{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Mareridt = dårlig søvn. {{forumTopicSubject}}

Jeg har mareridt næsten hver nat og sover derfor tit uroligt, nogen gange vågner jeg flere gange i løbet af natten. Det har stået på i nogen måneder før det havde jeg mareridt jævnligt men slet ikke så tit som nu hvor det faktisk er hver nat. Jeg er ved at være træt af det tit er de så uhyggelige at mit humør kan være præget af det hele dagen. Hvad kan man gøre ved det? Savner en god nats søvn!
på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mareridt = dårlig søvn.
  • #1   31. jan 2011 Jeg havde ofte mareridt en overgang.
    Jeg oplevede at det var når jeg sov på venstre side ( underligt det ved jeg godt )
    Er der noget der plager dig ? Måske i underbevidstheden ?
    Hvis det er meget slemt så prøv at tage en snak med din læge. Måske kan h*n hjælpe dig


  • #2   31. jan 2011 Du kan evt. prøve med Baldrian. Det er naturmedicin, som kan hjælpe til en roligere søvn. Det hjalp min mor rigtig meget.

  • #3   31. jan 2011 Tina og Alex: Er på sidste skoleforløb på dyrepasser uddannelsen hvor jeg skal til eksamen og ved jeg er lidt stresset over det. Men har jo også tit haft mareridt før det. Det tit noget hvor folk bliver myrdet foran mig eller jeg selv er på flugt for at overleve så det ret klamme mareridt. Havde en bekendt der blev myrdet men det er 4 år siden og mareridtene har været der i højst 1,5 år.

  • #4   31. jan 2011 Pernille c: JA har jeg også overvejet men er bange for at man bliver for sløv?

  • #5   31. jan 2011 Jeg har perioder, hvor jeg sover skidt. Nogen gange hjælper det mig at have en lampe tændt på allersvageste, har sådan en lampe i soveværelset med 3 forskellige lysstyrker.

  • #6   31. jan 2011 Trine K;: Måske skulle du prøve at snakke med en psykolog?
    Det kan være han/hun kan hjælpe dig med at finde ud af hvorfor du drømmer sådan.


  • #7   31. jan 2011 Slet ikke, de er beroligende, og de virker kun de der 8-9 timer. Man skal tage dem en halv time før sengetid mener jeg, også kan de hjælpe en tila t falde til ro og måske undgå mareridt.

  • #8   31. jan 2011 Jeanett: P.t bor jeg på skolehjem så det desværre ikke en mulighed

    Tyson & Angel: Føler hverken jeg har råd eller tid til det. Og så tror jeg bare heller ikke på den slags smiley


  • #9   31. jan 2011 Pernille: Okay tror jeg vil prøve det. Kan det købes på apoteker og i matas eller hvordan?

  • #10   31. jan 2011 Jeg har prøvet det samme som Tina.
    Så hvis du vågner om natten pga. et mareridt, så prøv at læg dig til at sove videre på den anden side, det hjalp mig virkeligt meget..
    Det er ikke altid der skal så meget til for at hjælpe på store problemer.


  • #11   31. jan 2011 i har vel en skolepsykolog :)?

  • #12   31. jan 2011 Ja det mener jeg bestemt det kan....

  • #13   31. jan 2011 Anita : Cookie, Beauty og Prixie`s Moar. .:
    Okay kunne være man skulle prøve det først.

    Anita: Nej det tror jeg ikke. Gider heller ikke den slags har været til krisepsykolog engang og så har jeg været med min søs til psykolog og synes ikke de kunne finde ud af noget. Det ikke noget jeg kan bruge til noget



  • #14   31. jan 2011 okay. Men du går vel på hansenberg? smiley

  • #15   31. jan 2011 Anita: Jep

  • #16   31. jan 2011 Får du medicin? Jeg fik på et tidspunkt noget antidepressiv som gav mig meget livagtige mareridt og deraf dårlig søvn.

  • #17   31. jan 2011 Pia: Nej ikke andet en p-piller og dem har jeg brugt i snart 10 år

  • #18   31. jan 2011 Nå ja så er det ikke det smiley

  • #19   31. jan 2011 Pia: Nej

  • #20   1. feb 2011 Jeg kom til at tænke på at hjernen jo bearbejder alt det man oplever i livet/i vågen tilstand, og det gør den om natten via drømmene, så når du får mareridt, kan det sagtens være pga. det du oplevede for 4år siden eller endda tidligere, men det kan også komme af noget du har set i tv-avisen el.en gyserfilm el.lignende..
    Da jeg var yngre, da vidste jeg at visse film skulle jeg bare ikke se, for så ville jeg vågne konstant med mareridt.
    Desv. så ved man mange gange ikke hvorfra vi får de mareridt, men igen så er det pga.at hjernene bearbejder vores oplevelser på en anden måde i søvne, end den gør i vågen tilstand.
    Jeg håber at du kan lave om på det ved f.eks. at tænke på noget godt/sjovt når du lægger dig til at sove, jeg har gjort det i perioder hvor jeg havde mareridt hver nat, og det gjorde at jeg kunne sove godt og næste aften kunne jeg fortsætte drømmen fra den foregående nat i op til omk.14dage.

    Jeg håber jeg har beskrevet det på en forståelig måde, for det er godt nok væmmeligt at få de mareridt..

    Giv meget gerne en tilbagemelding om hvordan det går når du har fået prøvet dig lidt frem med de forskellige råd.*Ss*


  • #21   1. feb 2011 Hus råd, som har hjulpet her, og ved flere jeg kender..

    Sov med et vindue åben, så der hele tiden kommer frisk ilt ind..
    Drik et stort glas mælk og spis en rugbrød, inden seng.. Lig dig oven på dynen til du er kold, kravl så under dynen, og du sover som en baby....


    Men ja, tror også du har noget du skal ha´ beabejdet ang din ven´s mord.. Det er en angst form du har udviklet..


  • #22   1. feb 2011 M&R. Også et rigtigt godt råd, som bl.a. får een til at tænke på andet end angsten for et mareridt inden man lægger sig til at sove, :o)

    Jeg tror der er flere som har hver deres måde at takle "sagen på" men din metode lyder da lige så god som min, men hvis bare noget af det vi skriver kan hjælpe Trine, så vil det jo være super. :o))

    Jeg tror du har ret med det mord, især pga.at der har været omtalt så mange nye mord på tv for nyligt.


  • #23   1. feb 2011 Sov nogenlunde i nat uden de vilde mareridt kom i tanke om jeg havde hørt noget om at sølv kan få en til at sove dårligt og sover altid med en sølvhalskæde på den tog jeg af i nat. Men om det det der virkede eller om det fordi jeg først kom i seng 00.30 og skulle tidligt op vides ikke smiley

    Anita: Lyder vildt at du kan fortsætte drømmen det har jeg kun meget sjældent prøvet. Tror måske godt det kan have noget at gøre med at jeg elsker gyserfilm og sådan men det kan jeg bare ikke undvære og det har jo ikke været et problem tidligere.

    M&R: Lyder som et godt råd som jeg tror vil kunne virke på mig udover at jeg ikke drikker mælk smiley Med hensyn til mordet så jeg ikke angst pågrund af det selvom det uopklaret men ved næsten med sikkerhed hvem det er og det ikke en der skræmmer mig og måske var det hele et uheld. Tør godt sige det ikke er det der påvirker mig selvom jeg venter på en endelig opklaring/åbning af sagen

    Tror jeg vil gemme denne tråd på min com og prøve lidt forskelligt af
    skal nok give en update når jeg har prøvet noget af det af smiley


  • #24   1. feb 2011 Hovsa og mange tak for rådene det burde være sandsynligt at et af dem virker smiley

Kommentér på:
Mareridt = dårlig søvn.

Annonce