1.640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hmm ang løn overførsel hmm ang løn overførsel

jeg var lige inde og chekke at kæresten og jeg har fået løn.

det har vi så begge 2 men havder nær fået et hjertestop da jeg så kærestens konto smiley

han havde fået løn 2 gange fra hans arbejde så der stod pludselig pænt mange penge på hans konto

kom så nu til at tænke på hvad man skal gøre ved det ?
kæresten har ringet til hans chef som sagde at på hans konto så det ikke sådan ud men vi kan jo se pengene kommer derfra.
han ville så imorgen lige ringe til hans revisor

har man egentlig krav på at overføre beløbet tilbage?(ikke at vi ikke vil gøre det) men synes bar jeg har hørt noget om det engang?

Godt nytår

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hmm ang løn overførsel
  • #1   30. dec 2010 godt smiley

jeg synes engang der var snak om en fejl ved vestas lønsystem og der pludselig var en der fik alt for mange penge og vedkommende havde så ikke krav på at overføre tilbage

synes nu også det er det helt rigtige at man skal det andet er da ikke fair

• #2   30. dec 2010 hæhæ, gad vide om arbejdsgiver så også kan nøjes med at indbetale halvdelen af lønnen og så mene lønmodtager ikke har ret til resten *G*

Ved privat bankoverførelse er der noget med man skal give sit samtykke før pengene kan gå retur, f.eks hvis der er sket en tastefejl

• #3   30. dec 2010 ja mon ikke det ville være træls at være under en sådan arbejdsgiver smiley

• #5   30. dec 2010 Hvis man beholder dem, vel vidende at det er en fejl fra afsenderens side, så handler man i "ond tro" ved at bruge/beholde dem. Især hvis der kommer et påkrav om tilbagebetaling.

Så nej sæt dem ikke ind på en anden konto før arbejdsgiveren på skrift har sagt der ikke er sket en fejl fra deres side.

Det siger jeg uden at have nogen form for belæg i at sige det, andet end min sunde fornuft smiley

• #6   30. dec 2010 Måske er det SH-Penge som der er gået ind....

• #7   30. dec 2010 Det er da bare en julebonus ;o) Det fik min mand :o)
    Ej men tilbage med skidtet hvis de finder en fejl og godt at i opdagede det først... måske i får en "findeløn" ;o)

• #9   30. dec 2010 Timelønnede kan på deres lønseddel se, om der optjenes penge til søgnehelligdage (SH-betaling.) Det vil også stå i ansættelseskontrakten eller i den overenskomst, der gælder for den pågældende arbejdsplads. Gør det ikke det, har man heller ikke krav på SH-betaling

• #10   30. dec 2010 Månedslønnede mærker ikke så meget til søgnehelligdagene, her udbetales nemlig den sædvanlige løn.

Kommentér på:
hmm ang løn overførsel

Annonce