2.231 visninger
|
Oprettet:
for folk der søger bolig med hund. {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
vil gerne høre folk som står eller har været i den situation at de står og skal flytte hurtigt og har en hund, hvilket har/gør det svært at finde et nyt sted i tide.
hvad har i af krav om str. af sted, priser, lokation, og andre nyttige facts. Er du/i villig til at gå på kompromi med økonomi/sted/luksus og tage den hurtige løsning om et evt. tilbud af indleje indtil i finder det rette sted?
er nyesgerrig på dette område, ikke fordi jeg selv står i den triste situation, men fordi jeg godt ville se om hvad man kunne gøre for at hjælpe folk som står i situaionen.
aug 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 72
Jeg har en westie tæve som jeg absolut ikke vil gå af med. men samtidig er jeg på bistand pga sygdom så pengene er der slet ikke. Så jeg er faktisk villig til at bo på en værelse på 10 kvm bare jeg må få min hund med mig.
For mig er det ikke vigtigt hvor det er eller om der er bad og toilet i lejligheden/værelset, så længe man kan lide at være det hvor man er.
aug 2007
Er det ikke oppe i jylland??
Mig og geografi XD
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 1.311
Jeg er så småt begyndt at kigge efter lejligheder.
Jeg vil gerne have 2 el 3 værelses, på min 60m2, til ca 5000. Det vigtigste for mig er at der er gode muligheder for at lufte hund og komme ud i nærheden. Gider ikke fortovslufte. Så vil jeg gerne have, ordenligt køkken og bad. Gode vaskeforhold og gerne altan.
Men i bund og grund handler det for mig mest om at finde et godt sted hvor mig og hunden kan blive. Så der ikke er for meget rykken rundt, så må vi se om mine ønsker kan blive opfyldt. For det er ikke krav, SKAL bare han min hund med :o)
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Heldigvis er vores nuværende bolig ikke opsagt endnu så vi har god tid.
Boligen er nok fundet, men mangler svar på hvor lang ventetid der er :o)
Det er svært at finde et sted hvor man må ha en hund, men endnu sværere at finde et sted hvor man må ha to.
maj 2005
aug 2007
Ja der kan man bare se.. boede jeg nu ikke på sjælland havde det været super genialt.. Tak for din venlighed =o)
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 229
Mine krav.
Man må have dyr.
Som minimum en altan
Have 2 vær udover stue
Og må maks koste 6000 om mdr
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 54 Svar: 307
men som jeg kan læse mig frem til og fornemme, så er det permanente steder man søger hurtigt..
kunne det ikke være en mulighed at leje et lidt dyrre sted med hunde tilladelse i en kortere periode, mens man leder efter det permanente sted at bo.
altså leje et pitstop inden man finder det rigtige, så man har lidt tid til at finde noget ?
eller er folk ikke interesseret i at bruge et pitstop i mellemtiden således at man kan beholde hunden. ?
aug 2007
Altså jeg har kun 5400 udbetalt hver mdr så hvis du kan få det til at hænge sammen så vil jeg gerne give dig et kram. Men det er utrolig svært at finde en lejlighed til de penge samtidig med at man også skal have mad på bordet.
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 54 Svar: 307
men ofte står man skrevet op til lejligheder i flere år før man får den man ønsker der hvor der er mulighed for at have hunden med..
men HVIS man stod og sku flytte her og nu(x antal måneder) og ikke kunne finde den rigtige faste bolig.
ville i så gå på kompromi og tage den der måske lå lidt længere væk, var lidt for lille, var lidt dyrre, således i kunne have hunden med i stedet for at sku sælge hunden,
eller ville i overveje at sælge hunden hvis ikke i fandt den RETTE faste bolig til tiden ?
maj 2005
Vi måtte selv en gang flytte fra nordsjælland til lolland fordi vi havde opsagt boligen og skulle flytte og den bolig vi skulle flytte over i, kunne vi ikke flytte over i alligevel pga problemer med udlejeren.
Så vi måtte flytte til lolland for at få vores hund med os.
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.890
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Jeg skal aldrig af med nogle af mine dyr - uanset hvor jeg ender med at bo!
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 903
Kenneth - Det er dyrt at have en lejlighed som pitstop. Det bedste er jo at finde det man skal bo i permanent. Der skal jo betales indskud i næsten hver eneste bolig, og det kan altså godt være en bekostelig affære, hvis du så finder det du vil bo i, og har 3 mdr. opsigelse i din midlertidige lejlighed plus at du skal vente på at få dit indskud tilbage.
Næh, jeg havde nok købt en campingvogn som midlertidig bolig, indtil jeg fandt min permanente bolig. Der er mange campingpladser der har åbent året rundt. Det tror jeg er billigere....
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.076
Ja, det er en mulighed, men så vidt jeg ved, så må du ikke have fast adresse på en campingplads, men det kan man jo osse komme udenom, hvis det er. Og så er der osse lige det med at finde en nogenlunde campingvogn, der er god nok, når temp udenfor når ned på minus 15 osv. Jeg ville ikke selv gøre det.
for folk der søger bolig med hund.