{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

svindel med midler til handicppede. {{forumTopicSubject}}

så i operation x igår..


jeg må indrømme at jeg ikke engang er forbavset.. har været prof hjælper i 3 år og har set svindel foregå over alt i den her branche.. den er så bund rådden - og det er i lige så høj grad brugerne som firmaerne der bærer skylden..


men ansvaret ligger hos politikerene. de har i den grad svigtet - vender det blinde øje til - og laver uks på juks lovgivning..


tilbage sidder hjælperne - med elendige forhold - og forsøger at få det til at hænge sammen.. kommunerne vil ikke engang give os en overenskomst..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svindel med midler til handicppede.
  • #1   14. jan 2011 Ja der er så også de brugere der mener de har ret til at snyde hvor de kan.. jeg bor dør om dør med en handicappet der også udnytter hans kærestes handicaphjælper.. så.. det er vist også en dårlig moral hos brugerne..

    Min nabos generelle holdning er; Det må kommunen eller boligselskab eller lign betale.. og her hvor vi bor er det meget andelsagtigt så det han egentlig siger er at ødelægger han noget må vi andre så betale for ham..!;-(


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #2   14. jan 2011 Det har stået på i rigtigt mange år. har selv mødt nogle af disse svindlere. Det er forbavsende at regeringen ikke er tråd i karakter for meget længe siden. De mener vel at kommunerne selv skal ordne, men det har de desværre ikke hjemmel til.
    Jeg bliver ski irriteret over at de er de få der skal ødelægge det for de fleste.


  • #3   14. jan 2011 det var min mor som afsløret det firma. Hun deltog også i programmet. Jeg har selv arbejdet for ham. Så kender alt til det firma og hvad der forgår. Og ja der forgår meget svindel også blandt brugerne, og det er squ synd for dem som skal kampe bare for at få de hjælpemidler de har brug for i deres dagligdag.

  • #5   14. jan 2011 jeg besluttede mig til kun at arbejde med als patienter og respirator brugere for nogle år siden.. magtede bare ikke længere at se mine skatte penge blive brugt på den måde..

    og jeg er så pisse træt af ikke at have nogle ordentlige arbejdsforhold...



  • #6   14. jan 2011 men politikeren er så berørings angste over for det her område.. ingen vil være den er skælder ud på dem i rullestol.. man vil ikke definere noget. ikke give hjælperne nogen rettigheder - det betyder at det hele sejler rundt.

  • #7   14. jan 2011 Hundemutter: du har så evigt ret. Selv Spiegelhauer var rigtig sød ved ham svindleren... Det er fandme trist.

  • #8   14. jan 2011 jeg arbejder pt med spastiker. Det er også en 24 timers ordning. hun kan kun meget lidt selv. Så hun er afhængig af at vi er her. Men hun er ved at få frataget sin ordning fordi folk fra kommunen mener at hvis der nu bliver stillet masser af drikke frem kan hun jo godt nøjes med at der kommer en hjemmepleje morgen aften og nat. Også ligge med nødkald.

  • #9   14. jan 2011 vicky -- puha og føj -- ja også bliver man bare mega bitter når man ser hvordan andre malker ordningen og misbruger tilliden...



  • #10   14. jan 2011 Vicki... HOLD DA OP... Jeg arbejder selv for en spastiker.. Og ja.. Hvis han får stillet en masse drikke frem kan han da overleve vi ikk er der. Men hva med alle de gange en spastiker har brug for at få strukket sine ben, eller sidde på en ny måde.. Ej jeg forstår virkelig ikk at de kan sige hun ikk skal ha fast hjælper hende du er ved :-((

  • #11   14. jan 2011 jeg syntes hjælperordningen er en helt fantastisk ting.. den er bare skruet sammen på en så helt igennem grotesk måde..


    rigtig mange hjælpere har kummerlige forhold og vores rettigheder osv svarer sig til dem folk havde før 2 verdenskrig...


    eks er der ikke nogen lovgivning for sikkerhed til hjælperne.. der skal ingen hensyn tages til løft osv.


    mange hjælpere får ikke fuld løn under sygdom.

    vi får ikke engang overarbejds tillæg...


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #12   14. jan 2011 Havde FOA ikke travlt for nogle år siden med at bekæmpe dette, altså de ansattes forhold? De indsamlede oplysninger og holdt møder med medlemmerne.

  • #13   14. jan 2011 jo det har der været arbejdet på i mange år - vi har også fået en overenskomst som er lig nul værd. og som kommunerne ikke vil bruge..


    det sidste jeg har oplevet er at århus kommune har taget den 6 ferieuge fra hjælperne.. vupti - så var den væk...


    vi har ingen rettigheder -- ingen sikkerhed...





  • #14   14. jan 2011 så blev jeg da lige ringet op af ekstre bladet og nu kommer de ud og tager billeder.

  • #15   14. jan 2011 Jeg så det os... Så desværre ikke det hele, men min første tanke var faktisk: Ej han er jo handikappet, lad ham nu være.

    MEN jeg kan sagtens se at hans svindel går ud over nogle andre i systemet og nu I siger det, så kan jeg godt se at værten gik meget mildere til ham end han normalt.

    Forkasteligt at nogen udnytter systemet på den måde!


  • #16   14. jan 2011 Hundemutter - Det er simpelthen så forkasteligt at der ikke er lavet en ordentlig overenskomst for hjælperne.

    Jeg har selv arbejdet som hjælper i 15 år, men stoppede for 5 år siden.

    Hjælperordningen startede i Århus i sin tid og de første år fik den handicappede bare en pose penge i hånden, som vedkommende så kunne bruge til at aflønne hjælperne med.
    Der var ingen kontol med hvem der var ansat og hvor mange timer, rigtig mange af de lønninger blev der ikke betalt skat af.
    Helt grotesk med kommunalt betalt sort arbejde.

    Vi var en gruppe af hjælpere, der for ca. 10 år siden meldte os ud af FOA og startede vores egen fagforening, der kom ind under SiD og så fik FOA og kommunerne travlt.
    SiD var meget villige til at hjælpe med at få en overenskomst igennem, men inden vi nåede så langt, havde FOA og Århus kommune fået fohandlet den nuværende overenskomst igennem.

    Et af problemerne i forhold til overenskomst er, at der er meget få personer, der har hjælperjobbet som fuldtids og gennem en længere årrække.
    Det gør, at det er nærmest umuligt at mobilisere og samle gruppen af hjælpere og få disse til at stille krav til kommunerne om en ordentlig overenskomst.


Kommentér på:
svindel med midler til handicppede.

Annonce