{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Virksomhedspraktik / arbejdsprøving.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for at få lidt inspiration.. smiley

Jeg har det sidste års tid været sygemeldt på kontanthjælp, pga. en knæoperation der er gået galt.. Der er ingen fra kommunen der har sendt mig ud i aktivering, da de ikke mente jeg kunne holde til det.. Nu har jeg så selv bedt om, om jeg ikke må komme i noget praktik. Jeg vil meget gerne se hvad jeg kan holde til med knæet, så jeg kan komme ud på arbejdsmarkedet igen..

Men men men.. Hold fast jeg syntes de er sløve på min kommune.. smiley Jeg blev indkaldt til en samtale med en uddannelsesvejleder, hvilket jeg virkelig så frem til..

Det eneste jeg fik ud af det, var "ja men hvis du syntes sygeplejerske virker spændende, så kast dig da ud i det"..

Ikke ligefrem det jeg havde håbet på, da jeg havde fået atvide at jeg skulle møde en person der kunne hjælpe mig med hvad jeg kan holde til..

Jeg snakkede efterfølgende med min sagsbehandler, der mente det var helt hul i hovedet at sende mig i praktik som sygeplejerske, pga. knæet...

Nu søger jeg så lidt hjælp til forskellige professioner, der kunne være relevant for mig at komme i praktik som..
Jeg vil gerne arbejde med mennesker eller dyr, og kontor arbejde er ikke mig.. Ellers er jeg åben for ideer.. smiley

Jeg er virkelig ved at blive skør af at gå hjemme.. Vil bare ud og lave et eller andet..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Virksomhedspraktik / arbejdsprøving..
  • #1   29. jan 2011 hva med at tage grundforløbet dyr, planter, natur?

der er man ude i stalden 2 gange om ugen ca, hvor man skal passe grise og køer. og andre krybdyr. og ellers er det teori. så kunne du prøve det lidt af:)

sådan fungerer grundforløbet her i aalborg.

• #2   29. jan 2011 Hvad kan du ikke med knæet? Er det gang, stillesiddende, løft, eller buk, som du ikke kan?

• #3   29. jan 2011 Jeg kan f.eks. ikke gå helt ned i knæ og rejse mig igen.. Ikke mange gange i hvert fald.. og så er meget gang heller ikke super behageligt..

• #4   29. jan 2011 Sygeplejerske er nok ikke lige det bedste med dårligt knæ...... Det er gående/stående det meste af dagen og man kan ikke undgå nogle tunge løft ind imellem, hvor du skal bruge en god løfteteknik der bla siger "ned i knæ"
    Jeg står selv i den situation, at jeg nok bliver nød til at overveje et karriere skift pga ovenstående.

• #5   29. jan 2011 Gitte: Ja, det var jo også min teori, men som skrevet mente hende uddannelsesvejlederen at jeg da bare skulle gå igang :s

Men er snart ved at brække mig over hvor doven man bliver af at gå hjemme smiley Og jeg kan mærke på Martin at han har det ligesådan.. Så jeg SKAL igang med et eller andet..

• #6   29. jan 2011 Kan du ikke prøve at gå på http://www.ug.dk/ og finde noget du har lyst til og begynde at studere....
    Der er jo ansøgningsfrist d. 15. marts på de fleste uddannelser.

• #7   29. jan 2011 Hmm, *ej, en medløber*. Jeg er radiograf og jeg kan ikke holde til det efter min knæskade, så det vil jeg ikke anbefale. det er ellers en kanon uddannelse :o)

Ud over de ting jeg skrev om sygeplejerske højere oppe, har vi også bla kørsel med senge, venden og drejning med tunge røntgenrør ( selvom de nyere apperater er med motor) forflytning af patienter (fra seng til leje) osv.
    Vil bestemt ikke anbefale det til dårlige knæ. På en god dag sidder vi da ned til kaffe og frokostpause, men ellers er det på benene dagen lang... Specielt hårdt i aften/nattevagter og weekender...

• #8   29. jan 2011 Det er en rigtig god uddannelse med mange muligheder, men desværre også meget hårdt rent fysisk. Har (inden min knæskade) prøvet at have skridttæller på flere gange og jeg har gået op til 10-15 km på en ganske normal arbejdsdag. Og som skrevet før er der temlig meget forflytning og støtte af dårlige patienter, så det kan ikke anbefales til folk med dårlig bentøj eller ryg.
    Det er dog blevet lidt nemmere end før i tiden, da vi nu er digitale og har ikke alle de tunge røntgenkassetter at bære rundt på.

• #9   29. jan 2011 Åhh radiograf.. Det har jeg drømt om i mange år ;o) Men er bange for at det som Gitte siger er for hårdt.. smiley

Altså havde mine forældre været hund, var der helt sikkert avlsforbud på dem smiley Hold fast jeg syntes jeg døjer med mange skavanker..

• #10   30. jan 2011 Hvad med aktivitetsmedarbejder på et ældre center hvor man kan hygge og forbedre samværet omkring dem.

Det kunne være at man kunne tale med dem i dagligstuen, læse højt fra en bog, spille kort eller andre spil med dem, bage kager og bruge de resoucer de har så de osse kan være med osv???

Kommentér på:
Virksomhedspraktik / arbejdsprøving..

Annonce