Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oliering af terasse brædder 250 kr.
  • Skift af badeværelse håndvask inkl armatur og rør, skift af toilet og bruse amatur 8.000 kr.
  • Ophæng af 4 lamper 2.000 kr.
  • Græsslåning ved sommerhus 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 650 kr.
  • Reparation af plæneklipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opskrifter :)
  • #1   12. jan 2011 Jeg har skam 5 kogebøger smiley Men har prøvet de retter derfra som jeg synes om, så nu ville jeg gerne have ny inspiration smiley

• #2   12. jan 2011 Jeg kigger lige med smiley

• #4   12. jan 2011 www.dk-kogebogen.dk - skriv oppe i søgefeltet - og VUPTI - 1milliard opskrifter.. smiley

• #5   12. jan 2011 http://www.madkanalen.dk/vis_kategori.php?kategori_id=1

Det er en side med små videoklip, og mange opskrifter. Hvis der er noget man ikke ved hvordan laves, kan det være du kan se det her.

• #7   12. jan 2011 Kylling i karry.

4 spsk mel
    3 dl vand
    6 dl mælk
    4 tsk karry
    1 løg
    1 tsk estragon

Fremgangsmåde:

Kylling:
    Bring kyllingebryst i kog i let saltet vand sammen med 2 løg skåret i kvarte og 2 bullion terninger (grøntsag) i en gryde. Koges i ca. 30 min. eller indtil de er møre.

Sovs:
    Pil og riv løget. Karry ’brændes af’ i en gryde med smør. Derefter tilsættes løget hvor det hele svitses. Hæld mælk og vand sammen med karry og løget i gryden. Tilsæt meljævningen efter anvisning nedenfor. Smag til med salt, peber og estragon.

Meljævning.

4 spsk vand eller mælk
    2 spsk mel

Meljævning er mel og is koldt vand eller mælk rystet godt sammen/rørt godt sammen. Forholdet mellem vand/mælk og mel er to til en, hvor konsistensen minder om piskefløde. Det is kolde vand eller mælk skal tilsættes inden melet. Der må ikke være klumper i jævningen, når den hældes i sovsen. Sovsen bringes i kog inden jævningen tilsættes. Jævningen hældes i sovsen under omrøring imens sovsen koger. Sovsen koger videre til smagen af mel er væk, ca. 5 min. for hvedemel.

Kommentér på:
Opskrifter :)

Annonce