1.007 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar

21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Alternativ mad i morgen? Alternativ mad i morgen?
Ja, lidt hjælp til mig her..
Jeg bryder mig ikke om julemad (spiser ikke specielt meget svin, får ondt i maven af and, og sovs og kogte kartofler siger mig nada). Derfor plejer jeg at få min egen mad.. Som regel en laksesteak, eller kyllingefilet, af og til lakselasagne..
Meeeeen, jeg synes det er lidt kedeligt?..
Det er lidt i sidste øjeblik, men er der nogle som har en nem og lækker ret jeg evt. kan lave mig?..
Det skal ikke være noget alt for stort og avanceret, da mor jo i forvejen er i køkkenet hele dagen, og jeg vil nødig trænge mig alt alt for meget på..
0 synes godt om
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Hvis du selv hjælper til med at lave det, bør din mor vel ikke have problemer med det?
Jeg havde personligt selv spurgt om gode ideer til mad nytårsaften.. Men som en sagde, hvorfor laver du ikke bare noget, du rigtig godt kan lide?? Og det er jo rigtigt.. Så jeg skal enten have hamburgerryg med stuvede ærter og gulerødder eller stegt flæsk med persillesovs *S*
(Men jeg elsker jo altså også sovs og kartofler *rødme*, så jeg er til ingen hjælp)
Hvad er din favorit-ret?
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Hmmm, men de ting jeg godt kan lide, er jo ting jeg altid laver.. synes gerne det må være lidt anderledes juleaften..
jan 2005
Hvad med en god bøf af en art? Noget salat og pasta? Salaten kan du så lave hjemmefra og tage med
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 249
Butterdej, rulles ud. Fersk laks skåret i mindre stykker kommes på sammen med lidt porer, lidt løg, lidt gulerødder og hvad du ellers kan li af grove grøntsager. Et drys salt og lidt peber og ind i ovnen (du kan lave dem hjemmefra, så du ikke fylder i din mors køkken - de skal bare opbevares koldt)
Vi plejer at få kartofler og hollandaise sovs til, men da du ikke bryder dig om kartofler, vil jeg koge lidt ris til eller servere et stykke grov flute.
dec 2008
men nu var det ikke det jeg spurgte om vel?
Jeg har sq ikke fundet ud af det endnu, men tror det ender med lakselasagne eller pasta med herresovs til...
Begge dele er nemme at lave i god tid, og så bare smide i ovnen for at varme op..
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Det er jo ikke fordi Anja siger " ej det er bare slet ikke godt nok til mig" - Hun skal da også kunne nyde alle dele af julen, Træet, Familien, hyggen OG maden
Ved ikke hvordan det er i din familie
man kan jo ikke selv helt bestemme hvad man kan lide af mad altid
dec 2008
så er mit forslag at du lige tager dig sammen, og lader være med at sidde og skabe dig her. Kunne du ikke se bort fra min tråd og tænke dit, fremfor at begynde at sidde og brokke dig?
Hvad fanden rager det egentlig dig hvad jeg spiser juleaften?
Hvorfor skal jeg blive syg og dårlig af mad jeg overhovedet ikke bryder mig om?
Jeg kan jo selvfølgelig også bare lade være med at spise noget som helst i juledagene overhovedet - for Ulla siger jeg skal opføre mig som hun - men er du sød at forklare dimsen i min mave hvorfor der intet mad kommer ned??
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.413
dec 2008
tusind tak. Se, det var ikke så svært bare at forholde dig til emnet uden at diktere mig..
Irene,
ved det ikke endnu.. Lasagnen eller pastaen... har lidt tid endnu til at lave det heldigvis..
dec 2008
Jeg kan også igen spørge dig hvorfor jeg skal være syg og dårlig juleaften? Eller hvorfor jeg skal faste juleaften?..
Når det er din mening, bør du vel også kunne svare på det..
jan 2005
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Det er jo NETOP anja der laver det selv - Og Hendes mor ? Keeeender nu nok til at hun ikke bryder sig om julemad efter 22 år ? *G* hahaha
Ej Ulla - Rolig på traditionerne ?
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.413
Anja - Nu ved jeg jo ikke hvor meget du har hjemme og hvad du kan lide. Men vi prøvede en ny ret forleden, pasta med rejer og laks og det smagte virkelig godt!! Lidt dyr hverdagsmad, men i dag ville det måske kunne gå an
dec 2008
traditioner min bare.
For det første kan jeg ikke lide hverken svin eller and. For det andet er der så meget fedt i den slags mad, at hvis jeg spiser det, får jeg lov at sidde på tønden med dårlig mave resten af aftenen, samt dagen efter. Jeg fungerer ikke til sådan noget mad.
Er jeg ude hos andre spiser jeg det jeg kan tåle. Jeg var f.eks til jule-tamtam hos en veninde forleden dag, hvor jeg pænt spiser kartoflerne - dem kan jeg nemlig godt tåle (jeg synes bare de er kedelige). Jeg brokker mig på ingen måde.
Men nu snakker vi om juleaften sammen med min mor og far. For det første har min mor intet imod at lave specielt til mig. Hun foreslår det selv, og vi har gjort sådan i 5-6 år, frem for at jeg intet spiser. Og for det andet så laver jeg altså selv min mad.. Jeg er trods alt gammel nok til at finde rundt i et køkken.
"Der er ingen der siger du skal sulte men så kan du spise lidt før eller efter."
Ehm, jeg er her nu, for vi har spist vores årlige frokost bestående af en rejemad. Så du mener altså at jeg skal spise nu, og så bare vente til i morgen? Jeg spørger igen om du vil være så venlig at forklare loppen i min mave, hvorfor jeg intet spiser i 16 timer..?
Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor du skal gøre det til en stor sag. Du har selvfølgelig lov at tænke dit, og havde du rystet på hovedet og sagt "forkælede møgunge" havde det aldrig været et problem. Men jeg forstår ikke hvorfor du partout skal sidde her og gøre det til en stor ting? Jeg efterlyser nogle ideer udover det jeg plejer at lave, og så vælger DU at gøre det til en stor sag....
Om jeg begriber det....
dec 2008
Nu vil jeg starte på min specielle mad.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Jeg har desværre ikke rigtigt nogen idéer, men jeg går ud fra at du efterhånden har styr på det, siden aftenen nu er så tæt på.
Rigtig god jul til alle.
Alternativ mad i morgen?