{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  disney? historisk person eller???
  • #1   31. jan 2011 Det samme kan man sige om rigtig mange andre...

Edison blev kendt for glødelampen selvom den alligevel var lige på trapperne. Det samme skete for Bell, der vist nok nappede patentet lige foran næsen på en anden...

Den der kommer først til mølle..

Ja, i mine øjne er walt disney i høj grad en historisk person...

• #2   31. jan 2011 ok...

tusind tak smiley

• #3   31. jan 2011 Læs evt. mere her smiley

http://da.wikipedia.org/wiki/Walt_Disney

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 398
    #4   31. jan 2011 En historisk person er vel en der har været med til at påvirke historien i en eller anden retning. smiley

• #5   31. jan 2011 henriette - tak... har ellers googlet alt her til aften, men tænkte ikke lige over det her smiley

Susan - nemlig... det er også det jeg tænker, og så tænker jeg igen: har han gjort det?

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 398
    #6   31. jan 2011 Hvis du tænker på verdens historien, så nej. Men film industriens historie har han.

• #7   31. jan 2011 Han har om nogen haft indflydelse på filmhistorien og også lagt en linje for en udvikling af kulturen.
    Hvordan ville verden have set ud uden Walt Disney?
    Helt fra de spæde små historier om Mickey Mouse og så til de lange spillefilm, det har udviklet sig til.

Disney var for afsindig mange år siden en afgørende del af børn og barnlige sjæles liv. Det var samfundskritik på humorplanet, det var dyb selvironi og rammende beskrivelser af menneskelige stereotyper..

• #8   31. jan 2011 CH - jeg tillader mig lige at citere dig til min veninde...

grunden til denne tråd er egentlig, at jeg skal skrive eksamensprojekt på HF, og skal vælge fag i morgen...

vi er blevet udtrykkeligt anbefalet at arbejde flere sammen, så min veninde og jeg sidder lige nu over Skype og tænker og lufter idéer om hvad vi skal skrive om, for har vi styr på det, så er det nemmere at finde fagene ud fra det...
    vi skal have 2 fag med, og lige nu er vi ude i historie (filmindustriens historie - tak til Susan H) og dansk (analysere og fortolke en disney klassiker)

• #9   31. jan 2011 men kan sagtens få samfundsfag ind i stedet for dansk, efter det CH skrev....

men er ikke sikker på det endnu... smiley

• #10   31. jan 2011 eller... det kan jeg jo ikke... samfundskritisk er da i høj grad dansk smiley

• #11   31. jan 2011 Læg mærke til eksempelvis Anders And - den har altid været tidstypisk og har altid været et karikeret billede af, hvad der sker i verden nu og her.

I mine øjne kan Disney sagtens beskrives samfundsfagligt. Synes det lyder som en sjov opgave at se ham fra den vinkel.

• #12   31. jan 2011 hverken min veninde eller jeg er særlig god til samfundsfag...

eller rettere: jeg er stærkest, men er bestemt ikke godt til at tænke selvstændigt samfundsfagligt, uden min lærer til at pejle mig i den rigtige retning, og vi skal jo være sammen om det, så det duer ikke så godt...

men hvis du har nogle tanker samfundsfaglige tanker på stående fod, så må du meget gerne skrive dem, så kan jeg se om vi evt. kan følge dem smiley

• #13   31. jan 2011 Hvis dansk falder jer lettere, så er det om at hoppe på den. Man kan jo sagtens tage den samfundsfaglige del ind i en analyse.

Personligt ville jeg ikke vælge en film at analysere, men noget han selv har lavet.
    En simpel Anders And-historie kunne være hamrende sjov at analysere.

• #14   31. jan 2011 det kunne jeg godt forestille mig det var... vi kigger lige på det smiley

på hvilken måde mener du, disney kan beskrives samfundsfagligt?

• #15   1. feb 2011 Jeg kunne mega godt tænke mig at undersøge Disneys indvirkning på kvinder syn på kærlighed.

Kommentér på:
disney? historisk person eller???

Annonce