{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hindbær mousse og lagkage bunde.
  • #1   6. jan 2011 Hindbærmousse med hvid chokolade:

100 gr. hvid chokolade
    2 pasteuriserede æg (blomme plus hvide)
    100 g sukker
    Korn af 1 vaniljestang
    3 blade husblas
    2 spsk kogende vand
    300 gr hindbær
    2,5 dl piskefløde

Hak og smelt chokoladen. Pisk æggene med sukker og vanilje. Pisk chokoladen i. Klip husblassen i mindre stykker og udblød den i koldt vand i 3 minutter. Hæld vandet fra og opløs husblassen i 2 spsk kogende vand. Lad den køle til den er lille fingervarm.
    Blend og purer hindbærrene og rør dem i æggemassen sammen med den smeltede husblas. Pisk fløden stiv og vend den i moussen til sidst. Sæt moussen i køleskabet til den er stiv nok til at fordele på kagen.

Lagkagebunde

6 æg, delte
    250 g sukker
    180 g mel, sigtet
    1½ tsk. Bagepulver

Fremgangsmåde

ovnen forvarmes til 180 grader.

Æggehvider piskes stive, sukkeret piskes i lidt ad gangen. Pisk æggeblommerne i marengsmassen.

Mel og bagepulver blandes godt, og sigtes ned i dejen. Vend det forsigtigt sammen med en dejskraber.

Hæld dejen i en stor springform beklædt med bagepapir. Bages 25-30 min til den er lysebrun og ”giver efter”, når man trykker let på den.
    Vendes ud på et sukkerdrysset bord, træk bagepapiret af og læg det over kagen igen. Lad den køle ned, og del derefter i 2 eller 3 bunde.

• #2   6. jan 2011 Rikke ..

Den lagkage har du da aldrig budt os på smiley ............... smiley

• #3   6. jan 2011 He he Susanne, nu skal du dedme få lagkage så du brækker dig..

• #4   6. jan 2011 tak for opskriften, kan man lave det uden hvid chokolade for vi laver en hvid chokolade mousse ved siden af.

• #5   6. jan 2011 Uhh, det ved jeg ikke, men den er absolut ikke dominerende, så vil bare mene det giver en rød tråd til den hvide chokolade mousse

• #6   6. jan 2011 jeg overvejer meget og skifte hindbærene ud med blåbær, det er til en bryllupskage. :o)

• #7   6. jan 2011 Og nu er jeg så nødt til at lave lagkage midt i det hele.....

CHOK den lyder LÆKkER!!!!!!! ;o)

• #8   6. jan 2011 Har fået en noget lignende engang med kakao-lagkagebunde. DÈT var også bare godt!!!! Og så RIGTIG godt ud i kontrast til den røde mousse.

Så jeg tror skisme at jeg pøser lidt kakao i den dej.. ;o)

Kommentér på:
hindbær mousse og lagkage bunde.

Annonce