417 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Opskrifter :) Opskrifter :)
Hej alle..
Jeg er ved at samle opskrifter ind så jeg kan lære at lave lidt mad..
Så hvis i har nogen gode nogen lige fra forret til dessert må i meget gerne dele dem med mig (og andre)
Bage opskrifter er også velkommen
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 65
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 913
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.812
Det er en side med små videoklip, og mange opskrifter. Hvis der er noget man ikke ved hvordan laves, kan det være du kan se det her.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
4 spsk mel
3 dl vand
6 dl mælk
4 tsk karry
1 løg
1 tsk estragon
Fremgangsmåde:
Kylling:
Bring kyllingebryst i kog i let saltet vand sammen med 2 løg skåret i kvarte og 2 bullion terninger (grøntsag) i en gryde. Koges i ca. 30 min. eller indtil de er møre.
Sovs:
Pil og riv løget. Karry ’brændes af’ i en gryde med smør. Derefter tilsættes løget hvor det hele svitses. Hæld mælk og vand sammen med karry og løget i gryden. Tilsæt meljævningen efter anvisning nedenfor. Smag til med salt, peber og estragon.
Meljævning.
4 spsk vand eller mælk
2 spsk mel
Meljævning er mel og is koldt vand eller mælk rystet godt sammen/rørt godt sammen. Forholdet mellem vand/mælk og mel er to til en, hvor konsistensen minder om piskefløde. Det is kolde vand eller mælk skal tilsættes inden melet. Der må ikke være klumper i jævningen, når den hældes i sovsen. Sovsen bringes i kog inden jævningen tilsættes. Jævningen hældes i sovsen under omrøring imens sovsen koger. Sovsen koger videre til smagen af mel er væk, ca. 5 min. for hvedemel.
Opskrifter :)