{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hækle hjælp!!
  • #2   2. feb 2011 tusind tak smiley

• #3   2. feb 2011 På det meste garn står også hvilken størrelse nål/pinde, det passer til. God fornøjelse med projektet smiley

• #4   2. feb 2011 Jeg har lige lært at hækle og det er faktisk slet ikke så svært smiley

Jeg startede med bomuldsgarn, da jeg har fået at vide at det er nemmest. Og jeg startede med en hæklenål str. 3. Nålen skal ikke være for lille, for så bliver det for småt til, at man kan finde hoved og hale i det. Jeg blev anbefalet str 3-3,5 og så bomuldsgarn 8/4 (tror jeg det hedder). Altså det tynde bomuldsgarn..

Hvad skal du hækle?

• #5   2. feb 2011 Jeg vil også sige som Bettina F: Alm. bomuldsgarn og hæklenål str. 3, 3½ eller 4 med plastikhåndtag ti at starte med.
    Senere kan du prøve med tykkere eller tyndere, alt efter hvad du gerne vil lave.
    Jeg synes faktisk det er lettere at hækle end at strikke ;o))

Start med små prøver á f.eks. 15 luftmasker og så lav fastmasker både gennem begge tråde, den foreste trå og den bagerste, så du får en fornemmelse af hvordan de ser ud. Derefter kan du prøve med stangmasker og dobbelte stangmasker (slå om 2 gange) og lave *"huller" med luftmasker, springe en eller flere masker over og derefter fastmaske eller luftmaske.Det er ret simpelt, og man kan hurtigt se, hvor langt man kommer i forhold til strikketøj.

• #6   2. feb 2011 Miemiv: Det synes jeg også - der er jo kun én maske at tabe og den finder man hurtigt igen smiley

Da jeg skulle begynde gad jeg ikke sætte mig og lære alle de forskellige masker, som Miemiv skriver - jeg var lidt doven. Så jeg fik denne hjemmeside af en kollega:
    www.deliciouscrochet.com
    Det er vidst en portogusisk kvinde, der laver hækleopskrifter på diverse bamser smiley Simpelthen så søde smiley

Chihuahuaen var mit første hækleprojekt. Selvom det virker ambitiøst, så var det slet ikke så svært smiley

• #7   2. feb 2011 * I næstsidste linje skulle der selvfølgelig så stangmaske i stedet for luftmaske.

Jeg har faktisk selv hæklet et tæppe i hvidt bomuldsgarn: ca 40 firkanter (ca 25x25 cm) i 4 forskellige mønstre (vekslen mellem fastmasker, stangmasker og luftmasker) Meget enkelt. De blev så hæklet sammen til sidst med kædemasker.

Kommentér på:
Hækle hjælp!!

Annonce