598 visninger
|
Oprettet:
Hækle hjælp!! {{forumTopicSubject}}
Jeg vigerne lære og hækle og syntes det ser lidt svært ud
men vil igang men skal ned og købe hækle nåle men hvad for nogle skal jeg købe? er helt forvirret hehe
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 55 Svar: 301
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 690
Jeg startede med bomuldsgarn, da jeg har fået at vide at det er nemmest. Og jeg startede med en hæklenål str. 3. Nålen skal ikke være for lille, for så bliver det for småt til, at man kan finde hoved og hale i det. Jeg blev anbefalet str 3-3,5 og så bomuldsgarn 8/4 (tror jeg det hedder). Altså det tynde bomuldsgarn..
Hvad skal du hækle?
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Senere kan du prøve med tykkere eller tyndere, alt efter hvad du gerne vil lave.
Jeg synes faktisk det er lettere at hækle end at strikke ;o))
Start med små prøver á f.eks. 15 luftmasker og så lav fastmasker både gennem begge tråde, den foreste trå og den bagerste, så du får en fornemmelse af hvordan de ser ud. Derefter kan du prøve med stangmasker og dobbelte stangmasker (slå om 2 gange) og lave *"huller" med luftmasker, springe en eller flere masker over og derefter fastmaske eller luftmaske.Det er ret simpelt, og man kan hurtigt se, hvor langt man kommer i forhold til strikketøj.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 690
Da jeg skulle begynde gad jeg ikke sætte mig og lære alle de forskellige masker, som Miemiv skriver - jeg var lidt doven. Så jeg fik denne hjemmeside af en kollega:
www.deliciouscrochet.com
Det er vidst en portogusisk kvinde, der laver hækleopskrifter på diverse bamser
Chihuahuaen var mit første hækleprojekt. Selvom det virker ambitiøst, så var det slet ikke så svært
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg har faktisk selv hæklet et tæppe i hvidt bomuldsgarn: ca 40 firkanter (ca 25x25 cm) i 4 forskellige mønstre (vekslen mellem fastmasker, stangmasker og luftmasker) Meget enkelt. De blev så hæklet sammen til sidst med kædemasker.
Hækle hjælp!!