7.105 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 79 Svar

Hvordan ville I reagere.. (Kvindetråd) Hvordan ville I reagere.. (Kvindetråd)

Hvis I skrev til jeres læge at I testede svagt positiv på graviditets teste, havde smerter, + ondt i blæren..
Og lægen så skrev tilbage at man skulle se tiden an, lade naturen gå sin gang, og komme om et par måneder hvis man følte sig gravid ?

- Jeg fik i sidste md taget nogle tests hos hende, som viste det samme som mine.. - Svagt positive, og nogle negative. Hun bad mig komme igen en uge efter så jeg kunne få taget blodprøve. Den viste så ingen tegn på graviditet, og jeg fik at vide jeg skulle komme igen hvis mens udeblev.
Nu får jeg besked på at vente nogle mdr!

Hendes forklaring på forløbet i sidste md var dette:
Vores tests er mere sikre end købe-tests.
<< Hun glemte lige at hendes gav samme resultat. - Og at jeg kun pga mine symptomer testede for at kunne udelukke graviditet.. Troede slet ikke jeg var gravid, fordi symptomer først kom den dag mens sluttede.
- Det var et hurtigt update.

Jeg sidder og er SÅ frustreret og føler ikke jeg er blevet taget seriøst. - Og jeg er IKKE typen der over-render lægen.
Nu overvejer jeg at skifte, men der er ikke mange muligheder her omkring, og har altid været så glad for min læge smiley men tanken om at gå med uvished og ikke ane om der er noget galt, gør mig enormt utryg efterhånden.
Hvad ville I gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan ville I reagere.. (Kvindetråd)
  • #1   4. jan 2011 Jeg har været igennem det samme og har nu en dejlig datter på 6,5 år. smiley
    Jeg ville gå derind og sige du har voldsomt ondt i maven, så bliver du sendt til scanning og så ved du med sikkerhed om du er gravid.

• #2   4. jan 2011 tage kontakt og forklare mig frustration og usikkerhed

• #3   4. jan 2011 wilhelmina M, det er så frustrerende smiley har aldrig oplevet lign før.. Har altid regelmæssig mens, og nu begynder man jo at undre sig over mens ikke kommer.. Især med det underlige forløb jeg var igennem i sidste md.
    Og at hun så bare gav købe-tests skylden for det hele, gjorde virkeligt at jeg ikke føler hun hører efter.. Jeg havde jo også symptomer, så var jo ikke kun testene der var underlige. Og hendes var ikke et hak bedre end mine tests..

Jeg har også ondt i maven.. På en meget mærkelig måde. Det kommer og går..

• #4   4. jan 2011 Burde blodprøve ikke vise det med sikkerhed i øvrigt?

Altså det jeg frygter er at der har været bio, og der sidder rester som burde skrabes ud smiley

• #5   4. jan 2011 Min blodprøve viste negativ. Og jeg var 17 uger henne før en test hos lægen sagde svag positiv. Det var ikke til at se jeg var gravid -vejede 49 kg. Min læge sagde jeg skulle tage op på sygehusets scanning afd. (kan ikke huske hvad det hedder) og sige at jeg havde vild vild ondt i maven, og at min læge var bange for det var en graviditet udenfor livmoderen. -det var hun ikke, men hun ville gerne vide hvor langt henne jeg reelt var, hun troede nemlig det var maks 4 uger.

• #6   4. jan 2011 Hold da op :S
    Hvordan kan det lade sig gøre?? Kæft jeg ville blive gal hvis jeg fandt ud af jeg var så langt henne, når min læge i forvejen "fejer" mig sådan væk... Puuha.
    Men lyder da som en super læge du har!

• #7   4. jan 2011 Aner ikke hvordan det kan lade sig gøre. Men det kunne det altså. Ja, jeg havde netop skiftet tilbage til hende da jeg fik en positiv test ved hende. Hos min gamle læge og hjemme var alle tests negative. Jeg må indrømme det heller ikke var lutter lykke hos mig da jeg netop havde bedt min eks. om at fucke hen hvor peberet gror.

• #8   4. jan 2011 Ja man hører faktisk tit om den slags.. Skræmmende.. Blodprøver troede jeg faktisk altid man kunne regne med dog.

Kan du huske hvordan maven gjorde ondt?

Jeg har mens aktige smerter, og får samtidigt hedeture og blir svimmel.
    Får niv og jag i siderne og midt på "maven".. Især når jeg går tur.
    Skal meget ofte på toiletbesøg.. Og ikke for at tisse. - får vanvittigt ondt lige inden.. Lisom når man har diarré.

• #9   4. jan 2011 Og ja, så gør det lidt ondt i blæren når jeg har tisset. dog ikke lisom når man har blærebetændelse. Men det kommer og går også :S

• #10   4. jan 2011 Pia jeg synes du skal bestille en tid hos hende og forklare hende hvordan du har det, det er ikke ok den måde hun behandler dig på, og hun glemmer vist at de bruger de samme slags test som man kan købe på apotekerne... Men ellers synes jeg du skal forlange at blive sendt videre til hospitalet til nærmere undersøgelser..

Vil hun ikke lytte så kontakt en vagtlæge efter kl.17 og sig du har mavesmerter og du har mistanke om du er gravid, så kommer du videre samme dag smiley

• #11   4. jan 2011 Jeg havde ikke ondt i maven. Men min læge ville gerne vide hvor langt henne jeg var, så for at jeg ikke skulle vente i uvished sagde hun at jeg skulle sige at jeg havde ufattelig ondt i maven. Men det lyder ret meget som graviditetssymptomer. Man plejer også at sige at en test kan vise falsk negativ, men aldrig falsk positiv da testen jo måler graviditetshormon i din krop -det har du ikke i kroppen hvis du ikke er gravid.

• #12   4. jan 2011 Nadja, det vil jeg give dig ret i.. Er virkeligt skuffet over den behandling.
    Har også overvejet vagtlægen..
    Jeg har lige læst på nettet. Og blev rimeligt chokket over at læse graviditets symptomer uge for uge.. Det med "vand i munden" som jeg oplevede i sidste md, er typisk i uge 4-5 + kvalme.. Og det er normalt man føler bedring mht kvalmen omkring uge 9-10.. ville passe skræmmende godt med tiden. Men vil skisme da ikke håbe jeg er så langt henne, hvis jeg er gravid.

wilhelmina M, Okay.. Ja jeg har hele weekenden tænkt "NU kommer mens", pga de lignende smerter.. Men det kommer ikke.

• #13   4. jan 2011 Går hele tiden og siger til mig selv det bare er hormonerne der er i kog, for humøret skifter konstant, og det samme gør min krops temp. Jeg fryser det ene øjeblik og det næste blir jeg dårlig af varme.
    Og hvis man har en ubalance kan mens vel godt udeblive.
    Men det forklarer ikke de tests. Og de var på samme måde for en md siden. Jeg forstår virkeligt intet. ØV.

Har skrevet tilbage til lægen nu og brokket mig, og fortalt om min utryghed, og så må vi se hvad hun siger til det. ellers må jeg jo ha fat i vagtlæge.. For ellers går der flere uger før jeg kan få gang i nyt lægebesøg, da det tager tid at skifte læge

• #14   4. jan 2011 Jeg synes du skal skynde dig at få vished. Jeg er ikke læge, men jeg kan ikke se du ikke skulle være gravid hvis du har nogle tests som viser positiv. Ser frem til en update imorgen.

• #15   4. jan 2011 Ja jeg har jo så ikke troet på det, fordi de ikke blir mere tydelige smiley
    og nogle mærker kun viser skygge, mens andre enten viser negativ, eller meget tynd streg.
    ÆL-teste har dog været det mest effektive.. Havde en masse liggende i sidste md, og de viste alle positiv, 5 dage i træk - så havde jeg ikke flere af de tests.

Update kommer i morgen ja smiley
    og tak for jeres svar.

• #16   4. jan 2011 ...men prøver du at blive gravid siden du havde ÆL-test liggende?

• #17   4. jan 2011 Ja det gør vi. Har prøvet i 8 mdr nu smiley

• #18   4. jan 2011 Uuuuh så krydser jeg fingre for jer. smiley nu er det jo endnu mere spændende. smiley

• #19   4. jan 2011 Mange tak smiley
    Ja det er meget spændende. Men samtidigt så ufatteligt forvirrende, sådan som tingene har været de sidste mdr. Man aner jo slet ikke hvad man skal tro. Min psyke vil ikke tro det er gode tegn, men min krop kommer skiftevis med symptomer på det.

• #20   4. jan 2011 Uha det kender jeg godt. Man ved slet ikke hvad man skal turde tro på.

• #21   4. jan 2011 Nej gør man ikke. smiley
    Jeg begyndte så at tro og glæde mig i sidste md, da min læge var SIKKER på det var en tidl graviditet.. Men hun ville først teste en uge senere igen, for så burde stregen være tydeligere.
    Så måtte man lige blive skuffet, da den viste negativ, og blodprøven gjorde det samme..

• #22   4. jan 2011 Øv ja... jeg krydser hvertfald fingre for jer.

• #23   4. jan 2011 Ja, har været nogle mærkelige uger siden dec, må man sige.
    Mange takker smiley

• #24   4. jan 2011 Har nu taget en clear blue der er tydeligere end den jeg tog i går... Testen nåede ikke engang at være færdig, før jeg ku se 2 streger.
    Og hvis der er graviditet er jeg enten omkring 5 eller 10 uger henne nu..

• #28   4. jan 2011 Pia N....
    Har også fulgt dine tråde...og vil lige høre, om du så heller ikke har haft mens, siden lægebesøget....?
    For så ville jeg da godt nok forlange en underlivs-undersøgelse...Der vil lægen jo kunne se rimelig tydelige forandringer, for så må du da være, som du selv skriver, 10 uger henne, HVIS du er gravid.

• #29   4. jan 2011 Hvis din sidste test er tydeligere end de foregåenden ville jeg hlet sikkert tro at du er gravid, de to streger kommer altså ikke af sig selv, du skal bestille en tid ved lægen og kræve at få lavet både en ny test og en blodprøve hvor de måler om der er graviditets hormon.

• #30   4. jan 2011 jeanette c :

både og med hensyn til forandringer i underlivet. for ja lægen burde kunne se om man er gravid eller ej, da livmoderhalsen bliver blålig. Men da jeg var gravid med min søn, mente lægen absolut ikk at jeg var længere end 9-10 uger henne som MAX! da jeg kom til scanning lå der en lille fin dreng på 22 uger og gav en tommel op, på skærmen smiley

så de har ikk altid helt styr på hvad de laver :s

• #31   4. jan 2011 Har svært ved at forstå, hvorfor der ikke bliver booket en tid ved lægen, så snart man ringer og siger at man har testet positiv.

De 3 gange jeg har været gravid, har jeg ringet, når jeg har testet positiv, fået en tid få dage senere, fået taget en blodprøve for et få graviditeten bekræftet samt fået målt min blodprocent, fået lavet en gynækologisk undersøgelse og der er blevet oprettet vandrejournal samt udregnet en foreløbig terminsdato.

Hvad er det for en snak om at vente nogle mdr??????? Det har jeg da ved gud aldrig hørt, at man har fået at vide af sin læge, hvis man tror at man er gravid!!!!!!

Jeg er heldig at ha en læge, som reagerer, når jeg ringer og tager mig alvorligt. Har aldrig haft de helt store skavanker, og bruger egentligt kun lægen til børnenes planlagte undrsøgelser og lidt mellemørebetændelse osv osv som det sker i en børnefamilie, men har der været noget, kunne han aldrig komme i tanke om at gi mig besked på at se tiden an.

Hvis jeg ikke havde fuld tillid til min læge, så ville jeg skifte. Og så ville jeg for øvrigt gribe knoglen og RINGE istedetfor at sidde og skrive/maile til ham/hende.

Pøj til dig. Håber der er gevinst og at alt går som det skal.

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #32   4. jan 2011 maibritt L> Mit indtryk er at det er ret normalt, at man først kommer til første lægeundersøgelse, når man er omkring 8 uger henne.
    Det var jeg også selv (er i uge 24 nu). Min læge sagde blot, at købetest'ene var lige så pålidelige som deres, så hvis man ellers har en stabil cyklus og ikke lider af nogen problemer af nogen art, så lægger de først det første lægebesøg der.

Hvorfor mv. skal jeg ikke gøre mig klog på - det var blot for at sige, at det vist er meget normalt smiley

• #33   4. jan 2011 maibritt L
    Lægen har jo taget en blodprøve, som viste negativ..

• #34   4. jan 2011 Charlotte - Undersøge patienten, der må jo i givet fald være andet galt, når Pia har de symptomer hun har og ikke har mens..

• #35   4. jan 2011 Jeg tror altså du skal prøve at stoppe lidt med det testeri, og indse at blodprøven jo var negativ. - og så bede om at blive undersøgt, for der må jo være noget galt.. smiley

• #36   4. jan 2011 Hun har flere gange testet positiv, og det kan ikke lade sig gøre med mindre man er gravid. At lægen har fået en negativ blodprøve burde lægen selv have kigget nærmere på, da lægen selv også har testet hende positiv.

• #37   4. jan 2011 ja men hun bliver jo ikke mere afklaret ved at teste og teste, kun mere i tvivl fordi resultaterne svinger jo og det har de jo gjort længe.

• #38   4. jan 2011 Det er op til hende selv synes jeg. Hun efterlyste bare hvordan vi andre ville reagere i samme situation. Og negativ eller ej, så har testne være positive flere gange, og det bliver de ikke sådan lige. Problemet er at lægen ikke tager sit lægeansvar, over for hende, alvorligt og undersøger sagen til bunds.

• #39   4. jan 2011 Det er godt nok længe siden jeg har taget en test, men plejer det ikke at være sådan at hvis man lader testen ligge for længe og den bliver positiv, så kan man ikke regne med resultatet?
    Jeg har ikke fulgt med i tidligere tråde, men så vidt jeg kan forstå har hendes læge jo også testet hende positiv så det er det jeg forholder mig til. For min skyld kan hun teste fra nu, og til den dag hun føder hvis hun har det bedst med det.

• #40   4. jan 2011 Jamen, så er det spændende om hun har snakket med lægen idag og hvad de har fundet ud af.

• #41   4. jan 2011 Wilhelmina..Jo når testen har ligget for længe (efter 10-15 min. mener jeg det er) Så kan man ikke regne med resultatet længere - så kan den blive falsk positiv, det står også bagpå testpakkerne..

TS - Jeg synes du skal glemme de test. Det lyder på mig som at du bare ønsker dig en graviditet så brændende (altså psykisk (bevist eller ubevist)) Dette reagere din krop på, derfor viser den tegn på graviditet, selvom der ikke er skyggen af en graviditet... Det er mit gæt..

Desuden synes jeg det er for skørt at blive ved med at køre rundt i de test dér.. Hvis der har været noget er det tydeligvis væk nu smiley

Synes selvfølgelig det er ærgeligt at lægen ikke vil undersøge dig, men altså helt ærlig kan det være at lægen er træt af bedrevidende patienter der tror det ene og det andet, men som ikke fejler en dyt..

Måske er det hårdt skrevet, det kan være svært at formulere sig på skrift uden at støde nogen.. Men det er altså ikke ondt ment...

• #42   4. jan 2011 Forresten kan kroppen sagtens udskyde menstration, hvis den "tror" den er gravid. Ingen er sikre heller ik selvom man de sidste 30 år Altid har haft mens. til tiden..

• #45   4. jan 2011 Jeg er enig med Kira. Er man læge har man også takket ja til det ansvar der følger med, og det er at hvis man har nogle symptomer, så skal det undersøges og ikke skydes hen som noget ubetydeligt.

• #48   4. jan 2011 PIIIIIA! Har du snart snakket med lægen?

• #50   4. jan 2011 Kira: Jeg er helt enig i at lægen skal undersøge TS og håber da også hun er blevet det, så hun kan få ro i sindet..

Mente bare at læger altså er mennesker og nogengange kan de få nok af bedrevidende raske patienter, hvilket jeg godt kan forstå. Lægen har bedt hende se tiden an og det skulle hun måske så gøre - Ikke 3 år, men måske en mdr... Bliver det værre er det jo bare at ringe derop igen..

Men derfor har jeg stadig den mening (og empiri) der gør at jeg tror at det er indbilsk graviditet TS har..

• #51   4. jan 2011 Charlotte,
    siden sidste forløb, skulle TS have haft sin mens, men den er udeblevet.

Snakker en del med Pia, så forklarer lige forløbet her.

I sidste måned havde hun nogle underlige symptomer som tydede på en graviditet, men EFTER hun havde haft mens.
    Vi var flere der rådede hende til at teste, og hun tog en del forskellige. Nogle viste skyggestreg, nogle viste negativ og en enkelt viste vist en rigtig streg. Foreslog at hun testede over flere dage, så de kunne blive tydeligere, men de blev de ikke. Hos lægen testede hun både positiv og negativ.
    En uge efter lavede lægen så en blodprøve der var negativ.
    Konklusionen blev at det måtte være en BIO (altså, Pias egen konklusion, da lægen jo mener fejlen ligger i testene).

Nu er hendes mens. udeblevet, og hun tester igen skyggestreger, men intet der viser en tydelig streg, og dermed tydelig graviditet...
    Derfor er det jævnt frustrerende at lægen vil se hende "om et par måneder"..

• #52   4. jan 2011 Hvad er BIO?

• #53   4. jan 2011 Wilhelmina,
    en Biokemisk graviditet.

Dvs. et befrugtet æg som aldrig sætter sig fast, og derfor ikke bliver til en rigtig gravididtet..

Man mener at alle kvinder oplever, det men kun "test-monstre" opdager det, da det forekommer som normal mens. eller en kortere blødning uden årsag..

Under alle omstændigheder kan Pia jo i hvert fald ikke have testet positivt, uden at der var en befrugtning.. Det tror jeg simpelthen ikke på..

• #54   4. jan 2011 det HCG - kan det ikke stadig være i kroppen efter hendes bio eller?:)

• #55   4. jan 2011 Louise,
    det er jo det der er spørgsmålet?..

For hun testede til sidst kun negativ, så der skulle man mene at HCG'et var helt væk jo.. Så derfor er det underligt at hun igen tester skyggestregerne..

Jeg synes også hun skulle insistere på at komme til en scanning, for den kan da undersøge om der er noget eller ej!.. Tænker også på risikoen for en graviditet udenfor livmoderen..

• #56   4. jan 2011 Charlotte: Nej, det har jeg heller ikke - og jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg tror også, TS er så fokuseret og har så hedt et ønske, at hendes krop spiller hende nogle puds.. Men ja, lad os se, hvad lægen siger...

• #57   4. jan 2011 Tak til jer der gider sætte jer ind i situationen! smiley - Og til Anja.
    Nu har jeg gået siden sidste md og troet jeg har haft bio, og ikke længere var gravid. - Indil mens udeblev.
    Den er 5 dage forsinket nu, og jeg har ondt i maven tæt på konstant.
    Og nej, jeg har ikke haft mens siden sidste lægebesøg.. Min sidste mens kom d. 30 nov, og da den stoppede 5 dec, fik jeg de første symptomer som varede ved i flere uger.. - vand i munden, ekstrem sult, mavesmerter osv.

Lægen har svaret på min mail, og hun har bedt mig bestille tid, og så vil jeg få en henvisning til en gyn. Hun skrev at mange får hormonelle forstyrrelser i ønsket om graviditet, men at hun self vil undersøge det, når jeg har de symptomer jeg har.
    Så nu har jeg fået en tid torsdag formiddag, hos lægen.

• #58   4. jan 2011 Og så har jeg aldrig oplevet at psyken har styret hverken min mens eller symptomer før, i de 8 mdr vi har forsøgt.. Så det tror jeg heller ikke er tilfældet denne gang.
    I så fald ville jeg da gerne vide hvordan jeg kan få mine tests til at vise en ekstra streg, som det første. smiley

• #59   4. jan 2011 Og jer der ville vente yderligere..
    Dét tror jeg faktisk næppe I ville hvis I sad med en krop der ikke havde været sig selv i rigtigt mange uger.
    Jeg har smerter, og kan sove konstant.
    Jeg sidder ikke selv og tror det er en graviditet, men noget er der sku gang i. Og jeg vil bare vide HVAD.
    Og HVIS det er graviditet, er der altså chance for jeg er 10 uger henne. Så er det da netop på tide at få det af - eller bekræftet.

• #60   4. jan 2011 Charlotte, du er meget klog hva.. smiley
    Læser du overhovedet hvad jeg og andre skriver?

• #61   4. jan 2011 Pia, der er bestemt ikke tale om ikke at ville sætte sig ind i din situation - tværtimod...

Hvad mener du selv, at der er galt? Det er jo ikke normalt at have ondt i maven, når man er gravid.

Jeg synes, det er supergodt, at du nu bliver undersøgt, så du forhåbentlig kan få lidt ro i sindet. For i mine øjne lyder det ikke særlig sundt for dig at gå at teste hele tiden.. Og det her er ikke ondt ment, men sagt i en god mening.

• #62   4. jan 2011 Jeg har ikke selv troet på graviditet efter den blodprøve ikke viste tegn på noget. Så jeg kan umuligt ha inbildt mig noget. Mine tanker er gået i gang igen, da mens udeblev, for har den aldrig gjort.
    Jeg lavede engang en tråd herinde hvor jeg var i panik over mens var en uge forsinket, men der havde jeg så været så dygtig at tælle forkert i min cyklus og dét var årsagen smiley - det har jeg altså ikke gjort denne gang.
    At DU ikke har oplevet smerter betyder da ikke at andre ikke kan gøre det.
    Tests gir jeg meget for, da de måler hcg som kun gravide danner.. Det er almen viden.

Og jeg understreger IGEN:
    For mig handler det ikke kun om at få af - eller bekræftet om der er graviditet. Jeg vil finde ud af hvad der foregår i kroppen.

• #64   4. jan 2011 Det er nu ganske velkendt, at mens udebliver, hvis man ønsker at være gravid eller er bange for det. Jeg har såmænd selv prøvet at frygte at være gravid på et tidspunkt, hvor det ikke passede særlig godt - jeg gik en del dage over tiden.. Tog en test - negativ - dagen efter kom mens....

• #65   4. jan 2011 Bente, jeg har ingen idé.. Først troede jeg jo det var bio. i sidste md..
    Så har jeg haft tænkt om det kan være hormon forstyrrelse af en art, siden mens udeblir.. Men uanset hvordan jeg vender og drejer den, forklarer det ikke at jeg kan teste positiv endnu.
    Og det forklarer heller ikke mine symptomer.
    Jeg frygter nok mest der er tale om en graviditet som der er noget galt med, da man tit har hørt om folk der testede svagt positiv i de situationer..

• #66   4. jan 2011 Smerter kan man nu godt ha' i forbindelse med graviditet...
    Jeg har ved hver graviditet været plaget af bækkenløsning, værre for hver graviditet...Ved min 4. graviditet fik jeg smerter næsten ligeså så tidligt, som da jeg tog testen, hvilket vil sige max. 2 mdr. henne.
    Ledbånd kan også påvirkes, også tidligt i gravi., hvilket også kan give smerter.

• #67   4. jan 2011 Og så vil jeg lige påpege at jeg altså ikke tester konstant. smiley
    Har testet med nogle dages mellemrum efter mens ikke kom.

• #68   4. jan 2011 man kan godt blive overrasket over hvor meget psyken egentlig kan gøre ved kroppen, også uden man selv ved hvad der sker.

Jeg kan udskyde min mens hvis jeg er nervøs for graviditet, og kan også nemt få alle symptomerne. Det gjorde at jeg have nogle helvedes år i gymnasiet smiley Nu er det ikke noget problem mere, for bliver jeg gravid så gør det ikke noget, men dengang var jeg sleeet ikke klar.

Jeg siger ikke at det nødvendigvis er det der er tilfældet her, men gør bare opmærksom på at der kan ske utrolig meget hvis psyken "tager over".

Held og lykke med det hele, håber de finder årsagen til dit ubehag og smerterne.

• #69   4. jan 2011 Camilla, det tror jeg gerne den kan.. Jeg har bare aldrig selv været ude for det.. Faktisk har jeg engang stået med blødninger i en dags tid, fordi jeg var rigtig ked af det, og havde nogle bekymringer.. Har aldrig oplevet det den anden vej rundt.. At mens udeblev.
    Og har ikke selv troet der var noget i denne md.. Vi var ærgelige og skuffede i sidste md, fordi lægen var sikker på der var graviditet, og den tro gik vi med en uge, hvor hun så ville teste igen, og den viste negativ..

Mange tak smiley

• #70   4. jan 2011 Jeanette: Jeg hæfter mig ved, at der er tale om smerter i maven og altså ikke bækkenet/ledbånd...

Pia: Det var også derfor jeg i én af dine gamle tråde var inde på graviditet udenfor livmoderen - dette er jo desværre en sandsynlighed i og med, at du har haft svær underlivsbetændelse. Og det viser nemlig svagt positivt i de tilfælde.

Men du skal helt klart have undersøgt, hvorfor du har ondt og har de symptomer, som du har. Held og lykke med det

• #71   4. jan 2011 Og nej charlotte, lægen ved jo heller ikke selv hvad årsagen er, hvis du har læst min tråd..
    Hun startede med at næsten juble over graviditet, for hun var sikker på det var en tidl graviditet der ikke kunne ses ordenligt på tests endnu..
    Da blodprøven så ikke viste TEGN på det, mente hun at testene viste forkert.. - altså mine tests.. På trods af hendes viste det samme. - Hvilket jo på ingen måde giver mening.
    Nu vil hun sende mig til gyn så vi kan finde ud af hvad årsagen er.. Og det må da bestemt være fordi hun ikke selv ved det.
    At hun fortæller om at mange folk får hormonelle forstyrrelser, betyder jo ikke at hun er sikker på det er sådan i mit tilfælde.. - Det er vel det hun gik ud fra, da hun læste min besked i går. Men da jeg satte hende ind i tingene igen, ville hun self gå videre med det, og give mig en henvisning.

• #72   4. jan 2011 Bente, det er både maven og underlivet..
    Jeg får tit ondt i maven, lisom ved diarré.. Den der ekstreme smerte.
    Det sker nogle gange i løbet af dagen. + meget aktiv mave.
    Og jeg har lign mens smerter tæt på konstant. Er det første jeg mærker når jeg vågner.

• #73   4. jan 2011 Can.alt....
    Jeg hæfter mig ved, at hun skriver mens-agtige smerter smiley

• #74   4. jan 2011 Hmm, det lyder ikke rart. Har du nogen idé om, hvor lang tid der vil gå, inden du kan komme til en gynækolog?

Hvis smerterne bliver meget slemme, så skal du ikke vente, men kontakte en vagtlæge, så du kan blive indlagt til undersøgelse.

• #75   4. jan 2011 Jeanette, ja jeg har gået hele weekenden og troet at NU ville mens komme, pga de smerter.. Men det gjorde det ikke.
    Så troede jeg bare kroppen var forvirret ovenpå den omgang i sidste md, og at mens nok var en dag eller 2 forsinket.. Men det blir bare ved med at være sådan.
    Oveni det, får jeg også disideret mave smerter.. Og render på toilettet 3-4 gange dagligt. Og er altså ikke fordi jeg grov-æder.. Tværtigmod. Griner

• #76   4. jan 2011 Bente, nej det ved jeg ikke..
    Altså for nogle år siden havde jeg en slem infektion i underlivet.. Og da jeg kom i behandling for det, fik jeg en uge efter noget der mindede om en spontan abort. (Var ikke tjekket for graviditet).
    Så jeg skyndte mig til læge, blev undersøgt, og fik henvisning til sygehuset pga en meget hævet livmoder.. - Kom på sygehuset dagen efter.
    Men om hun vil gøre det så akut denne gang, må vise sig.

• #77   4. jan 2011 Og gud hvor er jeg lettet over hun endelig tog min besked seriøst.
    Ville være ked af at skulle skifte læge, for hun har været en kæmpe støtte, og en super læge for mig, i en del år nu.

• #78   4. jan 2011 Jeg holder nu stadig på at det er psyken der spiller ind. Du skriver at du ikke har tænkt på det siden sidste mens.. Men som skrevet tidligere, kan din krop reagere på de ting du ubevist tænker på...

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation, da jeg selv har oplevet det samme, blot haft smerter i 5 år, stort set dagligt.. Jeg lærte at leve med det og heldigvis er de gået væk nu! Min mens blev urelmæssig og kunne vare fra 3 til 12 dage (kan den stadig)..

Lægerne (de 3 læger på min lægeklinik og speciel gynækolog) mente alle sammen at jeg havde en nerve i klemme (kom i klemme, når jeg bevægede mig).. Og pludselig forsvandt af sig selv..

En del af tiden tog jeg også mange test og det betyder altså noget for ens tanker....

Oveni det vil jeg også sige at man altså ikke for tyndskid af at være gravid.. Man kan selvfølgelig få smerter (havde selv bækkenløsning og mit bækken er stadig ikke godt), men det er meget usædvanligt at have mavesmerter...

• #79   4. jan 2011 Dejligt der kommer til at ske noget nu. Håber på det bedste for dig.
    Muffies: Det kommer måske an på hvad man mener med mavesmerter. Det kan ved være livmoderen der udvider sig? Det havde jeg hvertfald da jeg var gravid. Og det gjorde naller.

• #80   4. jan 2011 wilhelmina: Ja det er selvfølgelig rigtigt smiley Men vi kan vil blive enige om at man ikke for tyndskid af at være gravid eller har jeg misforstået noget? ;o)

• #81   4. jan 2011 Det tør jeg ikke udtale mig om, hvis jeg havde det har jeg fortrængt det. smiley Jeg ved bare at jeg ikke havde brug for et lavament da jeg skulle føde. hehehe

• #82   4. jan 2011 Jeg havde kun dårlig mave den dag mens skulle komme smiley
    Nu er det rimeligt normalt, men jeg render 3-4 gange i døgnet, og får hammer ondt lige inden. Så aktiv mave plejer jeg slet ikke at ha.
    Og igen, jeg siger ikke selv det kun kan være graviditet.. For det kan jeg slet ikke udtale mig om.
    Jeg får bare nogle ekstreme smerter inden jeg skal på toilettet..
    Og udover det har jeg noget der minder om mens smerter, men de er alligevel anderledes.. Svært at forklare.

• #83   4. jan 2011 Og meget kan psyken gøre, men den kan sku ikke give positive tests

• #84   4. jan 2011 wilhelmina M
    , mange tak :O)
    Er så ekstremt lettet over der er sat noget i gang nu.
    Er blevet ufattelig afslappet.

• #85   4. jan 2011 - og de tests har i øvrigt været positive inden testene har været færdige. så er ikke fordi de har ligget for længe.

Men jeg gider ikke gætte mere.. Det kan man jo gøre i en uendelighed. Jeg vil bare vide hvad der foregår. :O)

• #86   4. jan 2011 Hvis man på netdoktor søger under "Gravid + dårlig mave" kommer der flere tråde om kvinder der havde dårlig mave under deres graviditet.

• #87   4. jan 2011 wilhelmina M, Spøjst. smiley
    Jeg sad også og læste i en uge for uge kalender i går, og blev rimeligt forbavset over at læse symptomer for uge 4-5.
    Især fordi der stod det med vand i munden, som jeg oplevede for en måned siden. Anede ikke det var en normal ting. - Og var det symptom der startede min undren til at begynde med.

Et eller andet sted så tror jeg bare det er en graviditet som ikke er som den skal være.. Siden hcg tallet kun kan give svagt positiv gang på gang. Men uanset hvad, vil jeg tage det positivt.
    Vi har prøvet i 8 mdr, uden nogle som helst tegn på graviditet på noget tidspunkt.. Så det er lidt spændende at der begynder at ske noget smiley

• #88   4. jan 2011 - i sidste md var der dog også negative tests. Men efter min mens er udeblevet, har jeg ikke set en 100% negativ test.
    Og stregerne er kommet med det samme.

Glæder mig til at få klarhed :O)

Kommentér på:
Hvordan ville I reagere.. (Kvindetråd)

Annonce