{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundehår
  • #1   20. dec 2010 Jeg har købt en Furminator børste, det hjælper en del. Der er også nogle billigere kopier af denne på markedet, hvis det er.

    Foderet kan betyde en del for, hvor meget hunden fælder. Prøv evt. at skifte mærke. Man kan også give kosttilskud i form af f.eks. lakseolie, det skulle også hjælpe på pelsen.

    Det er til dels racebetinget. Min korthårede collie fælder meget og det gør eksempelvis labrador retriever også.


  • #2   20. dec 2010 Sarah Trebbien R: okay. thor får speciel foder da han nemt får dårlig mave og dyrelægen har anbefalet det.
    hvis det er med lakse olie,
    hvor meget skal han så have og skal det bare i foderet.
    og når han er hvalp må han så godt få det, han er kun 5 måneder. ?


  • #3   20. dec 2010 Der er jeg svar skyldig. Jeg bruger ikke lakseolie til Buddy pt. Har overvejet at starte op med det.

    Jeg voksede op med mine forældres schæfer/doberman. Hun fældede meget og hun fik lakseolie, men kan ikke huske mængden.
    Vil tro, der står noget om doseringen på flasken eller man kan høre i forretningen.

    Hun elskede at man satte støvsugeren på lav sugeevne og støvsugede hendes pels, men det synes Buddy ikke er et hit - desværre - ellers var der da færre hår, der endte på gulvet smiley


  • #4   20. dec 2010 Sarah. Du ødelægger din støvsuger ved det der. Selvom jeg ikke støvsuger min hund så er nr. 2 støvsuger nu færdig efter to hunde og deres hår. Vi støvsuger jo hver dag. Og lige nu har Tyson været inde i en periode hvor han smider ekstrem meget underuld - fatter ikke at han gør det her i kulden. Kan børste en hel bærepose af hver næsten hver dag. hmmmmmm

  • #5   20. dec 2010 Linda: Støvsugeren er en gammel Miele på ca. 15 år. Den er stadig funktionel smiley

    Den er ikke brugt så længe til at støvsuge den gamle hund, men den har fjernet hår fra min cavalier og nu Buddy. Men det kan godt ske at den snart dør... Den har i hvert fald holdt længe...


  • #7   20. dec 2010 Vores GD blanding fældede også helt enormt her for nylig. Vi skifter mellem to forskellige typer foder, hvor den ene er med fisk, og derfor havde vi ikke givet lakseolie i den periode hvor hun fik det.
    Vi er igen startet på lakseolie, selvom hun stadig får det foder, og det har virket helt ekseptionelt, det sværger jeg i hvert fald til.
    Hun får olivers lakseolie, og hun får et pump om aftenen:-)


  • #8   20. dec 2010 J K: okay. men hvor mange slags vitaminer må en hund få for han for også nogle andre vitaminer.



    Ida H: okay. men tør ikke rigtig skifte foder da han nemt får dårlig mave og syntes det er lidt syndt hvis han skal rende og have dårlig mave konstant.. men tror jeg vil prøve med det der lakse olie smiley

    Alle Sammen : mange tak for hjælpen smiley


  • #9   20. dec 2010 Jeg bruger den her 2 gange i mdr. Så syntes jeg fældningen er minimal.
    http://www.bigbullies.dk/shop/pleje-/underulds-trimmer.aspx


  • #10   20. dec 2010 kirstin ; okay, mange tak smiley

  • #11   21. dec 2010 Julie N. Jeg mente heller ikke i skulle skifte foder, men forsøge med lakseolien. Jeg skifter fast ml. to typer foder af samme mærke, for at variere, det er langt fra alle hunde der kan tåle det i maven, så det vil jeg heller ikke råde dig til hvis din hund ikke har en god mave.

  • #12   21. dec 2010 I skal bare bytte jeres hunde ud med en anden slags - en af de ruhårede racer - de fælder kun meget meget lidt smiley



  • #13   21. dec 2010 Jeg ville nu ikke bytte min hunde ud med noget som helst. Jeg beholder dem præcis som de er, vi andre har jo os vores mangler, vores forældrer byttede jo ikke os ud af den grund smiley

  • #14   22. dec 2010 ida h: okay

Kommentér på:
hundehår

Annonce