.

Men hvis du er overbevist om at falsk positiv findes.. Så vil jeg da gerne vide hvordan du kan være sikker på det ikke skyldes et befrugtet æg som ikke er blevet siddende hvor det skulle, hvis man får positiv, og derefter negativ? smiley - For det hører man jo at nogle er ude for.
    Det er da en logisk forklaring i min verden.. Ss

• #41   16. dec 2010 Pia N - ja netop ikke 100 procent sikre, nu har jeg født i 2009 smiley Så mit barn er altså ikke vildt gammel..

Som sagt kan der være en fejl i testen, om det skyldes forkert datomærkning eller dårlig kvalitet som kan hende ved alle vare man køber..

Det eneste der er 100 procent sikkert er en blodprøve

• #42   16. dec 2010 Jeg ville nok også bede lægen om en blodprøve. Hcg stiger hver 3 dag Så dine tests burde blive tydligere. Var din sidste blødning kraftig??

• #43   16. dec 2010 * Njord *, I en test kan det da godt være der kan være fejl ja.
    Men nu har jeg jo altså taget mange.

Heidi, de er også blevet tydligere, men de skriger ikke i øjnene endnu smiley
    Min mens var stortset som den plejer.. Men den stoppede tidligere end den plejer smiley

• #44   16. dec 2010 Men som sagt, jeg er ikke selv i tvivl om der er noget.. smiley er først gang i 7 mdr jeg har prøvet at teste positivt.. Og mine symptomer på graviditet er der.
    Irritererer mig bare der ikke er skrigende positivt på testene.. Gg.
    Men er jeg åbenbart ikke den eneste der har oplevet :O)

• #45   16. dec 2010 julle K, Tak for info.. Jeg kender da min situation 100%.. - Kan du sige det samme?
    Jeg skal ikke stå til regnskab overfor nogen herinde, så jeg gider slet ikke svare dig på det der.

• #46   16. dec 2010 Gør "man" det?.. Sjovt, jeg ser ingen andre med sådan et spørge-skema.. Min tråd handler ikke om mit privatliv. Det handler om graviditets-teste.

At jeg før har gjort den fejl at fortælle om min fortid og mit liv, kan man da ægre sig over, sådan som folk bruger det mod hinanden som snebolde konstant herinde.
    - At jeg før har haft det så svært at jeg havde meget svært ved de mindste ting, betyder jo altså ikke at jeg er samme sted den dag i dag.

- Om mit forhold er stabilt, tror jeg næppe andre end vi selv kan vide.
    Om jeg er for syg til at få et barn, tror jeg også kun vi og de nærmeste ved. Og self ville jeg da ikke få børn uden at være sikker!
    Men hvad så med dem der får depression efter fødsel? Skal de have frataget deres barn, eller? smiley
    Helt ærligt.. Folk burde sku tænke før de taler. Og det er sku generelt jeg har den holdning.

• #47   16. dec 2010 For ikke at nævne dem der bliver gravide, uden at være kæreste med barnets far.. Altså sådan kunne man jo blive ved.
    Jeg dømmer ingen, og derfor vil jeg heller ikke dømmes smiley

Det man skal gå op i er om barnet vil få en god og tryg opvækst. Om man kan tage det ansvar der kræves.

• #48   16. dec 2010 Men tak for de brugbare svar folkens. smiley
    Nu ligger tråden allerede på side 2, så går ikke ud fra der kommer mange flere svar. Gg

• #49   16. dec 2010 Pia N...Jeg har lige været inde i dit album smiley Der er der vist ikke meget tvivl tilbage smiley

Held og lykke med det..:)

Lad være med, at bekymre dig om, hvad andre skriver...Hvis DU er klar til at tage det ansvar, det er at have børn, og ved du kan give det en god og tryg opvækst, så er det jo det, der er det rigtige for dig smiley

• #50   16. dec 2010 Jeanette C, Nej den viser mere og mere ;-D
    Mange tak. :O)

Det har du helt ret i... Nogle kommentarer kan jeg bare ikke se hører hjemme i visse debatter. Det er folk sku stor-slemme til nogle gange.

• #51   16. dec 2010 jeg kunne først teste positiv i en hjemme test da jeg var 20 uger henne med min søn smiley

• #52   16. dec 2010
    Cathrine N, Hold da op... Det var godt nok sent. smiley
    Så er det i hvert fald ikke altid fordi det er en meget tidlig graviditet at man ikke får tydelig positiv.. Men nogle danner vel også mere hcg end andre, i starten...

• #53   16. dec 2010 nej det er det ikk altid. det er meget forskelligt smiley ..
    med den graviditet jeg er i nu, kunne jeg teste positiv i 5 uge, så det var en del anderledes smiley

• #54   16. dec 2010 Ja det må det da være :O) blir da godt nok spændende at finde ud af hvor langt jeg egentlig er henne. Ss.

• #55   17. dec 2010 Pia N - Jeg har heller aldrig sagt din test ikke passer

• #56   19. dec 2010 Der findes godt nok falsk positiv. Der kan være fejl på testene og hvis de ligger længere end de max antal minutter som der står på testen og der så kommer en streg bageter, så kan den vær falsk positiv. Men det kan også være fordí man endnu ikke har nok Hcg i blodet.
    Men når du har testet svagt positiv så mange gange, så er den der da helt sikkert.
    Godt du får taget en blodprøve for at se om Hcg stiger som det skal.. Har selv prøvet svagt postiv over længere tid og det viste sig at være en graiditet udenfor livmoderen.
    Håber du får en dejlig graviditet .o)

Kommentér på:
Kvinde-tråd - Graviditets-test?

Annonce