652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

hjælp a. valg af hund med barn på 3 hjælp a. valg af hund med barn på 3

Jeg overvejer jeg på et tidspunkt skal have hund, men det er ikke nu, jeg ville høre hvilken hunde, i har og hvorfor i har valgt netop den hund?

Jeg vil aller helst have en border Collie, da jeg har haft sådan en før og Elsker den race men dem jeg boede ved i jylland beholdte den da jeg sku flytte hjem igen da den var opvokset der..

Vi har altid haft Schæfer i min familie, men min storebror havde en for et år siden, som de havde lidt problemer med så den solgte de vi har dog aldrig haft problemer med vores derhjemme de har dog ikke haft små børn i hjemmet..

Jeg har en søn på 3 år som er lidt forsigtig man kan godt lide hunde..

Den kommer til at indgå i et liv som familie hund men kommer ud og få massere motion osv, er meget til agility den kommer med på lange ture i skoven sammen med min hest (kommer dog an på str på hunden :)= ) og lange gå ture sammen med mig og min søn.

Mine valg ligger pt på. jeg er meget aktiv selvom vi bor i lejlighed
1. border Collie
2. Labrador
3. Golden
4. Chihuahua
5. Dansk svensk gård (De gør bare meget)

Kan i evt give mig nogle indblink på hvad i synes og hvad i har?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp a. valg af hund med barn på 3
  • #1   28. dec 2010 chihuahua syntes jeg ikke det skal være, små hunde og børn syntes jeg ikke er en god cocktail....

så hellere end robust hund der kan klare lidt... hvilken en det skal være er jeg lidt i tvivl om

• #2   28. dec 2010 Der er faktisk nogen der søger nyt hjem til en Border Collie herinde:
    http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=59607

• #3   28. dec 2010 Jeg har papillon fordi jeg ville have en aktiv lille hund. Avalee kan tages med overalt, er en meget glad og imødekommen hund. Samtidig ville jeg have en hund der på trods af den lille størrelse sagtens kan løbe 2km om dagen med mig. Det kan hun.
    Jeg ville have en nem hund som min første egen hund og da papillonen er ekstrem lærenem valgte jeg hende ud fra det også.
    Hun kan således lærer alt man sætter sig for at lærer hende.
    Papilloner gør meget, men jeg havde dette i fokus og dette er ikke et problem vi har, da det er trænet med fra ganske lille hvalp.
    Hun er rolig og rar ved børn, finder sig i at blive rykket i men går når det bliver for meget.

Har også en pomeranier blandet med japansk spids.
    Af samme årsager som papillon, men her søgte jeg også en ude hund og det har jeg så sandeligt fået.
    Hun er dog ikke lærernem og har i en alder af 6 måneder kun lært indkald, sit og pys mor.

• #4   28. dec 2010 Vi har en golden. Det er helt sikkert en god familiehund, når den er opdraget. Vi har så ikke små børn i huset, men har nogen gange haft besøg af børn fra 1 år og op. Det går bare fint og hun kunne ikke drømme om at gøre dem noget.. Det er en rigtig hyggehund, ja faktisk en "skøde" hund her.. hehe.. smiley

• #5   28. dec 2010 Har du evt overvejet en shetland sheepdog? De er, ligesom borderen, rigtigt gode til agility og vil finde sig fint til rette i et aktivt hjem, men de er "nemmere" at holde da de er en tand mindre aktiveringskrævende. Det er hellere ikke en race der leger vildt, og mig bekendt er de gode til børn (har ikke selv børn, men min hund er alligevel forsigtig med dem vi møder). Når du nu interesserer dig for agility vil det være en fordel at finde en opfrætter der går op i netop det, og undersøger hofterne (dette er ikke et krav for racen, men en del af AG folket plejer at checke det alligevel).

Ellers synes jeg at retrieverne er gode valg.

• #6   28. dec 2010 Borderen er udpræget hyrdehund ( det ved du selvfølgelig godt ) og det kan give problemer i forhold til børn, da den er tilbøjelig til at ville hyrde dem.. Og det gør den ofte ved at nappe hvis barnet ikke flytter sig derhen hvor hunden ønsker det.
    Bare så du er obs på det...

• #7   28. dec 2010 jeg har en golden retriever

hun er en dejlig hund med mod men samtidig også forsigtighed. Hun har været forholdsvis nem at opdrage og stoler fuldt ud på mig.

Hun elsker hvis man sætter sig ned på gulvet til hende og nusser hende man kan bruge hende som hovedpude og når vi har børn på besøg kan de nærmest lege hest med hende(de får self ikke lov til det) men ja hun er ligeglad.

Jeg har en fætter som har en søn der er blevet erklæret retarderet og selvom han er 5 år har han forståelse som en på 2 år har de fundet ud af. One'aby er så god med ham når de kommer forbi hvis hun kan komme til det ligger hun sig ved hans fødder når han er her, så børnevenlig er hun bestemt smiley

• #8   28. dec 2010 Ja, collie er også et godt bud. Den ville jeg nok endda sige er bedre end sheltien, for den har et roligere gemyt. Altså, ikke fordi sheltien nødvendigvis er frygtelig på det punkt, men collien skulle være den mere overbærende (mindre "fjollet") af de to. smiley

Til gengæld har den mere pels (i hvert fald den langhårede).

• #9   28. dec 2010 Jeg har border collie, og synes det er den mest fantastiske familiehund. min den gamle havde jeg da min datter blev født, og de har altid elsket hinanden smiley

• #10   28. dec 2010 Jeg kendte engang en som havde 2 sheltier og en dreng på 3 år.. de gik fantastisk i spænd... de gik MEGET til agility og drengen her var total på med de to tøser der.. var sjovt at se... tror det er en god familiehund...

Jeg er normalt ikke til små hunde.. men hold nu op de er lækre og sjove! smiley

• #11   28. dec 2010 Jeg har jo så den korthårede model af collien. men de er desværre ret svære og finde her i landet.
    Men absolut en mulighed til dine krav og ønsker.

• #12   28. dec 2010 HEj tak for alle svarene læser dem lige igennem og kommentere så smiley

• #13   28. dec 2010 Mette K
    Jeg tror også bare ne Chihauhau bliver for lille smiley vil gerne have en stor hund smiley

Lise-Lotte K
    Ellers tak for linket er ikke klar til at få hund endnu smiley er bare nysgerrig for at undersøge mine muligheder smiley

Stinne Leonora Med Terroristerne Avalee & Amaiya *
    Jeg tror jeg vil have mig en stor hund smiley

Steffen & Stine C
    er også ret hug på en Golden, men jeg må se på det smiley jeg kender en som havde sådan og den var simpelhen umulig.

¤ Søster McFluff ¤
    Det kunne være jeg skulle kigge på sådan en smiley Det havde jeg slet ikke tænkt på smiley tak.

Tina og Alex N
    det ved jeg godt det er også en af grundene til jeg ikke vil have sådan en endnu smiley

Susanne * nu med et lille håb * & Iben Kennel Ebony Moor
    En collie gør de ikke meget? er det ikke ret nervøse anlagt?
    Jeg har dog kun set dem i langhåret kan i evt linke til en korthåret smiley

Line N
    ok smiley

Louise K
    Jeg tror jeg venter med Borderen til jeg får min egen gård en dag smiley hehe

- Maria -
    D

• #14   28. dec 2010 - Maria -
    Jeg er normalt heller ikke til små hunde men så små er de da heller ikke er de?

• #15   28. dec 2010 Korthåret, kik i min profil

• #16   28. dec 2010 Mht gøen, så er sheltien nok en tand værre. Hvis jeg skal være helt ærlig smiley

• #17   28. dec 2010 Vi har en collie-hvalp på 1/2 år og hun har simpelthen været SÅ nem. Vi havde også schæfer før, og jeg må sige at collien er noget nemmere at opdrage og lære tricks - til gengæld er der ikke meget vagthund over hende.(Det kan selvfølgelig også betyde noget at hun ikke er voksen endnu.)

Molly er mere nervøs end vores schæfer var, men det kræver bare at man tager hende med ud og se en masse, så kan hun sagtens vænne sig til det hele.

Hun har lige fra dag 1 vi havde hende været super glad for og tryg ved ALLE mennesker. Hun er meget knyttet til hele familien og har det allebedst når alle er samlet. Hun vil gerne ligge midt på køkkengulvet så hun kan holde øje med os alle sammen, og følger os rundt i huset.

Jeg læste et sted at collier har nemt ved at blive gode venner med andre hunde, fordi de er vant til at arbejde sammen når de driver får. Det må jeg sige passer på Molly. Hun er glad for andre hunde og andre dyr generelt. Hun elsker fx katte over alt på jorden.

De gange jeg har hørt hende gø kan tælles på en hånd. smiley

• #18   28. dec 2010 Altså det med at borderen napper børn i benene for at samle dem er altså lidt en myte. Jeg kender mange border efterhånden og det har jeg altså aldrig oplevet, det handler om at den skal aktiveres ordenligt.

De fleste hunde egner sig faktisk som familiehunde, det er barnet der skal opdrages til at behandle hundene ordenligt.

• #19   28. dec 2010 Det lyder godt Susanne, lidt mere vagthund må hun nemlig gerne være. Vi bor langt ude på bøh-landet, så det var nu alligevel meget rart med en schæfer, som man vidste passede på en. smiley

• #20   28. dec 2010 Kia hyrder, og holdet samling på troppen . Taiko er bedøvende ligeglad, han snuser og det er os der skal holde øje med ham.
    Vedr. gøen campere vi sammen med et sæt venne der har langhårs collie. Og har ingen problemer med gøen.
    Men ja, der gør når der kommer nogen ind på grunden. Og særlig Taiko er der en del der er bange for. Særlig jehovas vidner. De kommer her ikke mere. Ti hi

• #21   28. dec 2010 Jeres collier lyder jo næsten som vores gamle schæfer så måske er der håb forude. smiley
    Jeg må indrømme at jeg ikke kender andre collier end Molly og så hendes forældre fra da vi var oppe og hente hende. Forældrene kom glade ud og tog imod selvom de ikke kendte os. Det havde nu også sin charme. smiley

Jeg har ikke oplevet at Molly prøver at hyrde nogen. Hverken katte, høns eller mennesker. Hun bider kun i ærmer i leg.

Kommentér på:
hjælp a. valg af hund med barn på 3

Annonce